Ένα νέο Dacia κάθε 54 δευτερόλεπτα!
Μπαίνουμε στα ενδότερα του εργοστασίου της Dacia στο Pitesti, στα πλαίσια του εορτασμού των 50 χρόνων της μάρκας
- -
- -
Η Dacia κλείνει φέτος τα 50 χρόνια ιστορίας. Το πρώτο Dacia 1100 κύλισε από τη γραμμή παραγωγής του Pitesti στις 3 Αυγούστου του 1968, ενώ τα εγκαίνια του εργοστασίου έγιναν στις 20 του ίδιου μήνα. Από τότε το εργοστάσιο μεγάλωσε, εξελίχθηκε και απέκτησε σύγχρονες μεθόδους και διαδικασίες παραγωγής που θα ζήλευαν πολλά άλλα εργοστάσια στην Ευρώπη - και όχι μόνο. Το GOCAR μπήκε στα ενδότερα του Pitesti, στα πλαίσια των εορτασμών της ρουμανικής εταιρίας. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο πως στη Dacia και το groupe Renault νιώθουν τόση αυτοπεποίθηση για το υψηλό επίπεδο της παραγωγής του Pitesti που μας επέτρεψαν να φωτογραφίσουμε και να βιντεοσκοπήσουμε τα πάντα!
Εδώ απασχολούνται 7.000 εργαζόμενοι και
800 ρομπότ, παράγοντας καθημερινά
1.400 οχήματα - τα 1.000 από αυτά
είναι Duster. Δηλαδή, κάθε 54 δευτερόλεπτα βγαίνει
1 αυτοκίνητο από τη γραμμή παραγωγής!
Για να παραχθούν, χρησιμοποιούνται 1.100 τόνοι
χάλυβα κάθε μέρα, ο οποίος προμηθεύεται κυρίως από την Ιταλία και
την Τσεχία, ενώ σε κάθε αυτοκίνητο γίνονται 5.000
συγκολλήσεις και χρησιμοποιούνται 15 κιλά
μαστιχόκολλα και 4 κιλά χρώματος. Και για να
δώσουμε λίγα ακόμη ενδιαφέροντα νούμερα, να πούμε πως το 2017 στο
Pitesti παράχθηκαν 313.883 οχήματα,
509.655 κινητήρες, 505.621
κιβώτια και 1.271.000 πλαίσια.
Το Pitesti περνά στη φάση INDUSTRY
4.0 μαζί με τα υπόλοιπα εργοστάσια του groupe
Renault. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα δίνεται έμφαση στις ομάδες
εργαζομένων και στην εκπαίδευσή τους, στην ποιότητα κατασκευής και
στην αυτοματοποίηση διαφόρων διαδικασιών με χρήση 800
ρομπότ αλλά και 400 τάμπλετ.
Είναι ενδεικτικό πως το 2017 πραγματοποιήθηκαν 430.000 ώρες
εκπαίδευσης, ενώ μέχρι το 2019 πάνω από 100 πρέσες και
μηχανήματα παραγωγής θα είναι συνδεδεμένα διαδικτυακά μεταξύ τους.
Επίσης εντυπωσιακά είναι τα 118 αυτόνομα καρότσια μεταφοράς
εξαρτημάτων που κινούνται χωρίς χειριστή στους χώρους του
εργοστασίου καλύπτοντας καθημερινά 31,5 km!
Όλα τα παραπάνω είχαμε την ευκαιρία να τα διαπιστώσουμε από κοντά, αλλά δεν ήταν τα μόνα που μας έκαναν εντύπωση. Αξιοσημείωτα είναι επίσης η γραμμή παραγωγής κινητήρων (εδώ κατασκευάζονται ο 0.9 TCe Turbo και ο 1.6 MPI της Renault) που θυμίζει χειρουργείο σε καθαριότητα, τάξη και ακρίβεια, αλλά και η γραμμή συναρμολόγησης αμαξωμάτων που κινείται σαν ρολό ολόκληρη και στην οποία συναρμολογούνται ταυτόχρονα 5 διαφορετικά μοντέλα (Logan, Logan MCV, Sandero, Duster και Symbol), ανακατεμένα στη ροή, με τα αντίστοιχα εξαρτήματα να έρχονται στους εργαζόμενους με τη σωστή σειρά στη σωστή στιγμή.
Το μέλλον προδιαγράφεται ακόμη πιο εντυπωσιακό, μιας και η
γραμμή παραγωγής θα γίνεται ολοένα και πιο
ψηφιακή. Όλα θα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, από
την παραγγελία του πελάτη μέχρι την κατασκευή και την παράδοση του
τελικού προϊόντος σε αυτόν. Τα πάντα θα ελέγχονται διαδικτυακά,
όπως π.χ. η παράδοση των εξαρτημάτων από τους προμηθευτές στην
κατάλληλη στιγμή, η συντήρηση των μηχανημάτων και η εποπτεία της
διαδικασίας παραγωγής.
Με λίγα λόγια, όλες οι νέες παραγωγικές μέθοδοι που εφαρμόζονται
στα εργοστάσια της Renault αφορούν και αυτό του Pitesti. Δεν είναι
τυχαίο που το γαλλικό γκρουπ έχει επενδύσει συνολικά 2,8
δισεκατομμύρια ευρώ στη Ρουμανία από το 1999 μέχρι σήμερα.
Έτσι, η ρουμανική εταιρία θα είναι σε θέση να συνεχίσει να παράγει
ανταγωνιστικά αυτοκίνητα σε ελκυστική τιμή χάρη σε ένα μοναδικό
επιχειρηματικό μοντέλο, στηρίζοντας 100% το μότο της: πως
τα Dacia δεν είναι απλώς
προσιτά, αλλά μια έξυπνη αγορά.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ
Συνεργασία με 1.500 προμηθευτές στη Ρουμανία
Μοντέλα Dacia παράγονται σε 10 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο (groupe Renault)
Παρουσία της Dacia σε 44 αγορές παγκοσμίως
5.200.000 πωλήσεις από το 2004 που αναγεννήθηκε η μάρκα
Το 93% της παραγωγής στη Ρουμανία προορίζεται για εξαγωγή
Στο Pitesti βρίσκεται το μεγαλύτερο χυτήριο αλουμινίου του groupe Renault με την παραγωγή να ξεπερνά τους 25.000 τόνους το 2017
Το Logan είναι το Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο στη Ρουμανία
Δίπλα στο εργοστάσιο βρίσκεται το κέντρο logistics, το οποίο
είναι το μεγαλύτερο του groupe Renault παγκοσμίως! Από εκεί,
570 νταλίκες και 15 τραίνα
μεταφέρουν οχήματα κάθε εβδομάδα
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