Citroën & Diesel: μαζί από το 1933

Από τη Citroën Rosalie 11UD, το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο παραγωγής με κινητήρα Diesel, στα e-HDi και Hybrid4

  • -
  • -

Πρωτοπορία και τόλμη: δύο λέξεις που έχουν σημαδέψει την ιστορική πορεία της Citroën, η οποία δεν σταμάτησε να παρουσιάζει και κυρίως να περνά στην παραγωγή τεχνολογικές λύσεις που άλλαξαν την εικόνα της αυτοκίνησης. Αυτοφερόμενο αμάξωμα, μπροστινή κίνηση, υδροπνευματική ανάρτηση, είναι μόνο μερικές από τις τεχνολογικές λύσεις που πρώτη η Citroën έκανε διαθέσιμες στο ευρύ κοινό. Πέρα από το υψηλό απαιτούμενο τεχνολογικό υπόβαθρο που απαιτούσαν αυτές οι επιλογές, ακόμα πιο σημαντικό είναι η τόλμη που απαιτήθηκε ώστε να περάσουν στην παραγωγή δίνοντας της ευκαιρία στους καταναλωτές να απολαύσουν σημαντικά οφέλη, που με το πέρασμα των χρόνων έγιναν διαθέσιμα -στις περισσότερες περιπτώσεις- από το σύνολο των κατασκευαστών.

 

Καινοτομία Diesel

Μέσα στη λίστα αυτών των καινοτομιών περίοπτη θέση κατέχουν οι κινητήρες πετρελαίου. Το 1933 πρώτη η Citroën τοποθέτησε κινητήρα Diesel σε επιβατικό αυτοκίνητο, τη Rosalie 11UD, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του αυτοκινήτου. Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.766 κυβικών κινούσε την έκδοση Familiale του γαλλικού μοντέλου. Από τη Rosalie 11UD του 1933, εδώ και σχεδόν 80 χρόνια η Citroën έχει επενδύσει σημαντικά στην τεχνολογία Diesel. Το αποτέλεσμα είναι να θεωρείται μια από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες σε αυτό το πεδίο, παρουσιάζοντας με μεγάλη συχνότητα τεχνολογικές λύσεις με σημαντικά οφέλη στην απόδοση, την οικονομία, αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος.

Σήμερα η Citroën συνεχίζει να επενδύει στην τεχνολογία Diesel με τους κινητήρες HDi (High-pressure Direct injection), το μικρο-υβριδικό σύστημα e-HDi, αλλά και το πρώτο υβριδικό σύστημα (Full Hybrid) παραγωγής με πετρελαιοκινητήρα στον κόσμο, το Hybrid4. Η μακρά ιστορία της μάρκας σε συνδυασμό με τις νέες αυτές εφαρμογές έχουν τοποθετήσει τη Citroën σε περίοπτη θέση όσον αφορά τους πετρελαιοκινητήρες, επαληθεύοντας παράλληλα τη φιλοσοφία Créative Technologie, δηλαδή τη δημιουργία τεχνολογιών που προσφέρουν πρακτικά οφέλη στους καταναλωτές.

 

e-HDi

Με βάση τους αποδοτικούς κινητήρες προδιαγραφών Euro 5 HDi, που συνεργάζονται σε κάθε περίπτωση με το φίλτρο μικρο-σωματιδίων FAP, η Citroen δημιούργησε το μικρο-υβριδικό σύστημα e-HDi, για την εξέλιξη του οποίου κατοχυρωθήκαν περισσότερες από 30 πατέντες, επενδύθηκαν 300 εκ. ευρώ και εργάστηκαν περισσότεροι από 500 μηχανικοί και τεχνικοί της PSA. Τα κύρια χαρακτηριστικά του e-HDi που του προσδίδουν τόσο τεχνολογική όσο και πρακτική αξία είναι τα ξής:

  • Stop & Start 2ης γενιάς με σύστημα αναστρέψιμης λειτουργίας μίζας-δυναμό που εξασφαλίζει άμεση, αθόρυβη και απόλυτα ομαλή διακοπή – εκκίνηση λειτουργίας του κινητήρα μόλις σε 400 χιλιοστά του δευτερολέπτου (30% ταχύτερα από τα παραδοσιακά συστήματα).
  • Ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
  • Σύστημα e-Booster που περιλαμβάνει υπερ-πυκνωτή που -εκτός των άλλων- επιτρέπει τη λειτουργία όλων των βοηθητικών συστημάτων άνεσης και ασφάλειας (λ.χ. σύστημα κλιματισμού, φωτιστικά σώματα, υαλοκαθαριστήρες, κ.τ.λ.) ακόμα και κατά την παύση λειτουργίας του κινητήρα.
  • Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 15% στον αστικό κύκλο σε σχέση με τους συμβατικούς πετρελαιοκινητήρες.

 

Hybrid4

Η Citroën συνδύασε για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής τη δύναμη ενός πετρελαιοκινητήρα με την αποδοτικότητα ενός ηλεκτροκινητήρα, δημιουργώντας το υβριδικό (Full Hybrid) σύστημα Hybrid4. Πρόκειται για ένα παράλληλο σύστημα με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης (πετρελαιοκινητήρα HDi) να κινεί τους εμπρόσθιους τροχούς, ενώ ένας ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω. Εκτός όλων των πλεονεκτημάτων του συστήματος e-HDi (ανάκτηση ενέργειας, stop & start 2ης γενιάς, κτλ), το Hybrid4, για το οποίο η PSA κατοχύρωσε περισσότερες από 300 πατέντες, διακρίνεται επιπλέον για τα εξής:

  • Αποδοτικότητα: Υψηλή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ρύπους (200 ίπποι και 99 g CO2 /km στην περίπτωση της Citroën DS5). Η μείωση κατανάλωσης φτάνει το 30%-35% σε σχέση με αντίστοιχους κινητήρες στην οδήγηση στην πόλη και ξεπερνά το 15% σε μικτές συνθήκες.
  • Τετρακίνηση: Δυνατότητα κατ’ επιλογή κίνησης και στους 4 τροχούς.
  • Μηδενικές εκπομπές ρύπων: Δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα που συνεπάγεται μηδενικές εκπομπές ρύπων (ZEV mode).

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...