"Ξεστραβωνόμαστε" στο Riding School

Μαθητές για μια μέρα με μια Ducati Streetfighter 848 στο Riding School

  • -
  • -
με μια ματιά
Μια ολοκληρωμένη σχολή ασφαλούς οδήγησης μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα για κάθε οδηγό, ανεξαρτήτως εμπειρίας, ηλικίας, φύλου που καλύπτει το χάσμα ανάμεσα στην γνώση της χρήσης και την εφαρμογή της σωστής οδήγησης.

Κάποιοι δεν ξέρουν και το λένε, άλλοι πάλι νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα! Αρκετοί πιστεύουν ότι έχουν τρανταχτές αδυναμίες πάνω σε μια σέλα, αλλά φυσικά υπάρχουν και οι «έλα μωρέ τώρα, τι παραπάνω θα μάθω»! Σε όποια κατηγορία και αν ανήκεις και όσο άνετος, έτοιμος και φτασμένος καβαλάρης και αν νιώθεις, μια βόλτα από το Riding School θα σου ανοίξει τα μάτια. Όταν έπεφτε στο τραπέζι το θέμα «σχολή μοτοσυκλέτας» όλα τα μάτια στράφηκαν προς το μέρος μου. Δεν χρειάστηκε καν να δείξω τον εθελοντισμό μου, ούτε καν πρόλαβα να τους ακούσω να σφυράνε κλέφτικα. Κι ας κυκλοφορούν με μοτοσυκλέτα, κακό του κεφαλιού τους!
Το Riding School που εδρεύει στον χώρο του Auto Festival στο 32ο χλμ. Εθν.Οδού Αθηνών-Λαμίας, έδωσε το 'ΟΚ' κατόπιν συνεννόησης με τον άνθρωπο πίσω από την εκπαίδευση στα μυστικά της μοτοσυκλέτας και ιδιοκτήτη της σχολής, Θανάση Χούντρα. Τα διαδικαστικά συνεχίστηκαν με επαφή στην Ducati για παραχώρηση μοτοσυκλέτας γιατί συν της άλλοις η σχολή έχει αναλάβει και το Ducati Riders Academy. Να λοιπόν ένας ακόμα καλός λόγος για να βρεθούμε καβάλα σε ένα ιταλικό δικύλινδρο… 

Ducati Riding Academy

Οι πελάτες καινούργιων μοτοσυκλετών Ducati έχουν το προνόμιο να απολαύσουν δωρεάν μάθημα στην σχολή που φέρει την σφραγίδα της εταιρείας. Εκτός όμως από τους κατόχους καινούργιων τα προνόμια συνεχίζονται και για τους νέους στην Ducati ακόμα και από τα μεταχειρισμένα. Η επιδότηση της Ducati ρίχνει την αξία του μαθήματος στα 90 ευρώ, ενώ οι κάτοχοι κάρτας του Ducati Club μπορεί να πληρώνουν συνδρομή 30 ευρώ το χρόνο όμως μέσα σε πολλές παροχές και προνόμια που απολαμβάνουν είναι και η γενναία επιδότηση που ρίχνει την αξία του μαθήματος στα 60 ευρώ. Pas mal… 

