ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: Ford Edge 2.0 Diesel AWD
Η ναυαρχίδα στην ευρωπαϊκή γκάμα SUV της Ford στοχεύει στους πετυχημένους Millennials, τους ευκατάστατους ‘Quintastics’ και τις μοντέρνες μαμάδες με χοντρό πορτοφόλι
- -
- -
με μια ματιά
Το νέο μεγάλο SUV που ολοκληρώνει τη γκάμα SUV της Ford, μαζί με τα Kuga και EcoSport.
Μια ενδιαφέρουσα έρευνα της Ford στην Ευρώπη έδειξε ότι ένας στους τέσσερις νέους 17 - 34 ετών, ένας στους πέντε δραστήριους 50άρηδες και σχεδόν μία στις τρεις μητέρες με μικρά παιδιά, σκέφτονται την αγορά ενός SUV. Με άλλα λόγια, οι μοντέρνες μαμάδες, οι Millennials και οι ‘Quintastics’ προκαλούν την έκρηξη στη ζήτηση των SUV, το λεγόμενο ‘SUV boom’. Το ποσοστό των SUV που πωλούνται στην Ευρώπη συγκριτικά με τις συνολικές πωλήσεις οχημάτων έχει αυξηθεί από 6% το 2005 σε 23% το 2015 και αναμένεται να φτάσει στο 27% μέχρι το 2020! Βλέποντας αυτή την τάση της αγοράς, η Ford προχωρά στην επέκταση της γκάμας SUV στην Ευρώπη. Αρχικά το μικρό EcoSport πλαισίωσε το γνωστό και πετυχημένο Kuga, με το μεγάλο Edge να έρχεται για να ολοκληρώνει την διεύρυνση.
VIGNALE
Το Ford Edge Vignale που αναμένεται στα τέλη Νοεμβρίου, διακρίνεται από τη χαρακτηριστική, εξαγωνική μάσκα Ford Vignale με σκούρο ματ φινίρισμα και αλουμινένιο πλαίσιο. Έξυπνες στιλιστικές λεπτομέρειες αναδεικνύουν το στοιχείο της αποκλειστικότητας και περιλαμβάνουν χρωμιωμένους προβολείς ομίχλης και αλουμινένιες ζάντες 20 ιντσών. Στο εσωτερικό η διάχυτη πολυτέλεια τονίζεται με καπιτονέ δέρμα Windsor διακοσμημένο με ραφή σε στυλ tuxedo. Το δερμάτινο σαλόνι διατίθεται σε απόχρωση ανοιχτού Cashmere ή σκούρου Ebony. Το δέρμα Ebony ‘ντύνει’ επίσης το κεντρικό υποβραχιόνιο, την κονσόλα και το ταμπλό το οποίο φέρει ειδικό αλουμινένιο ένθετο στην πλευρά του συνοδηγού.
γλυκά
- Σχεδίαση μέσα-έξω
- Ευρυχωρία & πρακτικότητα
- Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
- Ενσωματωμένη τεχνολογία
- Κατανάλωση κινητήρων
- Λειτουργία ανάρτησης
- Οδική συμπεριφορά
- Οδηγική αίσθηση
- Άνεση και ποιότητα κύλισης
ξινά
- Βάρος (φαίνεται στις απόλυτες επιδόσεις)
- Τιμή (σε σχέση με τον premium ανταγωνισμό)
Το Edge το είδαμε πρώτη φορά από κοντά στην επίσημη ευρωπαϊκή του πρεμιέρα, στην Κολωνία το καλοκαίρι του 2014. Και να ‘μαστε τώρα, σχεδόν δύο χρόνια μετά στο Μόναχο, για να το οδηγήσουμε για πρώτη φορά.
