F1: Ο Jos Verstappen ξύνει πληγές ...

Τι έγινε το 1994;

  • -
  • -

Ο Jos Verstappen ήταν ομόσταυλος του Michael Schumacher στην ομάδα της Benetton το 1994. Βγήκε αυτές τις μέρες και έξυσε πληγές του παρελθόντος στην Ολλανδική Nusport. Είπε λοιπόν ο “Jos the boss” : «Ξέρω τι έγινε όταν ήμασταν στην Benetton. Ο κόσμος πιστεύει ότι ψάχνω για δικαιολογίες, αλλά ξέρω ότι το μονοθέσιό του ήταν διαφορετικό από το δικό μου. Πάντα πίστευα ότι ήταν αδύνατο, πάταγα φρένο στο όριο και έστριβα όσο πιο απότομα γινόταν, έτσι πως μπορούσε να το κάνει ο Schumacher; Κάτι δεν πήγαινε καλά. Υπήρχαν ηλεκτρονικά βοηθήματα. Ποτέ δεν είχε ειπωθεί, αλλά ήμουν πεπεισμένος, και όταν ρώτησα τον Flavio Briatore μου απάντησε : ‘Ας μην συζητάμε για αυτό’».

 

Η αλήθεια είναι ότι το 1993 η FIA εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία απαγόρευσε τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και το 1994 στον αγώνα της Imola 3 ομάδες, η Ferrari, η McLaren και η Benetton βρέθηκαν στο μικροσκόπιο της FIA. Η Benetton καθυστέρησε να στείλει τον πηγαίο κώδικα του ηλεκτρονικού εγκεφάλου της στην ομοσπονδία και όταν αυτό έγινε, μια εταιρία που συνεργάστηκε για την FIA βρέθηκε ότι υπήρχε μια «Επιλογή 13» η οποία είχε την ονομασία “Traction Control”.

 

Η επιλογή αυτή μπορούσε να ενεργοποιηθεί με κάποια διαδικασία πριν από την εκκίνηση του αγώνα. Ποτέ δεν αποδείχθηκε ότι κατά την διάρκεια ενός αγώνα η Benetton χρησιμοποίησε κάτι τέτοιο, αλλά μόνο και μόνο η ύπαρξη ενός τέτοιου «κρυμμένου κώδικα» έφτανε για να πέσουν όλα τα φώτα εκεί. O Ayrton Senna διαμαρτυρόταν ότι κάτι περίεργο συνέβαινε με το μονοθέσιο του Schumacher. Το πρωτάθλημα πήγε εκείνη την χρονιά στην Benetton και στον Schumacher, αλλά είναι σίγουρο ότι τα ερωτηματικά που υπήρχαν για την νομιμότητα ή μη του μονοθεσίου ήταν πολλά. Άλλωστε και ο Nicola Larrini που οδήγησε για την Ferrari είπε σε κάποια στιγμή ότι η ομάδα του είχε παράνομο traction control, δήλωση που αναθεώρησε μετά από παρέμβαση του γραφείου τύπου της ομάδας.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...