ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Νέο Suzuki Swift 1.0 Turbo
Το νέο Swift διατηρεί το νεανικό στυλ και τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα κερδίζοντας πολύτιμους πόντους σε τεχνολογία και πρακτικότητα
- -
- -
Στις δύο τελευταίες του γενιές, το Swift κατάφερε να χτίσει ένα νεανικό προφίλ με έμφαση στην οικονομία και την οδηγική ευχαρίστηση. Αν κάπου υστερούσε συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, ήταν σε χώρους, κυρίως για τις αποσκευές. Το ολοκαίνουριο μοντέλο γέρνει τη ζυγαριά υπέρ του και στον τομέα της πρακτικότητας, ενισχύοντας παράλληλα τα δυνατά σημεία του προηγούμενου Swift.
με μια ματιά
Η 5η γενιά του ιαπωνικού σουπερμίνι είναι διαθέσιμη με 5θυρο αμάξωμα, κινητήρες βενζίνης 1.0 Turbo και 1.2 που συνδυάζονται και με ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, CVT ή 6άρι αυτόματο και σε προσθιοκίνητες ή τετρακίνητες ALLGRIP εκδόσεις.
Αρχής γενομένης από τη σχεδίαση, μέσω της οποίας το νέο Swift
δηλώνει εξαρχής τον εξωστρεφή του χαρακτήρα. Αισθητικά, το ιαπωνικό
supermini πατά στις καλαίσθητες γραμμές των προκατόχων του και τις
εμπλουτίζει με κομψές πινελιές, όπως η εξάγωνη μάσκα εμπρός, οι
τονισμένοι ώμοι στο πλάι και το πλαίσιο των χειρολαβών στις πίσω
πόρτες που συνεχίζει στις κολόνες. Αντίστοιχα νεανική και μοντέρνα
είναι η εικόνα στο εσωτερικό. Ο οδηγός έχει εμπρός του το όμορφο
τιμόνι με το ίσιο κάτω μέρος και δύο όμορφα κυκλικά όργανα με μια
ευμεγέθη οθόνη ενδείξεων ανάμεσά τους. Στην κεντρική κονσόλα
δεσπόζει η οθόνη αφής 7’’ του εύχρηστου infotainment που στις
πλούσιες εκδόσεις φροντίζει για την πληροφόρηση, τον έλεγχο του
ηχοσυστήματος, την πλοήγηση και τη συνδεσιμότητα με smartphones. Τα
υλικά είναι παντού σκληρά αλλά έχουν σωστή συναρμογή, ενώ οι
έγχρωμες φάσες στο ταμπλό και τις πόρτες κάνουν πιο ευχάριστο τον
διάκοσμο. Στα συν υπολογίστε ακόμη τις αρκετές θήκες για
μικροαντικείμενα και τα άνετα καθίσματα.
Δομικά, το νέο Swift ακολουθεί πιστά την στρατηγική δίαιτας της Suzuki, μένοντας κάτω από τα 900 κιλά σε βάρος. Το εντυπωσιακό είναι πως, αν και 10 mm κοντύτερο σε μήκος από το απερχόμενο μοντέλο (3.840 mm έναντι 3.850 mm), εντούτοις έχει μακρύτερο κατά 20 mm μεταξόνιο, που μεταφράζεται σε βελτιωμένη ευρυχωρία. Ωφελημένος είναι τόσο ο χώρος για τα γόνατα στις πίσω θέσεις, όσο και αυτός των αποσκευών που αυξήθηκε κατά 54 ολόκληρα λίτρα εξαλείφοντας έτσι το σημαντικότερο μειονέκτημα του προηγούμενου μοντέλου. Μπορεί με χωρητικότητα 264 lt το πορτμπαγκάζ να μην έχει βλέψεις για κορυφή της κατηγορίας (που παρεμπιπτόντως ανήκει στο Suzuki Baleno με 355 lt), ωστόσο κλείνει σημαντικά την ψαλίδα από τον ανταγωνισμό.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση καυσίμου
- Εξοπλισμός
- Τεχνολογία ασφάλειας
ξινά
- Άνεση ανάρτησης σε μεγάλες ανωμαλίες
Στην άλλη άκρη, κάτω από το καπό, τα νέα είναι ακόμη πιο ευχάριστα. Οι επιλογές έρχονται από το στρατόπεδο της βενζίνης και ξεκινούν από τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη Dualjet των 90 ίππων και τον σπιρτόζικο, υπερτροφοδοτούμενο 1.0 Boosterjet των 112 ίππων. Αμφότεροι προσφέρονται και με το mild υβριδικό σύστημα SHVS της Suzuki που ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα, τη συγκεντρώνει σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού και συνδράμει το έργο του κινητήρα στις επιταχύνσεις μέσω της ηλεκτρογεννήτριας ISG, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου. Η γκάμα περιλαμβάνει και τετρακίνητες εκδόσεις ALLGRIP με τον 1.2 Dualjet. Όλοι οι κινητήρες προσφέρονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ για τους λάτρεις του αυτόματου διατίθεται CVT στον 1.2 και αυτόματο 6άρι στον 1.000άρη.
