Jeep Renegade e-Hybrid: Σε τι υπερτερεί έναντι των ήπιων υβριδικών 48V;
Το υβριδικό Jeep Renegade έχει έναν σημαντικό άσσο στο μανίκι, αφού η τεχνολογία που χρησιμοποιεί υπερτερεί σημαντικά στην πράξη έναντι των άλλων mild hybrid. Δες γιατί!
- -
- -
Η παρουσία των συστημάτων υβριδικής, αλλά και mild hybrid τεχνολογίας, έχει υιοθετηθεί από την πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών, όντας μία λύση στη μείωση της εκπομπής ρύπων και της κατανάλωσης. Ο τρόπος προσέγγισης διαφέρει, αλλά όσοι επιλέγουν τη χρήση mild hybrid 48V, ακολουθούν συνήθως μία συγκεκριμένη φιλοσοφία. Συνήθως υπάρχει μία ηλεκτρική μονάδα, που συνδέεται με τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα εσωτερικής καύσης και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Η λειτουργία αυτού του υβριδικού συστήματος, έχει σαν αποτέλεσμα τον περιορισμό της κατανάλωσης στον αστικό κύκλο και στο σταμάτα-ξεκίνα, ενώ προσφέρει μία μικρή επιπλέον ισχύ στις χαμηλές στροφές. Όμως, δεν υπάρχει δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, οπότε αυτά τα αυτοκίνητα δεν μπορούν να διανύσουν ούτε μέτρο χωρίς να καταναλώσουν έστω λίγη βενζίνη - εκτός από τις συνθήκες ελεύθερης κύλισης (coasting).
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Jeep Compass e-Hybrid!
Αυτός ο περιορισμός δεν ισχύει στην περίπτωση του υβριδικού συστήματος του Jeep Renegade. Κάτω από επιβλητικό αμάξωμα του αμερικανικού SUV κρύβεται ένας 1.500άρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας και ένα κύκλωμα 48V. Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τις άλλες λύσεις του ανταγωνισμού, είναι πως εδώ το ηλεκτρικό μοτέρ ενσωματώνεται στο 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Με αυτό τον τρόπο, μπορεί να στέλνει ροπή στη μετάδοση, ακόμα και με σβηστό τον κινητήρα βενζίνης. Έτσι, το Renegade μπορεί και κινείται αμιγώς ηλεκτρικά με χαμηλή ταχύτητα, δηλαδή στην πόλη και στο παρκάρισμα.
Τι κατανάλωση πετυχαίνει το Renegade e-Hybrid στην πράξη;
Έχοντας το επιβλητικό SUV στη διάθεση μας, διαπιστώσαμε στην πράξη τα σημαντικά οφέλη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Πρακτικά, το αυτοκίνητο ξεκινάει κάθε φορά με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ αν δεν βρίσκεται σε ανηφόρα, μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 35-40 km/h χωρίς να ενεργοποιηθεί ο θερμικός κινητήρας.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Jeep Renegade e-Hybrid
Όσο πιο ελαφριά πατάει ο οδηγός το γκάζι, τόσο περισσότερο χρησιμοποιείται ο ηλεκτροκινητήρας, κάτι που επιτρέπει -ειδικά στην κίνηση- να κάνεις σημαντική οικονομία καυσίμου. Την ίδια ώρα, η ηλεκτρική μίζα γεννήτρια αντικαθιστά το κλασικό σύστημα stop/start με εξαιρετικό τρόπο, με τους κραδασμούς να απουσιάζουν παντελώς. Με αυτό τον τρόπο, εκτός από τους χαμηλούς ρύπους που φτάνουν τα 126 gr/km, προσφέρει και χαμηλή κατανάλωση. Η Jeep αναφέρει πως χρειάζονται 5,7 lt/100 km. Ρεαλιστικά, είδαμε σε μικτές συνθήκες 6,4 lt/100 km, ενώ κινούμενοι αποκλειστικά στην πόλη είδαμε τιμές χαμηλότερες και από τις εργοστασιακές!
Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις του Jeep Renegade στην Ελλάδα, με τις τιμή, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό τους.