ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: Νέο Ford Kuga 1.5 Diesel
Με νέο diesel στα 1,5 λίτρα και αναβαθμισμένη συνδεσιμότητα χάρη στο SYNC 3, το Kuga ανανεώνεται και αποκτά περισσότερα εφόδια για να κοντράρει τα μεσαία SUV
- -
- -
με μια ματιά
Το Kuga 2ης γενιάς ανανεώνεται και αποκτά πιο ενδιαφέρουσα γκάμα κινητήρων και βελτιωμένη τεχνολογία άνεσης, συνδεσιμότητας και ασφάλειας. Στην Ελλάδα προς τα τέλη του έτους.
Το Kuga 2ης γενιάς παρουσιάστηκε το 2013, διατηρώντας τα θετικά του προκατόχου του και κάνοντας άλματα βελτίωσης εκεί που αυτός υστερούσε. Τρία χρόνια μετά η Ford ρετουσάρισε το SUV της, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε τεχνολογία. Τόσο πολύ που δεν μιλάμε για ένα επιδερμικό facelift, αφού ο νέος 1.500άρης diesel και το αναβαθμισμένο infotainment SYNC 3 ενισχύουν σημαντικά τη φαρέτρα του μοντέλου. Η Ford επέλεξε μάλιστα έναν πρωτότυπο τρόπο να παρουσιάσει το νέο Kuga στους δημοσιογράφους, μέσα από ένα μακρύ ταξίδι περιπέτειας που ξεκίνησε από την Αθήνα και καταλήγει ένα μήνα μετά στο Βόρειο Ακρωτήρι, στη Νορβηγία! Στα πλαίσια του #KUGAdventure λοιπόν, πετάξαμε μέχρι τη Σόφια, παραλάβαμε τα νέα Kuga από το προηγούμενο γκρουπ και τα οδηγήσαμε μέχρι το Βελιγράδι. Για να δούμε, τι είδαμε…
γλυκά
- Απόδοση 1.5 TDCi
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση και ποιότητα κύλισης
- Χώροι - πρακτικότητα
- Ποιότητα υλικών
ξινά
- Κοντό έδρανο πίσω καθίσματος
Kuga το νεότερο
Δεν είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις το ανανεωμένο Kuga από το μοντέλο που αντικαθιστά. Αιτία, κυρίως τα φώτα ημέρας LED και η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα που θυμίζει αρκετά το μεγαλύτερο Edge, δίνοντας μια πιο επιβλητική όψη στο μεσαίο SUV. Πίσω οι αλλαγές είναι μικρότερες και εστιάζονται στα μικρότερα φωτιστικά σώματα, ενώ φρεσκάδα δίνουν οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες και οι καινούργιες ζάντες αλουμινίου με διάμετρο 17, 18 και 19 ίντσες.
Δεδομένου πως οι εξωτερικές διαστάσεις παρέμειναν ως είχαν (μήκος: 4,53 m, πλάτος 1,84 m, ύψος: 1,70 m), οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι αμετάβλητοι. Έτσι, τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με άνεση στην καμπίνα ενώ κι ένας πέμπτος δεν θα δυσανασχετήσει, με το χώρο αποσκευών να ικανοποιεί απόλυτα με τα 456 λίτρα του. Στοιχεία που αναβαθμίζουν την πρακτικότητα είναι οι ρυθμιζόμενες σε κλίση πλάτες του πίσω καθίσματος, οι θήκες για μικροαντικείμενα που αυξήθηκαν χάρη στο ηλεκτρονικό χειρόφρενο και η ηλεκτρική πίσω πόρτα με λειτουργία Hands-Free που μπορεί να ανοίγει ή να κλείνει με μία κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα. Στα συν και τα υλικά, με το επάνω μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών να καλύπτεται από μαλακό πλαστικό. Επίσης σημαντικό: στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο Powershift έχει καταργηθεί ο διακόπτης που βρισκόταν πάνω στον επιλογέα για τη χειροκίνητη αλλαγή σχέσεων και πλέον έχουν τοποθετηθεί πολύ πιο χρηστικά paddles στο τιμόνι.