Στις όμορφες διαδρομές του Μονακό όπου βρεθήκαμε για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ιαπωνικού σουπερμίνι, οδηγήσαμε την υβριδική έκδοση 1.0 Boosterjet SHVS. Ο 3-κύλινδρος κινητήρας είναι ελαστικός από πολύ χαμηλά και διακρίνεται για την ήσυχη και ποιοτική του λειτουργία. Τραβάει με προθυμία από τις 1.800 rpm και ανεβάζει στροφές και ταχύτητα γραμμικά και με σθένος, δίνοντας πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 10,6 sec και τελική ταχύτητα 195 km/h. Και αυτό χωρίς να θυσιάζει την κατανάλωση καυσίμου. Είναι ενδεικτικό πως πιεσμένο σε ανηφορική διαδρομή με στροφές, η ένδειξη στο trip computer κυμάνθηκε στα 7,5 lt/100 km, ενώ με πιο χαλαρό ρυθμό σε ανοιχτό δρόμο με ευνοϊκή κλίση η κατανάλωση έπεσε εύκολα στα 5,3 lt/100 km, πολύ κοντά στα 4,6 που ανακοινώνει ως μέση τιμή η Suzuki. Για μια ακόμη φορά, οι Ιάπωνες καταφέρνουν να μας εντυπωσιάσουν συνδυάζοντας επιδόσεις με οικονομία καυσίμου - τα οφέλη του χαμηλού βάρους και των προηγμένων κινητήρων.
Ο σπιρτόζικος 1.000άρης τούρμπο κινητήρας και το καλό σε αίσθηση
5άρι κιβώτιο δεν είναι τα μόνα στοιχεία που απολαμβάνεις στην
οδήγηση. Είναι και η αίσθηση που προσφέρει το καλοστημένο πλαίσιο.
Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο
άξονα πίσω και έχει σφικτή ρύθμιση, περιορίζοντας τις κλίσεις του
αμαξώματος στις στροφές και προσθέτοντας ακρίβεια και
αποτελεσματικότητα. Στις στροφές το εμπρός μέρος ακούει άμεσα τις
εντολές που δίνεις με το καλό σε βάρος τιμόνι και ο πίσω άξονας
ακολουθεί πιστά την πορεία που χαράσσεις, εμπνέοντας σου
εμπιστοσύνη να ανεβάσεις και άλλο το ρυθμό σου. Γενικά, η οδική
συμπεριφορά του νέου Swift είναι πολύ ευχάριστη και θυμίζει
περισσότερο το σπορτίβικο μοντέλο του 2004 και λιγότερο το
απερχόμενο, που έδινε λίγο παραπάνω έμφαση στην άνεση. Σίγουρα οι
μεγάλες ανωμαλίες και λακκούβες δεν είναι το φόρτε του, ωστόσο η
ανάρτηση δεν κουράζει και έχει ποιοτική λειτουργία.
Αλλά και η ασφάλεια είναι ένας τομέας που δέχτηκε ιδιαίτερη φροντίδα από τους μηχανικούς της Suzuki. Η τεχνολογική φαρέτρα του νέου Swift περιλαμβάνει συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος Dual Sensor Brake Support, ειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αυτόματης λειτουργίας μεγάλης σκάλας φώτων και προσαρμοζόμενου Cruise Control. Φυσικά, το ESP και οι 6 αερόσακοι είναι στάνταρ εξοπλισμός.
Δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε πολύ για να δούμε το νέο Swift στις εκθέσεις της Suzuki στην Ελλάδα. Η εμπορική του πορεία θα ξεκινήσει πριν τα μέσα Απριλίου με ελκυστικές τιμές που ξεκινούν από τα 11.990 ευρώ (για την έκδοση 1.2). Και είναι βέβαιο πως σύντομα θα γεμίσει τους δρόμους, αφού εκτός από νεανικό, σπιρτόζικο και οικονομικό, πλέον απέκτησε χώρους και τεχνολογία για να πείσει τον απαιτητικό υποψήφιο αγοραστή της κατηγορίας.
συμπέρασμα
Όμορφο, ευκολοδήγητο στην καθημερινότητα, απολαυστικό στην σπορ οδήγηση, με υψηλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, επαρκείς χώρους και λογική τιμή, το νέο Suzuki Swift έχει τα φόντα και θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην απαιτητική κατηγορία των supermini.
SUZUKI SWIFT - TEXNIKA ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.2 | 1.2 AUTO | 1.2 SHVS | 1.2 4x4 |
ΙΣΧΥΣ | 90 PS | 90 PS | 90 PS | 90 PS |
ΡΟΠΗ | 120 Nm | 120 Nm | 120 Nm | 120 Nm |
ΚΙΒΩΤΙΟ | 5άρι | CVT | 5άρι | 5άρι |
0–100 km/h | 11,9 sec | 11 sec | 11,9 sec | 12,6 sec |
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ | 180 km/h | 175 km/h | 180 km/h | 170 km/h |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | 4,3 lt/100 km | 4,6 lt/100 km | 4,0 lt/100 km | 4,9 lt/100 km |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 | 98 g/km | 103 g/km | 90 g/km | 110 g/km |
ΤΙΜΗ | από 11.990 € | |||
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.0 T | 1.0 T AUTO | 1.0 SHVS | |
ΙΣΧΥΣ | 112 PS | 112 PS | 112 PS | |
ΡΟΠΗ | 170 Nm | 170 Nm | 170 Nm | |
ΚΙΒΩΤΙΟ | 5άρι | 6άρι AUTO | 5άρι | |
0–100 km/h | 10,6 sec sec | 10 sec sec | 10,6 sec | |
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ | 195 km/h | 190 km/h | 195 km/h | |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | 4,6 lt/100 km | 5,0 lt/100 km | 4,3 lt/100 km | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 | 104 g/km | 114 g/km | 97 g/km |