Ελαφρύτερες κατά 50% μπαταρίες EV φέρνει η Stellantis - Δες πώς θα τα καταφέρει
Με μια νέα τεχνολογία με έμπνευση από το ανθρώπινο σώμα, ο όμιλος Stellantis σκοπεύει να μειώσει το βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του στο μισό.
- -
- -
Στα εγκαίνια του νέου κέντρου τεχνολογίας μπαταριών του ομίλου Stellantis στο Τορίνο της Ιταλίας, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε επίσημα ότι προχωρά με γοργούς ρυθμούς το πλάνο της ώστε να μειώσει το βάρος των μπαταριών στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα κατά 50%.
«Οι μπαταρίες σήμερα είναι πολύ βαριές, με αποτέλεσμα και το βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να είναι μεγάλο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Nic Curic, επικεφαλής στο τμήμα μηχανολογίας και τεχνολογίας του ομίλου Stellantis. Σύμφωνα λοιπόν με όσα έχουν στα σκαριά οι άνθρωποι του ομίλου, η νέα γενιά μπαταριών που εξελίσσεται ήδη, θα φέρει την επανάσταση στο χώρο καθώς οι κυψέλες της συστοιχίας θα είναι πιο μικρές, πιο ελαφριές, πιο αποδοτικές και σαφώς… πιο οικολογικές.
Η τοποθέτηση τους στα μοντέλα του ομίλου (θυμίζουμε ότι ο όμιλος Stellantis έχει υπό τη σκέπη του 15 αυτοκινητικά brands) θα ξεκινήσει πριν από το 2030, κάτι που θα ωφελήσει συνολικά τη συμμαχία ώστε να πετύχει και τους στόχους βιωσιμότητας που έχει θέσει έως τα τέλη της δεκαετίας.
Δείτε ακόμα: Stellantis, oι 15 εταιρείες που απαρτίζουν τον κολοσσό
Τα οφέλη από αυτή τη νέα γενιά μπαταριών θα είναι πολλαπλά. Τόσο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και αίσθησης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου όσο και σε κόστος, καθώς ο όμιλος θα είναι πλέον σε θέση να ρίξει στην αγορά και τα πολυαναμενόμενα «προσιτά» ηλεκτρικά μοντέλα.
Για τη μείωση του βάρους των μπαταριών κατά 50% σε σχέση με τις υπάρχουσες, χρησιμοποιούνται ελαφρύτερα υλικά, ενώ γίνεται εκτεταμένη χρήση λιθίου-θείου (Li-S), μια τεχνολογία που αναπτύσσεται από την πρόσφατα εξαγορασμένη από τον όμιλο Stellantis εταιρεία «Silicon Valley Lytten». Οι μπαταρίες λιθίου-θείου παρέχουν πενταπλάσια ενεργειακή πυκνότητα από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου και εμπνέονται από την ανατομία του ανθρώπου, καθώς χρησιμοποιούν κυψέλες (λιθίου-θείου) σχεδιασμένες κατ’ απομίμηση του εντέρου!
Αυτή όμως δεν είναι η μόνη επιλογή που αναπτύσσει εντατικά ο όμιλος Stellantis. O Curic ανέφερε επίσης ότι η ομάδα του δουλεύει συγχρόνως πάνω στην εξέλιξη και μπαταριών ιόντων νατρίου, οι οποίες θα είναι ακόμα πιο φθηνές από τις λιθίου-θείου. Το νέο εργοστάσιο θα χειρίζεται πλήρως όλη την διαδικασία, από το σχεδιασμό, την ανάπτυξη τις μονάδες λογισμικού έως και την παραγωγή. Τα οφέλη από τις νέες αυτές γενιές μπαταριών θα επωφεληθούν όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου Stellantis.