Το μεγάλο νέο όμως στην καμπίνα του Kuga είναι το σύστημα SYNC 3 με οθόνη αφής 8’’ που αφενός βελτιώνει σημαντικά την εργονομία καταργώντας αρκετούς διακόπτες από το ταμπλό, αφετέρου φροντίζει για την συνδεσιμότητα, την ψυχαγωγία αλλά και την ασφάλεια των επιβατών. Από εκεί ελέγχονται (και) με φωνητικές εντολές διάφορα συστήματα όπως το Ραδιο-CD, η πλοήγηση και ο κλιματισμός, και φυσικά τα apps που υπάρχουν στα συνδεδεμένα smartphones. Για παράδειγμα, πιέζοντας ένα μπουτόν και λέγοντας “I need a coffee,” το SYNC 3 εντοπίζει τα καφέ που βρίσκονται στην περιοχή όπου βρίσκεσαι!
Μιλώντας για τεχνολογία, να πούμε πως στην ήδη μακριά λίστα
συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού προστέθηκαν το Adaptive Front
Lighting που προσαρμόζει τα φώτα του οχήματος στις συνθήκες
φωτισμού και τα υπόλοιπα οχήματα της διαδρομής, καθώς και το
Perpendicular Parking που αναβαθμίζει το ημι-αυτόνομο
σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Active Park Assist κάνοντας το παρκάρισμα
πανεύκολο.
Diesel για Ελλάδα
Με τον 1.5 EcoBoost των 150 και 182 PS να έχει ήδη αντικαταστήσει πρόσφατα τον 1.600άρη βενζινοκινητήρα, το πραγματικό νέο κάτω από το καπό του Kuga είναι ο 1.500άρης diesel με τους 120 ίππους. Τη γκάμα συμπληρώνουν οι δύο εκδοχές του 2.0 diesel με 150 και με 180 ίππους. Αυτόματο κιβώτιο προσφέρεται προαιρετικά με όλους τους κινητήρες, ενώ η τετρακίνηση Ford Intelligent All Wheel Drive μπορεί να συνδυαστεί επίσης με όλα τα μοτέρ πλην του 1.5 TDCi (δείτε στο τέλος τους συνδυασμούς).
Όπως και να έχει, ο 1.5 turbodiesel είναι αυτός με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά. Αποδίδει 120 ίππους και 270 Nm ροπής, τραβάει καλά από χαμηλά και ανεβάζει στροφές γραμμικά και με προθυμία μέχρι τις 4.000-4.500 rpm. Σύμφωνα με τη Ford χρειάζεται 12,7 sec για το 0-100 km/h (12,4 με το αυτόματο κιβώτιο Powershift) και η τελική του ταχύτητα είναι 173 km/h (Powershift: 171 km/h). Στην πράξη δίνει την αίσθηση πως κινεί το Kuga πιο σβέλτα απ’ ότι αφήνουν τα νούμερα να εννοηθεί και μόνο στην πολύ γρήγορη οδήγηση νιώθεις μια μικρή υστέρηση στο άσε-πάτα του γκαζιού. Ταυτόχρονα, οι απαιτήσεις του σε καύσιμο συγκρατούνται σε πολύ λογικό επίπεδο. Καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο η μέση κατανάλωση στο trip computer κυμαινόταν στα 5 με 6,5 lt/100 km, όχι μακριά από την εργοστασιακή τιμή των 4,4 lt/100 km.