Outside
Η ναυαρχίδα των SUV της Ford έχει μήκος 4,8 m και σε κερδίζει με την επιβλητική της όψη, στην οποία συμβάλλει κυρίως η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα που πλαισιώνεται από τους στενόμακρους εμπρός προβολείς. Οι ποδιές που διατρέχουν το αμάξωμα στο κάτω μέρος ενισχύουν τη δυναμικότητα του σχήματος, ενώ στο πίσω μέρος τις εντυπώσεις κλέβουν τα τρισδιάστατα φώτα LED που ενώνονται μεταξύ τους με μια λεπτή κόκκινη φωτεινή φάσα. Συνολικά το Edge είναι μοντέρνο και μυώδες χωρίς όμως να δείχνει υπερβολικά ογκώδες ή να προκαλεί με σχεδιαστικές ακρότητες. Πολύ όμορφο, με αναλογίες που κρύβουν το μέγεθός του.
Inside
Ανοίγοντας την πόρτα αποκαλύπτεται μπροστά σου ένα κομψό εσωτερικό με έντονη αύρα τεχνολογίας. Τα άνετα και ξεκούραστα στις μεγάλες αποστάσεις καθίσματα και τα προσεγμένα υλικά συμβάλλουν στη συνολική αίσθηση ποιότητας. Ο πλούσιος εξοπλισμός προϊδεάζει για κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, με την ευρυχωρία να αποτελεί αναμφισβήτητα έναν από τους άσους του μεγάλου SUV. Ακόμη και στις εκδόσεις με την πανοραμική, ανοιγόμενη ηλιοροφή που κάνει το εσωτερικό ακόμη πιο ευχάριστο και φωτεινό, το διαθέσιμο ύψος στις πίσω θέσεις είναι πολύ μεγάλο και συνδυάζεται με υπεραρκετό αέρα για τα γόνατα. Το διαθέσιμο πλάτος είναι επίσης μεγάλο, επιτρέποντας την μεταφορά ακόμη και τριών ενήλικων πίσω χωρίς παραχωρήσεις. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών φτάνει στο απίστευτο νούμερο των 602 λίτρων και εκτινάσσεται στα 1.847 lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος!
Ένα SUV αυτής της κατηγορίας τιμής όμως δεν φτάνει να είναι ευρύχωρο και καλοεξοπλισμένο. Πρέπει να προσφέρει και τον αντίστοιχο αέρα πολυτέλειας. Οι μαλακές επενδύσεις στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα, τα γυαλιστερά piano black διακοσμητικά και το ασημένιο μεταλλικό φινίρισμα στις λαβές των θυρών, τους δακτυλίους των αεραγωγών, την επένδυση του ντουλαπιού και τα ένθετα του τιμονιού αναλαμβάνουν να δώσουν premium χαρακτήρα στο διάκοσμο της καμπίνας. Μια καμπίνα που είναι και πολύ ήσυχη, τόσο χάρη στην ηχομόνωση όσο και στο Active Noise Control – υπομονή, θα πούμε σε λίγο περισσότερα γι’ αυτό. Μόνη παρατήρηση, το σκληρό πλαστικό της κεντρικής κονσόλας που υστερεί ποιοτικά σε σχέση με το υπόλοιπο ταμπλό.
On the road
Ειδικά για την Ευρώπη, το Edge είναι διαθέσιμο με δύο ισχυρούς κινητήρες πετρελαίου. Αμφότεροι στα 2 λίτρα, δίνουν έναν ακόμη άσο στο μανίκι του μεγάλου SUV. Ο 2.0 TDCi diesel των 180 ίππων και 400 Nm ροπής συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο 2.0 TDCi diesel bi-turbo των 210 ίππων και 450 Nm με εξατάχυτο αυτόματο PowerShift.
