Τι κρατάω, τι πετάω από τον αγώνα στο Άμπου Ντάμπι

  • -
  • -

Συνηθίζω να λέω ότι σημασία έχει πως νιώθουμε μια μέρα μετά από τον αγώνα, όταν έχει πέσει η «σκόνη» (για να χρησιμοποιήσω ορολογία WRC) και έχουν κατευνάσει τα πνεύματα. Πιστεύω ότι νιώθουμε όμορφα. Ο Raikkonen τα κατάφερε, και αυτό είναι κάτι που χαροποιεί τους φιλάθλους της F1. Ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου, αφήνοντας τους διεκδικητές του τίτλου στις θέσεις δυο και τρία.

 

Παρόλο που η νίκη του Raikkonen είχε δόση τύχης, έχοντας τον Hamilton εκτός αγώνα λόγω προβλήματος στην αντλία καυσίμου, ήταν δίκαιη με το πώς αυτός εξελίχθηκε. Στα κρίσιμα σημεία κράτησε πίσω του τον Alonso και είχαμε και τις μαγικές στιγμές μέσα από την ενδοεπικοινωνία της ομάδας να λέει την μια φορά «Αφήστε με στην ησυχία μου, ξέρω τι κάνω», όταν ο μηχανικός αγώνα τον ενημέρωνε για τις διαφορές, ενώ την δεύτερη φορά όταν του έδινε οδηγίες για να ζεσταίνει και τα 4 ελαστικά του πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας είπε : «Ναι ναι ναι, αυτό κάνω όλη την ώρα», φανερά ενοχλημένος. Αυτός όμως είναι ο Kimi! Μια ξεχωριστή προσωπικότητα.

 

Ο Alonso ξεκίνησε τον αγώνα από την 6η θέση μετά από την ποινή του Vettel, και στην Ferrari μάλλον πίστευαν ότι θα έπαιρναν σημαντική ανάσα σε βαθμούς. Οι αναβαθμίσεις και οι προσπάθειες των μηχανικών της να τις φέρουν ψηλά στο grid δεν είχαν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Και πάλι η Ferrari ήταν πίσω στα προκριματικά. Και πάλι θα περιμένουμε να φέρουν κάτι για να κλείσει η ψαλίδα του μισού δευτερολέπτου. Το Γερμανικό Auto Motor und Sport αναφέρει ότι η μπροστινή πτέρυγα δουλεύει, ενώ η πίσω όχι τόσο αποτελεσματικά. Και η διαφορά είναι εμφανής στα προκριματικά που οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιούν το DRS όποτε το επιθυμούν.

 

Αυτός που σίγουρα θα γελάει είναι ο Vettel. Δεν ξέρω εάν  ήταν τυχερός ή όχι με τα αυτοκίνητα ασφαλείας να μειώνουν την διαφορά, αλλά μετά από το συμβάν με τον Ricciardo και την αναγκαστική αλλαγή της μπροστινής πτέρυγας έπρεπε να τους περάσει όλους πάλι και δείχνουν ότι ο αγώνας του ήταν εκπληκτικός. Το Σάββατο, η νύχτα στο Abu Dhabi ήταν μακριά. Στην αρχή έπρεπε να δώσουν διευκρινήσεις για τον λόγο που σταμάτησαν στην πίστα μόλις τελείωσαν τα προκριματικλα. Είπαν στους αγωνοδίκες ότι εμφανίστηκε ένα πρόβλημα στην αντλία και δεν μπορούσε να πάει καύσιμο στην μηχανή, κάτι το οποίο τους ανάγκασε να σταματήσουν για λόγους ασφαλείας. Αυτό το έκαναν δεκτό οι αγωνοδίκες. Όμως αυτό που έπρεπε να έχουν ήταν 1.2 λίτρα καυσίμου (1 λίτρο για έλεγχο και 200ml για να πάνε από την στροφή 18 στα πιτ). Αντ αυτού μπορούσαν να βγάλουν μόνο 850ml. Ο Horner, αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, ισχυρίστηκε ότι στο ντεπόζιτο υπήρχε καύσιμο, αλλά για να μπορέσουν να το τραβήξουν έπρεπε να βγάλουν κάλυμμα του μονοθεσίου, κάτι που απαγορεύεται ρητά. Έτσι ώστε να βρουν την αιτία του προβλήματος αποφάσισαν να βγάλουν το μονοθέσιο από το καθεστώς του Parc Ferme και να ξεκινήσουν από τα πιτ, αφού κάνουν και βασικές αλλαγές στο στήσιμό του (πιο μακριές σχέσεις ταχύτητας, αλλαγή στις αναρτήσεις, κλπ). Παρόλα αυτά όμως ο Vettel κατάφερε ναι αναρριχήθηκε στην 3η θέση προσπερνώντας τον Button στο τέλος του αγώνα.

