Αποστολή Audi: Φτηνή ταχυφόρτιση, από... μπαταρίες για πέταμα!
Γνωρίσαμε στο Βερολίνο τα Audi Charging Hubs, που αξιοποιούν μπαταρίες από παλιά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να προσφέρουν πολύ μεγάλη ισχύ φόρτισης, με ελάχιστες απαιτήσεις από το δίκτυο ηλεκτροδότησης.
- -
- -
Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί προτεραιότητα της Audi εδώ και αρκετό καιρό. Έχοντας δημιουργήσει την «οικογένεια» e-tron, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της γερμανικής φίρμας καλύπτουν τις απαιτήσεις κάθε αγοραστή, από compact SUV όπως το Q4 e-tron μέχρι μεγάλα πολυτελή μοντέλα (Q8 e-tron) ή εξεζητημένες προτάσεις με προτεραιότητα τις επιδόσεις και την οδηγική εμπειρία (RS e-tron GT). Πλέον οι Γερμανοί προχωρούν ένα βήμα παρακάτω και ετοιμάζουν επαναστατικούς σταθμούς φόρτισης. Ταξιδέψαμε μέχρι το Βερολίνο για να τους γνωρίσουμε και να μάθουμε τα πλεονεκτήματά τους!
Audi Charging Hub από… μπαταρίες!
Η Audi δίνει αξία στις χρησιμοποιημένες μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τα Charging Hubs, τους νέους, εξελιγμένους σταθμούς φόρτισης με τον πολύ υψηλό βαθμό αποδοτικότητας. Συγκεκριμένα, οι σταθμοί τοποθετούνται σε στρατηγικά επιλεγμένα μέρη, όπου οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών Audi δεν διαθέτουν προσωπικό χώρο στάθμευσης, άρα και πρόσβαση σε φορτιστή όσο βρίσκονται στο σπίτι τους. Τα Charging Hubs προσφέρουν πολύ υψηλές ταχύτητες φόρτισης που φτάνουν έως και τα 320 kW, χωρίς όμως να απαιτείται ακριβή και περίπλοκη υποδομή στο δίκτυο.
Αυτό συμβαίνει με έναν εξαιρετικά απλό και έξυπνο τρόπο: μέσω της αποθήκευσης ενέργειας. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δοκιμών της Audi αποσυναρμολογούνται και οι μπαταρίες τους χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία των Charging Hubs. Έτσι, η ενίσχυση του τοπικού δικτύου είναι περιττή. Η υπάρχουσα εγκατάσταση φορτίζει τις μπαταρίες και εκείνες με τη σειρά τους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι σταθμοί εκμεταλλεύονται τις ώρες που οι απαιτήσεις ισχύος δεν είναι μεγάλες και αποθηκεύουν ενέργεια, με σκοπό να μην επιβαρύνεται το δίκτυο στις ώρες που οι οδηγοί θέλουν να φορτίσουν τα αυτοκίνητά τους.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, κάθε μονάδα μπορεί να φορτίσει περίπου 30 αυτοκίνητα. Το Audi Charging Hub στο Βερολίνο έχει δύο τέτοιες μονάδες, άρα η ενέργεια που αποθηκεύεται αρκεί για 60 ηλεκτρικά μοντέλα! Η αρχιτεκτονική των σταθμών μελλοντικά θα επιτρέψει και την αξιοποίηση υπερπαραγωγής των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Πολλές μέρες, οι ΑΠΕ παράγουν περισσότερο ρεύμα από ότι χρειαζόμαστε, το οποίο πηγαίνει χαμένο καθώς δεν υπάρχει τρόπος να αποθηκευτεί. Αυτό μπορεί να αλλάξει με τα Charging Hubs, αφού θα υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης της πράσινης αυτής ενέργειας.
Τέλος, ιδιαίτερη μνεία αξίζει στο γεγονός ότι οι σταθμοί είναι πλήρως προσαρμοσμένοι και για ανθρώπους σε αναπηρικό αμαξίδιο. Οι ψηλά τοποθετημένες οθόνες χειρισμού κατεβαίνουν ηλεκτρικά, με το πάτημα ενός κουμπιού και οι θέσεις των αυτοκινήτων έχουν τέτοια διαγράμμιση, ώστε να μπορούν να περνάνε εύκολα τα αμαξίδια ανάμεσα στα οχήματα. Οι άνθρωποι της μάρκας πρόσεξαν ιδιαίτερα και το κομμάτι της «πρίζας», η οποία είναι πολύ πιο ελαφριά από αυτές που συναντάμε συνήθως στους ταχυφορτιστές, για να τη χρησιμοποιούν άνετα ακόμη και άνθρωποι με μικρότερη μυϊκή δύναμη χωρίς να δυσκολεύονται.
Φόρτιση για όλους
Το Audi Charging Hub δεν απευθύνεται αποκλειστικά στους ιδιοκτήτες κάποιου μοντέλου e-tron, αλλά σε κάθε χρήστη ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ανεξαρτήτως κατασκευαστή! Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας στον σταθμό του Βερολίνου είδαμε διάφορα μοντέλα να περνάνε για μια «ένεση» ενέργειας, τόσο της Audi, όσο και εκτός του Volkswagen Group. Φυσικά, ισχύουν κάποια μοναδικά προνόμια για τους οδηγούς Audi. Πρώτο και καλύτερο, η τιμή! Οι άνθρωποι της μάρκας μας ενημέρωσαν ότι κάθε κιλοβατώρα στοιχίζει περίπου 0,35 € για τα μοντέλα e-tron, μια εξαιρετική τιμή που πλησιάζει πολύ ακόμα και τη χρέωση στο σπίτι, απέχοντας σημαντικά από τις συνηθισμένες χρεώσεις των ταχυφορτιστών.