Ducati Streetfighter 848

Το δηλώνει ξεκάθαρα τι ακριβώς είναι! Ένα γυμνό και αυθάδες στο τρόπο που εκδηλώνεται, ένα θηρίο εγκλωβισμένο σε συνονθύλευμα μετάλλων με το χωροδικτύωμα πλαίσιο να το φαντάζεσαι το κλουβί που το εγκλωβίζει. Ωραίες λαβές ανθρώπινες για κάθε μέρα, αν και στο μποτιλιάρισμα δεν κάνει like. Αστείο κόψιμο τιμονιού και βαρύς τύπου διακόπτης υδραυλικός συμπλέκτης θα σε κάνουν να βλαστημήσεις την ώρα και την στιγμή. Δώστου δρόμο και στροφή όμως και το StreetFighter λυσσάει με ακρίβεια τους 132 ίππους του και σε εθίζει με τον μπάσο ήχο και τα ακανόνιστα σκασίματα από τα δυο κομψά κανόνια. Σε καλό τάπητα χαράζει κυριολεκτικά τον δρόμο και απολαμβάνει τις κλίσεις μέχρι το όριο των ελαστικών, βομβαρδίζοντας με ουσιαστικές πληροφορίες τον αναβάτη που σε τέτοιο περιβάλλον, απλά δεν θα θέλει να κατέβει. Έλα όμως που πρέπει κάποια στιγμή να επιστρέψει στην βάση της! Μικρής διάρκειας άλλα παθιασμένη η σχέση με το 848…   

 

Κυριακή, κοντή γιορτή!

Νωρίς νωρίς για να προλάβουμε τα γυρίσματα του καιρού, το δεκαμελές τμήμα εισβάλει στον χώρο της θεωρίας. Μετά την παρουσίαση εκπαιδευτών και κανόνων ασφαλείας, ο Θανάσης αναλαμβάνει τον ρόλο του και κάνει το θεωρητικό κομμάτι ευχάριστο, κατατοπιστικό, με την ώρα να περνάει σβέλτα και δημιουργικά χωρίς να βιάζεται κάποιος να οδηγήσει. Στέκεται σε κάθε απορία των μαθητών ξεδιαλύνοντας τις αμφιβολίες μας και τα κενά μας. Κάθε θεωρητικό σκέλος εφαρμόζεται στην πράξη και η έξοδός μας από την αίθουσα μας βρίσκει με το αριστερό χέρι στο ρεζερβουάρ και το δεξί να εφαρμόζει την αρχή του γυροσκοπικού φαινομένου σε κάθε στροφή. Η κατεύθυνση δίνεται με αντίθετη ώθηση στο τιμόνι. Σπρώχνεις στην δεξιά στροφή και τραβάς στην αριστερή. Σταδιακά βελτιώνεις την γραμμή σου και το φινίρισμα των εντολών που δίνεις γύρο με το γύρο. Αργότερα, με δύο χέρια και με ιδιαίτερη σημασία στην στάση του σώματος, με την εξίσωση να απαιτεί πειθαρχημένες κινήσεις γιατί τα φρένα θα επιτραπούν στα δυο τελευταία section της πίστας. Όλες οι ασκήσεις γίνονται υπό την επίβλεψη και εποπτεία των δυο εκπαιδευτών (του Χρήστου Παρδάλη και του Νίκου Παναγόπουλου) όπου επεμβαίνουν όπου χρειάζεται είτε με την παραστατικότητα των κινήσεών τους πάνω στις μοτοσυκλέτες τους για να εξηγήσουν το σωστό, είτε σταματώντας τον καθένα ξεχωριστά για brief. Από την θεωρεία εξασφαλίζεται ότι οι εγκεφαλικές λειτουργίες καθορίζουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Φυσικά άλλες αυτές του πρωταθλητή και άλλες του καθημερινού οδηγού, όμως οι σωστές αντιδράσεις είναι αποτέλεσμα γνώσης που πρώτα εξηγείται στην αίθουσα και ύστερα εφαρμόζεται στην πράξη. Όταν φτάνεις στο σημείο να εφαρμόζεις πιστά την σωστή αλληλουχία των κινήσεων, αισθάνεσαι ότι "την έχεις"! Την πας και δεν σε πάει, νιώθεις τα κουτάκια της αυτοπεποίθησης να γεμίζουν και βελτιώνεις την ουσία της οδήγησης πάνω σε δυο τροχούς. Άσχετα αν θέλεις να οδηγήσεις γρήγορα ή φυσιολογικά, όσο περνάει η μέρα διαπιστώνεις ότι σταδιακά σημαδεύεις σωστά και κοιτάς πιο μακριά από εκεί που συνήθιζες, γιατί ως γνωστόν όπου πάει το βλέμμα σου πας και εσύ! Περιορίζεις την αναποφασιστικότητα στο χούφτωμα του γκαζιού το οποίο ανοίγει εκεί που πρέπει, νωρίτερα αλλά πιο σίγουρα και νιώθεις το σώμα σου πιο ευέλικτο επάνω στην μοτοσυκλέτα χωρίς να αναλώνεσαι σε υπερβολές που συνήθως έχουν αντίθετο αποτέλεσμα. Επιτέλους πλαγιάζεις χωρίς να σε λούζει κρύος ιδρώτας μόλις η αγαπημένη σου πάρει την κλίση που χρειάζεται για να στρίψει και διαπιστώνεις ότι σφιγμένο κορμί και χέρια είναι εχθρός και όχι σύμμαχος. Ανακαλύπτεις από την αρχή ότι αυτό που είναι απολαυστικό γίνεται ακόμα περισσότερο και σαφώς πιο ασφαλές την στιγμή που περιορίζεις το ρίσκο ποντάροντας μόνο στον ενθουσιασμό.