 

Κρατάμε την σημαντική εμφάνιση του Maldonado ο οποίος πάλευε σε όλο τον αγώνα χωρίς να έχει το KERS, έχοντας το βάθρο σαν στόχο. Ξεκίνησε από την 3η θέση και εάν δεν είχε το πρόβλημα αυτό θα ανέβαινε στο βάθρο. Όπως κρατάμε και την πολύ καλή εμφάνιση του Hamilton, ο οποίος είχε έναν απίστευτο ρυθμό, μέχρι να εμφανιστεί το τεχνικό πρόβλημα στην McLaren.

 

Απογοήτευση για άλλη μια φορά από τον Mark Webber στην εκκίνηση. Έφυγε πολύ αργά από την θέση του και ο Raikkonen τον πέρασε πολύ άνετα. Ο Αυστραλός έχει προβληματίσει με τις αργές εκκινήσεις του και όπως έχει πει πολλές φορές προσπαθεί να δουλέψει για να το βελτιώσει.

 

Πετάμε για άλλη μια φορά την απογοητευτική εμφάνιση του Sergio Perez, ο οποίος από την στιγμή που ανακοινώθηκε από την McLaren δείχνει ένα υπερβάλλοντα ζήλο. Σίγουρα μέσα στην McLaren θα υπάρχουν πολλοί που θα έχουν αμφιβολίες για τις ικανότητες του Μεξικάνου. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε εάν θέλει να αποδείξει ότι δίκαια πήρε την θέση, αλλά μάλλον κάνει το αντίθετο. Αυτή τη στιγμή μπορεί να είναι ένα «ακατέργαστο» διαμάντι, αλλά να δούμε πως θα το χειριστούν στο Woking. Στην Ferrari είδαν ότι δεν «αξίζει» να ασχοληθούν και εγκατέλειψαν την προσπάθεια με τον Perez. Να δούμε ποιος θα βγει ο «μάγκας» … ο Montezemolo ή ο Dennis;

 

Ερωτηματικά έχουμε και για τα τεχνικά προβλήματα των McLaren. Ενώ η Ferrari ακολουθεί τον δρόμο της αξιοπιστίας, η RBR έχει τα προβλήματα με τους εναλλακτήρες (alternators) της Renault, η McLaren εμφανίζει διάφορα θέματα τα οποία είναι περίεργα. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε γιατί η ομάδα έχει αρχίσει να έχει αυτές τις εμφανίσεις, αλλά στην προσπάθειά τους να δοκιμάσουν πράγματα για το 2013, αλλά και να «ξεζουμίσουν» κάθε εξάρτημα του παρόντος μονοθεσίου, ίσως ρισκάρουν πάρα πολύ.

 

Έχουμε δυο αγώνες ακόμα. Το άγνωστο Austin για όλους και η εντυπωσιακή Βραζιλία που μας έχει δώσει πάντα συναρπαστικούς αγώνες.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...