Οδηγώντας την έκδοση Sport με τον ισχυρότερο εκ των δύο, νιώθεις τη δύναμη να ξεδιπλώνεται πλουσιοπάροχα. Μπορεί η αίσθηση στην επιτάχυνση να μην είναι αυτή που περιμένεις από 210 ίππους, αλλά δεν θα νιώσεις ποτέ ότι σου λείπει γκάζι. Είναι και το αυτόματο 6-άρι κιβώτιο με την πολύ ομαλή λειτουργία που “κρύβει” λίγη από την εκρηκτικότητα του μοτέρ. Η Ford δίνει 9,4 sec για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 211 km/h, τα οποία όπως διαπιστώσαμε είναι μέσα στις δυνατότητες του Edge. Για την ιστορία, το αυτόφωρο το γλιτώσαμε…
Η έκδοση των 180 ίππων από την άλλη είναι σε όλα της πιο… γλυκιά. Η ανάρτηση είναι ακόμη πιο άνετη χωρίς να θυσιάζει κάτι από την αποτελεσματικότητα ή την ευχάριστη οδηγική αίσθηση. Το μοτέρ ανεβάζει ρυθμό με πιο ήρεμο τρόπο μαζεύοντας όμως εύκολα πολλά km/h στο ταξίδι, τα οποία διατηρεί με άνεση αλλά και απόλυτη ησυχία! Πολύ καλό είναι και το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, με την ακρίβεια και την καλολαδωμένη αίσθηση που ξέρουμε και από τα υπόλοιπα Ford. Οι επιδόσεις είναι ελαφρώς υποδεέστερες, με το 0-100 km/h να είναι υπόθεση 9,9 sec και την τελική να φτάνει τα 200 km/h, στρογγυλά.
Εντυπωσιακό είναι πως, σύμφωνα με τα κιτάπια της Ford και τα δύο κινητήρια σύνολα καταναλώνουν κατά μέσο όρο 5,8 lt/100 km με αντίστοιχες εκπομπές CO2 στα 149 g/km. Στη διαδρομή μας έξω από το Μόναχο, είδαμε και με τα δύο Edge γύρω στα 7,5 lt/100 km με χαλαρή οδήγηση σε επαρχιακό δίκτυο και 8 με 8,5 lt/100 km στον αυτοκινητόδρομο με αρκετά σβέλτο ρυθμό. Τιμές πολύ καλές για τόσο δυνατούς, 2λιτρους πετρελαιοκινητήρες.
Αυτό που σε κερδίζει ωστόσο είναι ο τρόπος που η ανάρτηση λειτουργεί, ελέγχει το αμάξωμα και διαχειρίζεται τις οδικές συνθήκες. Με μια λέξη, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ! Αρκετά σφικτή για να μην επιτρέπει στο σχεδόν 2 τόνων SUV να γέρνει στις στροφές και πολύ ενδοτική για να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Την ίδια στιγμή διακρίνεται για την ιδιαίτερα ποιοτική της λειτουργία, συμβάλλοντας με τον τρόπο της στο πολύ ήσυχο, ιδανικό για ταξίδι εσωτερικό. Και όλα αυτά ακόμη και με τη σπορ ρύθμιση και τους τροχούς 20’’ της έκδοσης Sport που οδηγήσαμε!
Offroad
Όλα τα Edge έχουν στάνταρ την "ευφυή" τετρακίνηση
Intelligent All Wheel Drive (AWD) με
Torque Vectoring Control, που με 25
αισθητήρες μετρά την πρόσφυση όλων των τροχών κάθε 16 χιλιοστά του
δευτερολέπτου - 20 φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμα του ματιού -
και μπορεί να μεταφέρει έως και το 100% της ροπής του κινητήρα
στους εμπρός ή τους πίσω τροχούς. Μεταφέροντας τη ροπή όπου και
όταν είναι απαραίτητο, το Intelligent AWD εξασφαλίζει περισσότερη
πρόσφυση σε ολισθηρές συνθήκες, όπως οι βρεγμένοι από την βροχή
δρόμοι αλλά και η λάσπη που συναντήσαμε στη σύντομη χωμάτινη
διαδρομή μας. Αν και δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το Edge
σε σκληροτράχηλα περάσματα, η απόσταση από το έδαφος των 203 mm και
οι ικανές γωνίες προσέγγισης (18,8ο), ράμπας
(17,1ο) και αναχώρησης (22,4ο) αφήνουν
υποσχέσεις για αρκετή δόση περιπέτειας. Επίσης στα αξιοσημείωτα
είναι, η έλλειψη κραδασμών και το υψηλό επίπεδο άνεσης από την
ανάρτηση στο χώμα.
