F1: Preview Ισπανίας

  • -
  • -

Παραδοσιακά το Ισπανικό GP είναι ο αγώνας στον οποίο οι ομάδες φέρνουν το σημαντικότερο σκέλος των αναβαθμίσεών τους. Τον είχαμε συνηθίσει σαν τον πρώτο αγώνα επί Ευρωπαϊκού εδάφους. Έτσι οι ομάδες έβλεπαν που βρισκόντουσαν από άποψης απόδοσης και στην συνέχεια έκαναν τις βελτιώσεις τους, τις οποίες τις παρουσίαζαν στην Ισπανία. Όποιος θα βρεθεί στις εξέδρες της πίστας αυτό το τριήμερο θα παρακολουθήσει ένα γεμάτο θέαμα με αγώνες GP3, GP2, Mini Challenge, Porsche Mobil1 Supercup και φυσικά F1.

 

Η πίστα έχει 14 κερκίδες και ο κόσμος παρακολουθεί την εξέλιξη του αγώνα από τις 19 γιγαντοοθόνες που βρίσκονται σε διάφορα σημεία της πίστας, ενώ όποιος … πεινάσει θα βρει κάτι να πάρει από τα 120 σημεία catering. Τον αγώνα στην Circuit de Catalunya θα συνεχίζουμε να τον βλέπουμε τουλάχιστον μέχρι το 2016, οπότε και λήγει το συμβόλαιο με την FOM, ενώ θεωρούμε περιτό να αναφέρουμε ποιος θα έχει τους ποιο πολλούς υποστηρικτές. Ο Fernando Alonso νιώθει κάτι παραπάνω από το σπίτι του οδηγώντας στην πίστα αυτή.

 

Στην έξοδο των πιτ υπάρχει μια τεράστια στήλη η οποία έχει τους 10 πρώτους οδηγούς (αναγράφονται οι αριθμοί των αυτοκινήτων), έτσι ώστε να μπορεί ο κόσμος να παρακολουθεί την εξέλιξη του αγώνα.

 

Το ερώτημα είναι σε ποιον ταιριάζει μια τέτοια πίστα. Σίγουρα το πακέτο της Red Bull Racing είναι το πιο δυνατό αεροδυναμικά και στην πίστα αυτή θα φανεί. Πέρσι χαρακτηριστικά ήταν η μόνη ομάδα που περνούσε από την στροφή 9 χωρίς οι οδηγοί της να χρειάζεται να σηκώσουν το πόδι από το γκάζι. Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε και τον Fernando Alonso ο οποίος θέλει όσο τίποτα άλλο να φέρει την νίκη για την Ferrari.

 

Μαθήματα ιστορίας

 

Από το 1991 και μετά το Ισπανικό GP φιλοξενείται στην πίστα της Βαρκελώνης. Μέχρι τότε είχαμε δει αγώνες και στην Jerez αλλά και στην Jarama, ενώ στην δεκαετία του 1970 οι αγώνας ήταν ανάμεσα στην Jarama και τι Montjuic circuit. Τις δυο πρώτες χρονιές είχε κερδίσει ο Nigel Mansel με την Williams Renault, ενώ το 95 και 96 πήρε δυο συνεχόμενες νίκες ο Michael Schumacher την μια με την Benetton και την άλλη με την Ferrari. Από το 1998 μέχρι και το 2004 οι Hakkinen (3 συνεχόμενες) και Schumacher (4 συνεχόμενες) ήταν οι άρχοντες της Καταλονίας. Από το 2005 και μετά τα ονόματα των Raikkonen, Alonso, Massa, Button και Webber μπαίνουν στην λίστα των νικητών. Θα παρατηρήσετε ότι Vettel και Hamilton δεν υπάρχουν και σίγουρα θα ήθελαν να κέρδιζαν και αυτόν τον αγώνα.

 

Εάν θα ψάχναμε να βρούμε κάποιον αγώνα αξιομνημόνευτο, από αυτούς που έχουν γίνει την τελευταία 10ετία στην πίστα αυτή, θα ήταν κάτι το οποίο θα μας δυσκόλευε πάρα πολύ. Η πίστα είναι από αυτές που κάνουν την υπόθεση προσπέρασμα σχεδόν αδύνατη. Τα τελευταία χρόνια οι προσπεράσεις στην διάρκεια του αγώνα μπορούσες να τις μετρήσεις στα δάχτυλα του ενός χεριού. Φέτος όμως τα πράγματα θα είναι διαφορετικά. Το DRS θα αλλάξει τα δεδομένα.

 

Θα λέγαμε ότι το 1991 ήταν από τα Grand Prix που θα μας μείνουν με τους Mansell και Senna να μας χαρίζουν μοναδικές στιγμές, στιγμές που μένουν χαραγμένες στην μνήμη των φιλάθλων, όταν για πολύ μεγάλη απόσταση στην ευθεία των πιτς έδιναν την μάχη τους ρόδα με ρόδα.  Ενώ θα μπορούσαμε να θυμηθούμε και το 2001 όταν ο Hakkinen έχασε την νίκη στον τελευταίο γύρο όταν έμεινε από μηχανικό πρόβλημα, δίνοντας την νίκη στον Michael Schumacher.

 

Η πίστα της Καταλονίας είναι και ο προσφιλής προορισμός των ομάδων για τις χειμερινές δοκιμές. Το κλίμα αλλά και οι απαιτήσεις για τον αεροδυναμικό σχεδιασμό των μονοθεσίων την κατατάσσουν στην πίστα που θα πρέπει να δοκιμαστεί ένα μονοθέσιο.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...