Πόσο ασφαλές είναι ως καύσιμο σε οχήματα;

  • -
  • -

Ένα από τα σημαντικότερα ερωτήματα που απασχολούν όσους σκέφτονται να τοποθετήσουν κάποιο σύστημα υγραεριοκίνησης στο αυτοκίνητό τους, αφορά την ασφάλεια και κυρίως το φόβο της έκρηξης. Ίσως να είναι η πιο εύκολη απάντηση στο ερώτημα αυτό καθώς αν ενημερωθεί κανείς, εύκολα μπορεί να αποβάλει το φόβο του fireball.

Βασική προϋπόθεση για να θεωρείται ένα σύστημα υγραερίου ασφαλές είναι να διαθέτει πιστοποίηση και ο εγκαταστάτης του να έχει τις προβλεπόμενες γνώσεις για να κάνει τέτοιου τύπου μετατροπές. Η πιστοποίηση των προϊόντων και των υπηρεσιών διασφαλίζει ότι πληρούνται οι απαιτήσεις ασφαλείας που προβλέπουν οι νόμοι ώστε να θεωρείται ένα προϊόν ασφαλές.

Οι περισσότεροι φοβούνται τι θα συμβεί σε περίπτωση σύγκρουσης και καταστροφής της δεξαμενής. Οι δεξαμενές υγραερίου είναι κατασκευασμένες από χάλυβα πάχους 4-6 mm κι αντέχουν σε πολύ μεγάλες δυνάμεις κρούσης, πολύ υψηλότερες από αυτά που αντέχουν τα υπόλοιπα δομικά μέρη ενός αυτοκινήτου.

Σε περίπτωση διαρροής από το ρεζερβουάρ, τις σωληνώσεις, τις βαλβίδες ή τα λοιπά εξαρτήματα του συστήματος, το υγραέριο αεριοποιείται και διαχέεται στο περιβάλλον και δεν παραμένει στο χώρο όπως τα υγρά καύσιμα. Ο βαθμός ανάφλεξης είναι πιο υψηλός σε σχέση με τη βενζίνη γεγονός που το καθιστά πιο ασφαλές σε περίπτωση ατυχήματος. Δηλαδή το υγραέριο για να αναφλεγεί απαιτεί να έλθει σε επαφή με επιφάνεια που έχει θερμοκρασία περίπου 450οC, ενώ για τη βενζίνη αρκεί να έχει 257οC.

Επιπλέον στα υγραεριοκίνητα υπάρχει μια σειρά από αυτοματισμούς οι οποίοι αποτρέπουν τον όποιο κίνδυνο ανάφλεξης, ακόμη κι έκρηξης σε περίπτωση πυρκαγιάς. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η μετατροπή να έχει πραγματοποιηθεί με όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα από αδειούχο εγκαταστάτη. Σε περίπτωση που σβήσει ο κινητήρας υπάρχει σύστημα διακοπής της παροχής καυσίμου από τη δεξαμενή. Σε περίπτωση που σπάσει κάποιο εξάρτημα ή αγωγός που τροφοδοτεί τον κινητήρα με υγραέριο και υπάρξει απώλεια πίεσης, τότε ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα διακόπτει αυτομάτως την παροχή καυσίμου. Η δεξαμενή έχει επιπλέον βαλβίδα ανακούφισης η οποία επιτρέπει την εκτόνωση του υγραερίου προς το περιβάλλον όταν αυξηθεί η πίεση είτε λόγω θέρμανσης της δεξαμενής σε περίπτωση φωτιάς, είτε λόγω παραμόρφωσης του δοχείου σε περίπτωση σύγκρουσης. Για να σας λυθούν οι απορίες απλά παρακολουθείστε τα video που δείχνουν την συμπεριφορά ενός υγραεριοκίνητου σε περίπτωση φωτιάς.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...