Τα υπόλοιπα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πληρώνουν υψηλότερη τιμή κιλοβατώρας, η οποία όμως υπολογίζεται ανάλογα με τις ενεργές συνδρομές του οδηγού. Αν διαθέτει λογαριασμό στο δίκτυο της Ionity για παράδειγμα, η τιμή προσαρμόζεται διαφορετικά, ωστόσο η τελική τιμή προκύπτει ύστερα από διάφορους παράγοντες.
Δείτε ακόμη: Η video-δοκιμή του Audi RS e-tron GT
Ένα ακόμη ατού των οδηγών Audi e-tron είναι η δυνατότητα εντελώς δωρεάν κράτησης θέσης φόρτισης. Αν οδεύει προς τον φορτιστή και θέλει να είναι σίγουρος ότι θα βρει μια «πρίζα» διαθέσιμη, μπορεί μέσω της εφαρμογής να κλείσει τη δική του, έως 15 λεπτά πριν. Αυτό εξασφαλίζει ότι ο χρόνος παραμονής στο Audi Charging Hub θα είναι σύντομος. Εκτός αν θέλει να χρησιμοποιήσει κάποια από τις παροχές!
Φόρτιση χωρίς αναμονή!
Το Audi Charging Hub του Βερολίνου βρίσκεται στον χώρο στάθμευσης του Frischeparadies. Πρόκειται για ένα delicatessen υψηλής ποιότητας, με premium προϊόντα όλων των ειδών, αλλά και καλαίσθητο bistro στο οποίο μπορεί κάποιος να απολαύσει έναν καφέ ή το γεύμα του. Ακόμη και ο τυπικός χρόνος που δαπανούμε όμως για τα ψώνια της ημέρας, είναι αρκετά για να φορτιστεί η μπαταρία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Λίγα λεπτά αρκούν ώστε το ποσοστό να φτάσει στο 80%, ακόμη κι αν η μπαταρία είναι πλήρως αποφορτισμένη. Εκείνοι που δεν θέλουν να ψωνίσουν και προτιμούν να περάσουν με διαφορετικό τρόπο τον χρόνο τους, θα κοιτάξουν τη μεγάλη οθόνη αφής των 55 ιντσών, μέσα στην οποία οι άνθρωποι της φίρμας έχουν συμπεριλάβει όλες τις κοντινές δραστηριότητες, ανάλογα με το μέρος που βρίσκεται κάθε Charging Hub.
Επίσης υπάρχει ένα QR Code το οποίο όταν σκαναριστεί, δίνει την επιλογή ανάγνωσης ενός βιβλίου όσο ο οδηγός περιμένει μέσα στο όχημα. Πρακτικά, υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι να περάσει ο χρόνος αναμονής. Ωστόσο η μέση διάρκεια φόρτισης σε σταθμούς τόσο υψηλής ισχύος (320 kW) σπάνια ξεπερνά τα 15 λεπτά, ακόμη κι αν το αυτοκίνητο δεν έχει τις προδιαγραφές να την αξιοποιήσει πλήρως.
Με ισχυρή παρουσία στο Greentech Festival
Μετά την παρουσίαση της νέας γενιάς φορτιστών, πήγαμε στο Greentech Festival που διοργανώνεται στο Βερολίνο, ένα φεστιβάλ πράσινων τεχνολογιών με σκοπό να μας «συστήσει» ένα βιώσιμο και καθαρό μέλλον. Η Audi δεν θα μπορούσε να λείπει, έχοντας τη δική της θέση στον εκθεσιακό χώρο. Εκτός από το εντυπωσιακό SQ8 e-tron που βρισκόταν σε πρώτο πλάνο σε ένα εκπληκτικό μπλε χρώμα, οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να μάθουν περισσότερα για το βιώσιμο μέλλον της εταιρείας, τα πλάνα της σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, αλλά και την ανακύκλωση υλικών που έχουν σαν αποτέλεσμα την «καθαρή» παραγωγή πλαστικών, μετάλλων και άλλων πρώτων υλών παραγωγής.
Άλλωστε η Audi μέσα στο 2024 θα παρουσιάσει πάνω από 10 νέα μοντέλα, ενώ το 2026 θα είναι ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της καθώς θα σταματήσει η εξέλιξη όλων των μοντέλων με θερμικούς κινητήρες και όλα τα νέα της προϊόντα θα είναι ηλεκτρικά. Η παραγωγή των οχημάτων με θερμικό μοτέρ θα ολοκληρωθεί έως το 2033, οπότε μια εντελώς νέα εποχή έρχεται για τη γερμανική μάρκα. Το Greentech Festival ήταν η ιδανική ευκαιρία ώστε η Audi να παρουσιάσει το όραμά της και παράλληλα, πολλά σημαντικά στελέχη της να μιλήσουν για όλα τα θέματα που απασχολεί το κοινό σχετικά με τη μετάβαση σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον. Η διοργάνωση του φεστιβάλ στο παλαιό αεροδρόμιο του Βερολίνου επέτρεψε στη μάρκα να έχει διαθέσιμα αυτοκίνητα για test drives, ένα RS e-tron GT για την εμπειρία επιτάχυνσης στον αεροδιάδρομο και ένα SQ8 e-tron σε ένα ειδικά διαμορφωμένο offroad κομμάτι του χώρου.