Εκεί που συνεχίζει να εντυπωσιάζει το Kuga, είναι στην οδήγηση. Το SUV της Ford συνδυάζει αποτελεσματικότητα και απόλαυση, όντας καλοστημένο, συγκροτημένο και πολύ ευχάριστο. Σου εμπνέει εμπιστοσύνη σε κάθε είδους διαδρομή έχοντας μικρές κλίσεις στις στροφές, αμεσότητα στις εντολές σου, μπόλικη πληροφορία στο τιμόνι και δυνατά φρένα. Την ίδια στιγμή, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική με τις ανωμαλίες να απορροφούνται αποτελεσματικά. Αλλά και στο ταξίδι με 140-160 km/h, σε κερδίζει η έλλειψη θορύβου τόσο από τον πετρελαιοκινητήρα όσο και από τον αέρα. Και αυτό χάρη και στα διπλά τζάμια των εμπρός θυρών που αναβαθμίζουν την ηχομόνωση. Ένα ακόμη δείγμα της προσοχής που έδωσαν οι μηχανικοί της Ford για να βελτιώσουν το Kuga σε κάθε τομέα. Αλλά και οι marketing της εταιρίας, φρόντισαν να καλύψουν κάθε επιθυμία με τις ειδικές εκδόσεις ST-line.
Νέο Ford Kuga - Γκάμα & επιδόσεις
|
1.5 TDCi FWD 120 PS Manual |
1.5 TDCi FWD 120 PS PowerShift |
2.0 TDCi FWD 150 PS Manual |
2.0 TDCi AWD 150 PS Manual |
2.0 TDCi AWD 150 PS PowerShift |
Καύσιμο |
diesel |
diesel |
diesel |
diesel |
diesel |
Ροπή |
270 Nm |
300 Nm |
370 Nm |
370 Nm |
370 Nm |
Κιβώτιο |
6 σχέσεων |
6 σχέσεων |
6 σχέσεων |
6 σχέσεων |
6 σχέσεων |
0-100 km/h |
12,7 sec |
12,4 sec |
10,1 sec |
9,9 sec |
10,9 sec |
Τελική ταχ. |
173 km/h |
171 km/h |
194 km/h |
192 km/h |
190 km/h |
Κατανάλωση |
4,4 lt/100 km |
4,8 lt/100 km |
4,7 lt/100 km |
5,2 lt/100 km |
5,2 lt/100 km |
Βάρος |
1.590 kg |
1.605 kg |
1.615 kg |
1.700 kg |
1.715 kg |
|
2.0 TDCi AWD 180 PS Manual |
2.0 TDCi AWD 180 PS PowerShift |
1.5 EcoBoost FWD 150 PS Manual |
1.5 EcoBoost, AWD 182 PS Auto |
Καύσιμο |
diesel |
diesel |
βενζίνη |
βενζίνη |
Ροπή |
400 Nm |
400 Nm |
240 Nm |
240 Nm |
Κιβώτιο |
6 σχέσεων |
6 σχέσεων |
6 σχέσεων |
6 σχέσεων |
0-100 km/h |
9,2 sec |
10,0 sec |
9,7 sec |
10,1 sec |
Τελική ταχ. |
202 km/h |
200 km/h |
195 km/h |
200 km/h |
Κατανάλωση |
5,2 lt/100 km |
5,2 lt/100 km |
6,3 lt/100 km |
7,5 lt/100 km |
Βάρος |
1.700 kg |
1.715 kg |
1.580 kg |
1.685 kg |
ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ, FORD
συμπέρασμα
Το Kuga βελτιώθηκε σε αρκετά σημεία, ελαφρώς μεν αρκετά δε για να αγγίξει το τέλειο ως σύνολο. Συνεχίζει να ικανοποιεί τόσο τις ανάγκες μιας οικογένειας όσο και τον οδηγό που απολαμβάνει την οδήγηση, ενσωματώνοντας πλούσια τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας. Ωστόσο, είναι ο νέος diesel των 1,5 λίτρων που του δίνει αυτοπεποίθηση στην ελληνική αγορά. Ένα μοτέρ που κουμπώνει άριστα στην οικονομικά στριμωγμένη πραγματικότητα χωρίς να συνεπάγεται συμβιβασμούς σε απόδοση ή οικονομία.