Τι κρατάω, τι πετάω από το Αμερικάνικο GP

  • -
  • -

Πάμε λοιπόν για το μεγάλο φινάλε στην Βραζιλία. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να έχεις ένα πρωτάθλημα να κρίνεται στον τελευταίο αγώνα. Τα σενάρια δεν είναι πολλά. Ο Alonso βρίσκεται 13 πόντους πίσω από τον Vettel και για να πάρει το πρωτάθλημα θέλει στην καλύτερη περίπτωση την νίκη, έχοντας τον Vettel από την 5ηθέση και κάτω. Με την απόδοση της RBR φαίνεται πολύ δύσκολο, αλλά αδύνατο δεν είναι. Ειδικά εάν έχεις τον εναλλακτήρα της Red Bull Racing να σπαζοκεφαλιάζει τους επικεφαλείς της ομάδας, αλλά και την Renault.

 

Τι ακριβώς είναι ο εναλλάκτης (alternator στα αγγλικά) και δημιουργεί τα προβλήματα; Ο συντάκτης του GoCar, Craig Scarborough, έχει κάνει μια ανάλυση στο Blog του για το θέμα αυτό. Ο εναλλακτήρας είναι το αντίστοιχο «δυναμό» των αυτοκινήτων δρόμου. Στην F1 ζυγίζει μόλις 750gr, έχει διάμετρο 5εκ και μήκος 7εκ. Είναι είτε αερόψυκτο, είτε υδρόψυκτο. Της Renault, που δημιουργεί το πρόβλημα, είναι αερόψυκτο. Για να τα λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, δεν δημιουργεί το πρόβλημα η Renault και το εξάρτημα, αλλά είναι πιο πιθανό το πρόβλημα να είναι οι συνθήκες λειτουργίας του εξαρτήματος. Βασική αιτία προβλημάτων είναι οι πολύ αυξημένες θερμοκρασίες (μεγαλύτερες των 200oC). Ο Newey είναι γνωστό ότι φτάνει όλα τα εξαρτήματα στο όριο, και το παραδέχθηκε και σε συνέντευξή του. Θα αντέξει το εξάρτημα του Vettel στην Βραζιλία; Τι μπορεί να κάνει η RBR για να το ελέγξει; Υπάρχουν διάφορα πράγματα όπως μας εξήγησαν ειδικοί επι του θέματος. Δεν θα τους πούμε ασφαλώς τι θα πρέπει να γίνει, αλλά για να σας δώσουμε μια ιδέα ο προμηθευτής δίνει κάποια χαρακτηριστικά λειτουργίας, όπως μέγιστος αριθμός στροφών, μέγιστη θερμοκρασία λειτουργίας, μέγιστη ισχύ, και μέγιστο επιτρεπτό όριο κραδασμών. Εάν η ομάδα βρίσκεται σε κάποιο από αυτά στο όριο, τότε υπάρχει πρόβλημα.

 

Επόμενο σημείο που δαπανήθηκε πολύ φαιά ουσία ήταν η κίνηση της Ferrari να «σπάσει την ασφάλεια» στο κιβώτιο του Massa ώστε να επέλθει η ποινή 5 θέσεων. Σκοπός της ομάδας ήταν να φέρει τον Alonso μια θέση πιο μπροστά (αφού ο Massa θα πήγαινε πίσω) και συνεπώς στην καθαρή πλευρά της εκκίνησης. Ο Domenicali σχολίασε ότι αυτή η κίνηση μελετήθηκε και δεν έκρυψαν από κανένα την αιτία για την οποία έγινε. Το ίδιο είπαν και οι οδηγοί. Μάλιστα ο Domenicali είπε ότι η απόφαση πάρθηκε μετά από συνεννόηση και με τους δυο οδηγούς. Ο κόσμος χωρίστηκε στα δυο, με κάποιους να καταλαβαίνουν και να επικροτούν την έξυπνη αυτή κίνηση, ενώ άλλοι είπαν ότι αυτό εναντιώνεται στο πνεύμα του κανονισμού, από την στιγμή που δεν υπήρχε πρόβλημα στο κιβώτιο. Η απόφαση των αγωνοδικών είναι απλή. «Καταστροφή ασφάλειας του κιβωτίου», αποφάνθηκαν, γιατί αυτό είδαν. Κιβώτιο δεν αλλάχθηκε. Μάλιστα απο την Ferrari εξέδωσαν και ανακοίνωση για την απόφασή τους αυτή. Όπως αναφέρει το Auto Motor und Sport, έσπασαν μια από τις 3 ασφάλειες που υπήρχαν μια ώρα και 31 λεπτά πριν από την έναρξη του αγώνα. Δεν άλλαξαν κιβώτιο γιατί η αλλαγή διαρκεί πάνω από μιάμιση ώρα και έχει μεγάλο ρίσκο. Ο Domenicali παραδέχθηκε ακόμα ότι το καθυστέρησαν όσο μπορούσαν για να μην κάνει και η Red Bull Racing το ίδιο με τον Webber, κάτι που θα έφερνε τον Alonso πάλι στην ακάθαρτη πλευρά της πίστας. Παιχνίδι πόκερ! Ο Whitmarsh είπε ότι η McLaren δεν θα το έκανε ποτέ, ενώ απο την Red Bull Racing είπαν ότι στην Βραζιλία εάν έχουν αντίστοιχο ενδοιασμό θα κοιτάξουν το καλό της ομάδας.

