Οδηγούμε: Mini John Cooper Works
Τελευταία είναι της μόδας τα συμπυκνωμένα υγρά καθαρισμού που μια και μόνο σταγόνα καθαρίζει χιλιάδες πιάτα! Έτσι είναι και το Works, με τη μόνη διαφορά ότι «καθαρίζει» τον ανταγωνισμό!
- -
- -
με μια ματιά
Το κορυφαίο μοντέλο στη γκάμα του Mini hatchback με το "John Cooper Works" στην ούγια έχει 2λιτρο turbo με 231 ίππους και πλαίσιο ρυθμισμένο για οδηγική απόλαυση.
γλυκά
- Σπορ εμφάνιση
- Απόδοση κινητήρα
- Οδηγική αίσθηση
- Δυνατά φρένα
ξινά
- Άνεση ανάρτησης
Η «συμπυκνωμένη δύναμη» είναι το όνειρο κάθε «φτιαγμένου» οδηγού. Μικρές διαστάσεις, πολύ ίπποι, λίγα κιλά, καλές αναρτήσεις και φυσικά δυνατά φρένα, είναι το μείγμα της απογείωσης! Το Works, εδώ που τα λέμε πάντα τα είχε όλα αυτά, τώρα όμως με περισσότερους ίππους είναι ακόμα πιο… συμπυκνωμένο!
Βασισμένο πάνω στη νέα γενιά Mini (με μήκος πλέον στα 3,874 m), τώρα δείχνει ακόμη πιο άγριο χάρη στη νέα εμπρός ποδιά με τις εισαγωγές, τις διπλές «μπούκες» της εξατμίσεις πίσω μαζί με το απαραίτητο diffuser και φυσικά τους τροχούς των 17 ιντσών (προαιρετικά και 18’’) που βοηθούν και αυτοί το στόχο της διαφοροποίησης δίνοντας την απαραίτητη επιθετικότητα. Και βέβαια οι μεγάλοι τροχοί δεν είναι μόνο για το «look», αφού τώρα υπάρχει χώρος για νέες τεράστιες τετραπίστονες δαγκάνες φρένων της Brembo!
Το εσωτερικό πάλι είναι και αυτό αναβαθμισμένο με νέα μπάκετ καθίσματα, με καινούρια χρώματα (κόκκινο κατά προτίμηση) και φυσικά φρέσκιες ιδέες σε ότι έχει να κάνει με τους φωτεινούς χρωματισμούς στο πλαίσιο του κεντρικού οργάνου. Εννοείται ότι υπάρχει το σήμα Works για να μην ξεχνιόμαστε.
Τεχνικά
Αλλά όλα αυτά δεν θα σήμαιναν και πολλά αν δεν υπήρχε και το μηχανολογικό βάθος για να στηρίξει την εμφάνιση. Ο κινητήρας των τεσσάρων κυλίνδρων και των 1.998 cc τώρα αποδίδει 231 ίππους (αύξηση απόδοσης κατά 10%) ανάμεσα στις 5.000 και 6.000 σ.α.λ. και η ροπή έχει ανέβει στα 320 Nm από τις 1.250 έως τις 4.800 σ.α.λ. χάρη σε νέα σχεδίαση της πολλαπλής εισαγωγής η οποία ενσωματώνει τον υπερσυμπιεστή και τον φέρνει κοντύτερα στην εξαγωγή για αμεσότερη ανταπόκριση και λιγότερο «lag».
Οι ίπποι αυτοί είναι ικανοί να κινήσουν τα 1.280 κιλά του Works στα 246 km/h και να το επιταχύνουν στα πρώτα 100 km/h από στάση σε 6,3 sec με το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο και σε 6,1 με το επίσης εξατάχυτο αυτόματο Steptronic.
Τέλος οι αναρτήσεις αποτελούνται από McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και είναι τόσο σκληρές όσο απαιτείται για ένα αυτοκίνητο σχεδόν… ακραίο! Αυτό όμως έχει το κόστος του στους ελληνικούς δρόμους οι οποίοι έτσι και αλλιώς φημίζονται για τις λακκούβες τους.
Οδηγικά
Το Works, που τιμά τη μνήμη του John Cooper είναι ένα πραγματικό όπλο. Με μεταξόνιο στα 2,495 m και τους τροχούς στα άκρα της καρότσας απλά λειτουργεί ως kart. Στρίβει μονοκόμματα, αλλά απαιτεί σεβασμό και προσοχή, γιατί λόγω των 231 ίππων του μαζεύει χιλιόμετρα εύκολα, πολύ εύκολα θα λέγαμε! Επιταχύνει από στροφή σε στροφή διαθέτοντας καλή πρόσφυση, αλλά για να οδηγηθεί γρήγορα απαιτεί αρκετή «φαντασία». Και αυτό γιατί ο καλύτερος τρόπος είναι να γλιστράς από στροφή σε στροφή, εκμεταλλευόμενος πάντα τις γεμάτες ροπή μεσσίες στροφές του κινητήρα. Είπαμε όμως, απαιτείται φαντασία και τόλμη για το κάτι παραπάνω που μπορεί να προσφέρει το επιθετικό στήσιμο του Works! Όμως μην περιμένετε πολλά σε θέματα άνεσης. Απόδειξη ότι κανείς δεν μπορεί να τα έχει όλα. Τα χαμηλά ελαστικά και οι σκληρές αναρτήσεις δεν είναι προδιαγραφών ελληνικών δρόμων.
συμπέρασμα
Σε καλή άσφαλτο και ειδικά σε πίστα, το Works μπορεί και ξεδιπλώνει τα ταλέντα του και αναδεικνύει τον πραγματικό του ρόλο: αυτόν του «όπλου»!