Ανάλυση: Τι περιμένουμε από την Toyota στο Ακρόπολις;

Μπορεί τα δύο βαριά της χαρτιά της Toyota να ακολουθούν φέτος επιλεκτικό πρόγραμμα, αλλά ακόμα και έτσι η ιαπωνική ομάδα παραμένει στο παιχνίδι των τίτλων.

  • -
  • -

Η παρουσία του Sebastien Ogier σε επιλεκτικούς αγώνες με την Toyota το 2024 ήταν δεδομένη. Μάλιστα, οι φήμες ήθελαν τη Hyundai να προσπαθεί να δελεάσει τον οκτώ φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Όμως, η είδηση της απόφασης του Kalle Rovanpera να μην ακολουθήσει όλους τους αγώνες του θεσμού έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία. Ο 23χρονος Φινλανδός μετά από δύο τίτλους και ουσιαστικά μία 7ετία συνεχούς εμπλοκής στους αγώνες, αποφάσισε το 2024 να κάνει ένα διάλλειμα για να επιστρέψει με πλήρη εμπλοκή το 2025. Αυτό αμέσως δημιούργησε ένα αίσθημα ανασφάλειας στις τάξεις της ιαπωνικής ομάδας, την ώρα που το βάρος της εκπροσώπησης σε όλους τους αγώνες έπεφτε στις πλάτες των Elfyn Evans και Takamoto Katsuta.

Παρόλα αυτά, η ιδανική διαχείριση των δύο… «πυρηνικών όπλων» της Toyota έφερε αποτέλεσμα. Ανάλογα τον αγώνα, ο Jari Matti Latvala «στήνει» το αντίστοιχο όπλο και διαλύει τον ανταγωνισμό. Δεν είναι τυχαίο, ότι οι Rovanpera και Ogier έχουν κερδίσει τους έξι από τους εννιά φετινούς αγώνες, την ώρα που ο Γάλλος 8ακις Πρωταθλητής είναι ένας από τους βασικούς διεκδικητές του φετινού τίτλου! Έτσι όπως εξελίσσεται το Πρωτάθλημα, ο Ogier θα ακολουθήσει όλους τους εναπομείναντες αγώνες του θεσμού, αρχής γενομένης από το δικό μας Ακρόπολις. Την ίδια ώρα, ο Elfyn Evans αποδεικνύει πως δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος του πρώτου οδηγού. Σε κρίσιμα σημεία αδυνατεί να ακολουθήσει το συναγωνισμό, ενώ τα λάθη του στη Φινλανδία τον έφεραν ακόμα πιο πίσω στη διεκδίκηση του τίτλου. Ακόμα, ο Takamoto Katsuta μετράει αρκετές εγκαταλείψεις, στοιχείο που έχει κοστίσει στην Toyota βαθμολογικά στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο Ιάπωνας οδηγός, μαζί με τους Ogier και Evans, θα αποτελέσουν τη δύναμη πυρός της Toyota, με τον Rovanpera να μένει εκτός. 

Sebastien Ogier

Στα 40 του χρόνια, ο Γάλλος οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής αποδεικνύει ότι παραμένει άκρως ανταγωνιστικός και ένας από τους κορυφαίους στην ιστορία του θεσμού. Αυτό που έχει καταφέρει φέτος θα γραφτεί στα βιβλία της ιστορίας. Ακολουθώντας επιλεκτικό πρόγραμμα διεκδικεί τον ένατο τίτλο της καριέρας του, προκαλώντας εφιάλτες στον Thierry Neuville. Κάποιοι θα αναφέρουν ότι έχει σταθεί τυχερός, όπως σε Κροατία και Φινλανδία, αλλά αντίστοιχα άτυχος ήταν ο ίδιος στη Σαρδηνία. Σε κάθε περίπτωση, ο Γάλλος θα δοκιμάσει την τύχη του στους τέσσερις εναπομείναντες αγώνες του θεσμού. Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, είναι δεδομένο ότι θα δυσκολευτεί την πρώτη ημέρα με τη σειρά εκκίνησης, αλλά σε σχέση με τους αντιπάλους του έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Την εμπειρία. Αν και δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως δεν είναι από τους αγαπημένους του αγώνες, αφού στη χώρα μας μετράει μόλις μία νίκη, πίσω στο μακρινό 2011! Σε εκείνο τον αγώνα που προκλήθηκε η οριστική ρήξη ανάμεσα στον ίδιο και τον Sebastien Loeb, όντας εργοστασιακοί οδηγοί της Citroen εκείνη τη χρονιά…  