 

Το δώρο, που αξίζεις

Η τιμή για κάθε μάθημα είναι 160 ευρώ και είναι καλύτερα να τα αξιοποιήσεις στην γνώση σου παρά σε μια βελτίωση της μοτοσυκλέτας που θα σου δώσει στιγμιαία χαρά, αλλά δεν θα σε κάνει πιο ασφαλή ή πιο γρήγορο σε βάθος χρόνου. Στην τιμή περιλαμβάνεται και εξοπλισμός για όσους δεν διαθέτουν, ενώ εκτός από τα Riding School 1 & 2, υπάρχουν μαθήματα για ATV, Enduro, Supermoto, αλλά και ιδιαίτερα μαθήματα κατόπιν συνεννόησης με κόστος 60 ευρώ την ώρα!
Φεύγοντας από τo Riding School νιώθεις ότι αξιοποίησες δημιουργικά τις 7-8 ώρες που αφιέρωσες στην εκπαίδευση. Ακόμα και αν ξέρεις πράγματα στην θεωρία αλλά δεν σου βγαίνουν στην πράξη ή το αντίθετο, τα μυστικά της οδήγησης είναι τόσο απλά αν γνωρίζουν αυτοί που στα μεταδίδουν. Βήμα βήμα και με κατανοητό και ιδιαίτερα ενδιαφέρον τρόπο, ο κάθε μαθητής αναβάτης βελτιώνεται και βγαίνει πιο συνειδητοποιημένος έξω στους δρόμους. Πριν βιαστεί κάποιος να πει για το κόστος που δεν σηκώνει η εποχή μας, ας σκεφτεί ότι η γνώση θα είναι προίκα για μια ζωή. Κυρίως για την δική του, αλλά και για τους κοντινούς του ανθρώπους, κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Παιδική ακαδημία

Με βάση την νομοθεσία που απαιτεί για την εκπαίδευση ανηλίκων, καθηγητή φυσικής αγωγής ή εκπαιδευτή σχολής οδηγών η Riding School καλύπτει όλες τις απαιτήσεις ώστε να υποδεχτεί και εκπαιδεύσει σωστά νέους και νέες από 7-17 ετών. Τα παιδιά μαθαίνουν από νωρίς και με σωστές βάσεις ότι η μοτοσυκλέτα πάει πακέτο με εξοπλισμό ασφαλείας και παίρνουν την αίσθηση από νωρίς ώστε να αποκτήσουν εξοικείωση, συνείδηση και γνώση για κάτι που θα απολαύσουν στο μέλλον. Αν είσαι γονιός σκέψου ότι καλύτερα να μάθει σωστά και από νωρίς, παρά με το δανεικό παπί του συμμαθητή του, εκεί στην οργισμένη και αμάζευτη εφηβεία… 

VIDEOS

RIDING SCHOOL

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...