 

Κλειδί για την έκβαση του αγώνα ήταν ασφαλώς ο 43ος γύρος όταν και ο Hamilton έκανε το προσπέρασμα στον Vettel. Ο Karthikeyan που βρισκόταν με την HRT πριν από το σημείο ανίχνευσης του DRS μπήκε εμπόδιο στον Vettel ο οποίος αναγκάστηκε να κόψει λίγο, κάτι από το οποίο επωφελήθηκε ο Hamilton που ακολουθούσε. Με τον ρυθμό που πήγαιναν ο Hamilton θα ήταν πάντα στην ζώνη του DRS, αλλά θα ήταν οριακά πίσω από τον Vettel στο τέλος της ευθείας. Άγνωστο εάν θα πέρναγε κάποια στιγμή. Ο Karthikeyan ήταν ο λόγος για τον οποίο εκνευρίστηκε ο Vettel, δεν τα είχε βάλει με τον Hamilton.

Ο Hamilton έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα με την McLaren και το ερώτημα είναι εάν θα μετανιώσει ή όχι την μεταγραφή του στην Mercedes έχοντας ένα τέτοιο μονοθέσιο στα χέρια του. Ο Dennis πάντως αποκάλυψε ότι τα "χάλασαν" λόγω του ότι δεν τα βρήκαν στις υποχρεώσεις του οδηγού προς τους χορηγούς.

 

Εντυπωσιακό αγώνα έκανε και ο Button ο οποίος είχε κάποιες εκπληκτικές μάχες με τον Kimi Raikkonen, ενώ για άλλον ένα αγώνα ο Felipe Massa έδειξε ότι καλά έκανε η Ferrari και τον κράτησε για άλλη μια χρονιά.

 

Στις απογοητεύσεις είχαμε την απογοητευτική εμφάνιση της Mercedes GP που έμεινε εκτός βαθμών για άλλο έναν αγώνα. Ο Schumacher θα πάει στην Βραζιλία για να τρέξει τον τελευταίο του αγώνα και εδώ και καιρό στο Brackley τα έχουν ρίξει όλα για το 2013, οπότε και περιμένουν την έλευση του Hamilton.

 

Τέλος θα πρέπει πούμε και δυο λέξεις για την πίστα. Ο Tilke έχει κατηγορηθεί για τις σχεδιαστικές απόψεις του. Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, οι κατασκευαστές παίρνουν τις απόψεις οδηγών για κάποια τμήματα, όπως στην περίπτωση αυτή, ζήτησαν την βοήθεια του Alex Wurz. Μάλιστα τον έχουν κατηγορήσει ότι για την έλλειψη φαντασίας και για το ότι τις κατασκευάζει «φασόν». H Circuit Of The Americas μπορεί να έχει πάρει στοιχεία από άλλα “Tilkedrom”, αλλά είναι μοναδικά σχεδιασμένη. Μπορούμε να πούμε ότι ο σχεδιασμός της βοήθησε στο μέγιστο να υπάρχει θέαμα στον αγώνα, κάτι που χαροποίησε και τους 117χιλ θεατές περίπου που βρέθηκαν εκεί. Άλλωστε η F1 με την Αμερική δεν τα πήγαν καθόλου καλά τα τελευταία χρόνια, και ένας συναρπαστικός αγώνας ήταν η καλύτερη διαφήμιση.

 

Φυσικά το κερασάκι στην τούρτα ήρθε από την Pirelli η οποία έφερε τα wild west καπέλα για τους νικητές στο βάθρο. Άλλωστε ήμασταν στο Τέξας!

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...