Elfyn Evans

Έχοντας τερματίσει δεύτερος στο Πρωτάθλημα Οδηγών το 2023 και σημειώνοντας τρεις νίκες τη χρονιά που πέρασε, το 2024 έμοιαζε να είναι η μεγάλη ευκαιρία του Elfyn Evans. Με τους Rovanpera και Ogier να κάνουν περιορισμένες εμφανίσεις, ο Βρετανός είχε όλα τα απαραίτητα εφόδια για να κάνει την υπέρβαση. Αντίθετα, ο Evans δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Εκτός από μερικές εξαιρέσεις, ο Βρετανός δεν ήταν αντίστοιχα γρήγορος με την περσινή χρονιά. Παρόλα αυτά, η αποφυγή λαθών και η αξιοπιστία που τον χαρακτηρίζει, του επέτρεψαν να φιγουράρει ψηλά στην κατάταξη. Τουλάχιστον, μέχρι το Ράλλυ Φινλανδίας, όπου δικό του λάθος τον έθεσε εκτός αγώνα με αποτέλεσμα να φύγει με μηδενική συγκομιδή. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι κομβικός αγώνας για το Βρετανό. Μία ενδεχόμενη νίκη θα του επιτρέψει να επιστρέψει στη μάχη του τίτλου. Σίγουρα, δεν θα είναι εύκολο, αλλά παραδοσιακά ο Evans σημειώνει καλές επιδόσεις στη χώρα μας. Πέρσι τερμάτισε δεύτερος, ενώ το 2022 διεκδικούσε μία θέση στο βάθρο μέχρι να προδοθεί από το τούρμπο του Yaris. Αν συνυπολογίσουμε και τον σχετικά καθαρό δρόμο σε σχέση με τους αντιπάλους του την πρώτη μέρα, ο Βρετανός έχει καλές πιθανότητες για διάκριση. 

Takamoto Katsuta

Αυτή είναι η 4η χρονιά πλήρους εμπλοκής του Ιάπωνα οδηγού στο WRC και σίγουρα οι άνθρωποι της Toyota θα περίμεναν περισσότερα. Ο συμπαθέστατος «Τaka» προσπαθεί φέτος να αποδείξει ότι δικαίως βρίσκεται στο WRC, και όχι απλά λόγω της εθνικότητας του. Χωρίς καμία δόση υπερβολής είναι ο καλύτερος Ιάπωνας στην ιστορία του WRC, αφού κανείς συμπατριώτης του δεν έχει σημειώσει τα αποτελέσματα που έχει φέρει. Όμως, ειδικά φέτος το άγχος να αποδείξει, είναι φανερό ότι τον έχει επηρεάσει. Στους τέσσερις από τους εννιά αγώνες έχει εγκαταλείψει, ενώ το καλύτερο του αποτέλεσμα είναι η δεύτερη θέση στο Ράλλυ Σαφάρι. Σίγουρα, μετά το κάζο της Φινλανδίας, την οποία είχε… σημαδέψει, θέλει ένα καλό αποτέλεσμα στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Αν μείνει στο δρόμο και αποφύγει τα λάθη, ο Ιάπωνας μπορεί να τερματίσει στην πρώτη πεντάδα, πίσω από τους διεκδικητές της νίκης.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...