H Mazda πατένταρε ηλεκτροκινητήρα τροχού
Για υβριδικά νέας κοπής
- -
- -
Η Mazda καταχώρισε στην Αμερική, μια νέα πατέντα (U.S patent) που αφορά μια διάταξη μετατοπισμένου ηλεκτροκινητήρα, για χρήση σε υβριδικά μοντέλα. Μέχρι στιγμής οι ηλεκτρικοί κινητήρες των υβριδικών μοντέλων εδράζονταν ομοαξονικά με τον τροχό. Τέτοιες διατάξεις, καταλαμβάνουν αρκετό χώρο μέσα στον τροχό, περιορίζοντας τα σημεία στήριξης των συνδέσμων της ανάρτησης, επιφέροντας συμβιβασμούς στις ρυθμίσεις της γεωμετρίας της, και κατ’ επέκταση στην οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων.
Η νέα μηχανολογική καινοτομία της Mazda στηρίζεται στην ιδέα της μετατόπισης του ηλεκτροκινητήρα από τον άξονα και την μετάδοση ροπής στο ακραξόνιο μέσω μιας διάταξης γραναζιών. Βέβαια, η παρουσία ενός μικρού κιβωτίου μετάδοσης, για την μεταφορά της ροπής, πιθανόν να επιφέρει σημαντική αύξηση στο μη αναρτώμενο βάρος, επηρεάζοντας με τη σειρά του την αμεσότητα και την άνεση της ανάρτησης. Σημαντικό ρόλο θα παίξει το υλικό κατασκευής της μικρής διάταξης μετάδοσης. Με την νέα αυτή πατέντα, η Mazda μπορεί να χρησιμοποιεί αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια σε έναν άξονα και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στον άλλον, μειώνοντας σημαντικά το βάρος της συνολικής διάταξης. Επίσης μπορεί σε κάθε άξονα να τοποθετείται ομοαξονικά η παροχή του κινητήρα εσωτερική καύσης, με τον ηλεκτροκινητήρα να δρα συμπληρωματικά και απολύτως ελεγχόμενα στην παροχή ροπής σε κάθε τροχό.
Ακόμα πάντως δεν μπορεί να βγει συμπέρασμα, αν η νέα διάταξη της Mazda είναι πιο αποτελεσματική από τις υπάρχουσες τεχνολογίες των Ford και Toyota. Πάραυτα, μπορεί το πραγματικό κίνητρο της ιαπωνικής εταιρείας να στηρίζεται στην δημιουργία μια δικιάς της φιλοσοφίας υβριδικών, που να μην μπλέκεται με υπάρχουσες τεχνολογίες ανταγωνιστικών μοντέλων.
Αναλυτικά την πατέντα της Mazda μπορείτε να τη δείτε εδώ