Lotus: Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου
Σωτηρία η ελάττωση του βάρους
- -
- -
Οι μηχανικοί της Lotus παρουσίασαν μια μελέτη έξυπνης μείωσης του βάρους των σημερινών αυτοκινήτων, με απώτερο σκοπό την ελάττωση της κατανάλωσης καυσίμου, για τα επόμενα 10 χρόνια. Πεδίο εφαρμογής των εργασιών της αγγλικής εταιρείας ήταν ένα Toyota Venza το οποίο δεν εισάγεται στην Ευρώπη. Το πληθωρικό Crossover-SUV αποσυναρμολογήθηκε πλήρως, ενώ δημιουργήθηκε ένας αναλυτικός κατάλογος με κάθε τμήμα του αυτοκινήτου ξεχωριστά. Σκοπός των μηχανικών ήταν η μείωση βάρους κάθε στοιχείου της κατασκευής, με σκοπό να διατηρηθεί αναλλοίωτη η ασφάλεια και η άνεση του εργοστασιακού μοντέλου. Υπηρετώντας τον παραπάνω σκοπό, μειώθηκαν τα αποτελούμενα μέρη της καρότσας από 400 σε μόλις 211. Παράλληλα ενώ στο εργοστασιακό Venza τα μέρη του αμαξώματος αποτελούνται από 100% χάλυβα, στο Lotus Venza έχουν συνθετική δομή από: 37% αλουμίνιο, 30% μαγνήσιο, 21% υλικά πρόσμιξης, 7% χάλυβας υψηλής αντοχής και μόλις 5% απλός χάλυβας. Την ίδια διαδικασία ακολούθησε η Lotus και με τα υπόλοιπα μέρη που απαρτίζουν το Venza. Αποτέλεσμα είναι η μείωση του βάρους της καρότσας κατά 38%, με μόλις 3% αύξηση του κόστους. Προσθέτοντας και τα μηχανικά μέρη, η συνολική μείωση του βάρους του Venza είναι 33%. Ενδεικτικά η παραπάνω μείωση βάρους μειώνει την κατανάλωση καύσιμου περίπου κατά 23%, τιμή που αναμένεται να επιτυγχάνει, σύμφωνα με αμερικανικές έρευνες, ένα Toyota Venza του 2020.