F1: Ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Newey στην Guardian
Μιλάει για Vettel, Senna και Webber
- -
- -
Όταν έχεις έναν Adrian Newey να μιλάει χαλαρά για τον Ayrton Senna και τον Sebastian Vettel δεν μπορείς παρά να αρπάξεις την ευκαιρία και να διαβάσεις τι έχει να πει. Σε συνέντευξή του στην Guardian ο Newey μίλησε και για τα δυο αυτά πρόσωπα και οι τα σχόλιά του είναι σημαντικά.
«Ο Sebastian δουλεύει συχνά μέχρι αργά προσπαθώντας να καταλάβει πώς δουλεύει το μονοθέσιο και πώς μπορεί να βελτιωθεί», είπε για τον Vettel o Newey και συνέχισε : «Μαθαίνει γρήγορα και σπάνια κάνει δυο φορές το ίδιο λάθος. Στην παρούσα φάση είναι σε τοπ φόρμα. Μέχρι στιγμής η διαφορά του Sebastian από τον Mark είναι μεγαλύτερη από πέρσι. Δεν είναι ότι ο Mark οδηγεί πιο αργά, αυτό είναι σίγουρο. Απλά ο Mark χρειάστηκε περισσότερο για να συνηθίσει τα Pirelli, αλλά η διαφορά αρχίζει και μειώνεται. Ο Seb είναι πολύ ακριβής σε κάποια σημεία και ο Mark σε κάποια άλλα. Ακούμε και τους δυο και βελτιώνουμε το μονοθέσιο»
Μίλησε όμως και για το ατύχημα του Ayrton Senna, κάτι το οποίο τον σημάδεψε σαν άνθρωπο. «Τα λίγα μαλλιά που είχα, έπεσαν μετά από αυτό. Έτσι με άλλαξε. Ήταν απαίσιο. Τόσο ο Patrick Head όσο και εγώ αναρωτηθήκαμε, ο καθένας ξεχωριστά, εάν θέλαμε να συνεχίσουμε με τους αγώνες. Θέλαμε να μπλεχτούμε σε ένα σπορ στο οποίο άνθρωποι σκοτώνονται με κάτι που κατασκευάζουμε; Κατά δεύτερον ήταν ένα ατύχημα το οποίο προκλήθηκε από κάτι που έσπασε λόγω ελαττωματικής σχεδίασης; Και μετά ξεκίνησε η δικαστική οδός. Η υπόθεση στα δικαστήρια ήταν πολύ ψυχοφθόρα και η πίεση μεγάλη, αλλά δεν αναρωτήθηκα εάν ήθελα να είμαι στην F1. Είναι η φάση της εσωτερικής αναζήτησης παρά οι κατηγορίες που έχουν σημασία», είπε ο Τεχνικός Διευθυντής της Red Bull Racing.
Τι έγινε όμως με το ατύχημα του Senna; «Για να είμαστε ειλικρινείς κανείς δεν θα μάθει τι ακριβώς έγινε. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έσπασε η κολώνα του τιμονιού και το μεγάλο ερώτημα είναι εάν αυτό έγινε πριν ή μετά από το ατύχημα. Είχε ρωγμές και θα γινόταν κάποια στιγμή. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο σχεδιασμός της ήταν ελλειπής. Παρόλα αυτά όλες οι αποδείξεις δείχνουν ότι το μονοθέσιο δεν βγήκε εκτός πίστας σαν αποτέλεσμα της βλάβης του τιμονιού. Εάν δεις τα πλάνα από τις κάμερες, ειδικά από αυτή του Michael Schumacher που ακολουθούσε, το αυτοκίνητο δεν είχε υποστροφή βγαίνοντας. Είχε υπερστροφή και δεν μπορεί να σχετιστεί με πρόβλημα στο τιμόνι. Το πίσω μέρος του μονοθεσίου ‘έφυγε’ και αυτό δείχνουν και τα στοιχεία. Ο Ayrton το διόρθωσε αυτό μειώνοντας το γκάζι κατά 50% το οποίο μπορεί να συσχετιστεί με το εάν χάνεις το πίσω μέρος και μετά από μισό δευτερόλεπτο πάτησε τέρμα τα φρένα. Το ερώτημα είναι γιατί έχασε το πίσω μέρος; Το μονοθέσιο ερχόταν σε επαφή με τον δρόμο πιο πολύ από ότι στον 2ο γύρο κάτι το οποίο δεν είναι συνηθισμένο γιατί αυξάνεται η πίεση στα ελαστικά, κάτι το οποίο θα μπορούσε να είναι ότι τα πίσω ελαστικά έχαναν αέρα από κάποιο θραύσμα. Εάν θα ήταν να διαλέγαμε μια μόνο εξήγηση μάλλον θα ήταν αυτή», είπε.