Hi Tech
Το Edge μπαίνει σε μια πολύ απαιτητική κατηγορία. Και για να μπει στο μάτι του premium ανταγωνισμού, ποντάρει στην προηγμένη τεχνολογία της Ford. Μια στρατηγική που αφορά τόσο την άνεση όσο και τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Κατ’ αρχήν, το MadeinAmerica SUV της Ford διαθέτει το Adaptive Steering, που μεταβάλλει αυτόματα τον λόγο υποπολλαπλασιασμού της κρεμαγιέρας αναλόγως της ταχύτητας του αυτοκινήτου, διευκολύνοντας τους ελιγμούς σε χαμηλές ταχύτητες και παραμένοντας ακριβές και άμεσο στις υψηλότερες. Άλλο ένα καινοτόμο σύστημα είναι η Front Wide-View Camera, που διευκολύνει τον οδηγό να διασχίσει μία διασταύρωση ή να ξεπαρκάρει από χώρους με περιορισμένη ορατότητα, χρησιμοποιώντας μία κάμερα στην εμπρός μάσκα για μια ευρυγώνια απεικόνιση του δρόμου - αριστερά και δεξιά - στην έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών του ταμπλό. Άλλες τεχνολογίες του νέου Edge είναι οι:
- Intelligent Speed Limiter που σαρώνει σήματα της κυκλοφορίας και προσαρμόζει το γκάζι ώστε οι οδηγοί να μένουν εντός νόμιμων ορίων ταχύτητας και να αποφεύγουν τα πρόστιμα.
- Active Noise Control, που χρησιμοποιεί τρία μικρόφωνα στρατηγικά τοποθετημένα σε όλη την καμπίνα για να παρακολουθούν το θόρυβο του κινητήρα στο εσωτερικό. Το σύστημα παράγει ακουστικά κύματα αντίθετης φάσης μέσω του ηχοσυστήματος που εξουδετερώνουν το θόρυβο και βελτιώνουν το επίπεδο άνεσης.
- Τεχνολογία προσαρμοζόμενων προβολέων LED Adaptive Front Lighting για προσαρμογή της γωνίας δέσμης των προβολέων σύμφωνα με το οδηγικό περιβάλλον.
- Τεχνολογία Glare-Free Highbeam, που ανιχνεύει είτε αντίθετα ερχόμενα ή κινούμενα προς την ίδια κατεύθυνση προπορευόμενα οχήματα και εμποδίζει το φως που θα μπορούσε να τυφλώσει τους άλλους χρήστες του δρόμου από τους προβολείς LED, διατηρώντας μέγιστο φωτισμό στις άλλες περιοχές.
- Hands-Free Tailgate- Σύστημα αυτόματου ανοίγματος του πορτμπαγκάζ με μια κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.
- SYNC 2 με φωνητικό έλεγχο που επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τις λειτουργίες των συστημάτων τηλεφώνου, ψυχαγωγίας, κλιματισμού και πλοήγησης χρησιμοποιώντας απλές καθημερινές φράσεις. Το SYNC 2 περιλαμβάνει Emergency Assistance, που συνδέει απευθείας τους επιβάτες του οχήματος μετά από ένα ατύχημα με κέντρα έκτακτης ανάγκης όπου χρησιμοποιείται η τοπική γλώσσα.
- Adaptive Cruise Control με Collision Mitigation και Forward Alert.
- Πίσω ζώνες ασφαλείας με ενσωματωμένο αερόσακο (Inflatable Rear Seatbelts).
- Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Active City Stop.
- Θερμαινόμενο τιμόνι και θερμαινόμενα/ κλιματιζόμενα εμπρός καθίσματα.
- Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection: ένα σύστημα βασισμένο σε κάμερα και ραντάρ που λειτουργεί σε ταχύτητες από 8 km/h έως 180 km/h για την ανίχνευση οχημάτων και ανθρώπων στο δρόμο. Το σύστημα μπορεί να ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα εάν ανιχνευτεί επικείμενη εμπρόσθια σύγκρουση και ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις.
- Βελτιωμένο σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος Active Park Assist. Το σύστημα ελέγχει το τιμόνι ενώ ο οδηγός είναι υπεύθυνος για το γκάζι και το φρένο.
- Perpendicular Parking που μπορεί να ανιχνεύει και να παρκάρει με όπισθεν το αυτοκίνητο hands-free, σε χώρους δίπλα σε άλλα αυτοκίνητα.
- Park-Out Assist που βοηθά τον οδηγό να εξέρχεται από ένα παράλληλο χώρο στάθμευσης.
- Side Parking Aid εκπέμπει ακουστικές προειδοποιήσεις και προβάλλει στην οθόνη δείκτες απόστασης από αντικείμενα γύρω από το όχημα.
- Cross Traffic Alert που προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για οχήματα που μπορεί σύντομα να διέρχονται πίσω τους
Άλλες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού που προσφέρει το νέο Edge είναι οι FordMyKey (Σύστημα παραμετροποίησης κλειδιών), Blind Spot Information System, Traffic Sign Recognition (Αναγνώριση οδικών σημάτων), Lane Keeping Alert , Lane Keeping Aid (Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας) και Driver Alert.
In the end
Το Ford Edge είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: Trend, Titanium και Sport με τιμή από 54.590 ευρώ (πριν τις αλλαγές στο τέλος ταξινόμησης). Σίγουρα, σε αυτή την κατηγορία τιμής η λογική στέλνει τον υποψήφιο αγοραστή σε εκθέσεις premium κατασκευαστών με ισχυρό brand και παράδοση στην πολυτέλεια. Ωστόσο, όσοι δουν το Edge από κοντά και αποφασίσουν να το στριμώξουν στο γκαράζ τους, δεν θα το μετανιώσουν. Θα απολαμβάνουν καθημερινά ένα τεχνολογικά προηγμένο, πολύ ικανό και ιδιαίτερα απολαυστικό στην οδήγηση αλλά και τη συμβίωση SUV. Είτε είναι πετυχημένοι Millennials, ευκατάστατοι ‘Quintastics’ ή μοντέρνες μαμάδες με χοντρό πορτοφόλι, είτε όχι!
Εκδόσεις Edge
Κινητήρας 2.0 TDCi 2.0 TDCiBi-turbo
Ισχύς 180 PS 210 PS
Ροπή 400 Nm 450 Nm
Κιβώτιο/ σχέσεις χειροκίνητο/ 6 αυτόματο Powershift/ 6
0-100 km/h 9,9 sec 9,4 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h 211 km/h
Μέση κατανάλωση 5,8 lt/100 km 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149 g/km 149 g/km
συμπέρασμα
Δεν περιμέναμε τίποτε λιγότερο από τη Ford. Η προηγμένη τεχνολογία και η απαράμιλλη οδηγική αίσθηση που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της εφαρμόστηκαν ιδανικά σε ένα μεγάλο SUV, πλαισιωμένα από κορυφαία ευρυχωρία και πλουσιοπάροχο εξοπλισμό. Η τιμή ωστόσο το φέρνει αντιμέτωπο με μοντέλα από πλούσια τζάκια, με βαρύγδουπα ονόματα και παράδοση στην πολυτελή κατηγορία. Όποιος όμως ξεφύγει από τις Σειρήνες του καθιερωμένου premium ανταγωνισμού, όχι μόνο δεν θα το μετανιώσει αλλά θα εκτιμά καθημερινά ένα ιδιαίτερα απολαυστικό SUV, τόσο στην οδήγηση όσο και στην καθημερινή συμβίωση.