Ανάλυση: Τι περιμένουμε από τη Hyundai στο Ακρόπολις;

Στη Hyundai στοχεύουν ξεκάθαρα στον τίτλο Κατασκευαστών, στοιχείο που είναι εμφανές από τη στρατηγική της ομάδας.

  • -
  • -

Η Hyundai έχει επενδύσει εδώ και μία δεκαετία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με την παρουσία της στο θεσμό να έχει αναβαθμίσει γενικότερα την εικόνα της μάρκας. Ο κολοσσός από την Κορέα έχει κατακτήσει δύο φορές το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αλλά η τελευταία φορά ήταν τέσσερα χρόνια πριν. Από πέρσι οι Κορεάτες επένδυσαν και έχτισαν μία ομάδα που θα καταφέρει φέτος να φέρει το πολυπόθητο τρόπαιο στη Σεούλ. Η αρχή έγινε παραδίδοντας τα ηνία του τμήματος στον Cyril Abiteboul, ο οποίος και άφησε τη Formula 1 για τα… μάτια της Hyundai. Και η συνέχεια δόθηκε με την προσθήκη του François-Xavier Demaison, ενός από τους κορυφαίους τεχνικούς στη σύγχρονη ιστορία του σπορ. Οι δομικές αλλαγές ήταν αυτές που έφεραν πίσω στην ομάδα τον Ott Tanak, με τη χρονιά να ξεκινάει με τους καλύτερους οιωνούς. Μάλιστα, δείγμα της επιθετικής στρατηγικής της Hyundai, αποτελεί το γεγονός ότι δίπλα στους Thierry Neuville και Ott Tanak, εναλλάσσονται τρεις πολύπειροι οδηγοί, οι οποίοι θεωρούνται πρώτης γραμμής. Ο λόγος για τους Esapekka Lappi, Andreas Mikkelsen και Dani Sordo.

Τέσσερις στροφές πριν το τέλος, η συγκεκριμένη στρατηγική δείχνει να αποδίδει, αφού ο Thierry Neuville είναι επικεφαλής στη βαθμολογία των Οδηγών, ενώ η Hyundai στην αντίστοιχη των Κατασκευαστών. Το i20 N Rally1 έχει βελτιωθεί σημαντικά, κάτι που παραδέχθηκε και ο Ott Tanak με την επιστροφή του στο μπάκετ του αυτοκινήτου. Η ψαλίδα με την Toyota έχει κλείσει, αν και στους γρήγορα χωμάτινα Ράλλυ, όπως η Πολωνία, η Λετονία και η Φινλανδία, το GR Yaris Rally1 παραμένει ταχύτερο. Όμως, σε κλειστούς, αργούς και σκληρούς αγώνες, όπως το Ακρόπολις και η Χιλή στη συνέχεια, το i20 είναι απόλυτα ανταγωνιστικό. Στοιχείο που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην τελική ευθεία του Πρωταθλήματος. Στο Ακρόπολις, η Hyundai θα κατεβάσει τρία αυτοκίνητα, για τους συνήθεις ύποπτους Thierry Neuville και Ott Tanak, αλλά και τον Dani Sordo. 

Thierry Neuville

Ο Βέλγος βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στη βρύση, για να μπορέσει να γευτεί το νέκταρ της επιτυχίας που αναζητά περισσότερο από μία δεκαετία. Ο Neuville είναι επικεφαλής της βαθμολογίας των Οδηγών, έχοντας ακολουθήσει φέτος μία διαφορετική προσέγγιση. Είναι χαρακτηριστικό, πως μόνο στη Σαρδηνία δεν κατάφερε να κατακτήσει βαθμούς, επενδύοντας πλέον στη συνέπεια. Μία νίκη και τέσσερα βάθρα είναι αρκετά για να τον φέρουν σε θέση οδηγού στην κούρσα του Πρωταθλήματος, με τις ελπίδες του να είναι σημαντικές, ειδικά αν συνυπολογίσουμε ότι η χρονιά ολοκληρώνεται με δύο ασφάλτινους αγώνες. Επιφάνεια, η οποία και είναι η αγαπημένη του. Στο Ακρόπολις, μετράει μία νίκη στο παρελθόν, αλλά είναι δεδομένο ότι φέτος η κατάσταση θα είναι διαφορετική. Εκκινώντας πρώτος στις ειδικές της Παρασκευής είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα χάσει πολύτιμο χρόνο και απομένει να δούμε πως θα διαχειριστεί τη διαφορά του στη διάρκεια του αγώνα. Σίγουρα, ο Βέλγος θα προτιμήσει ένα καλό πλασάρισμα, παρά να πιέσει και να οδηγηθεί σε κάποιο λάθος. Νιώθοντας πλέον την ανάσα του Sebastien Ogier είναι δεδομένο πως τα λάθη απαγορεύονται. 

Ott Tanak

Αναμφίβολα, η χρονιά δεν εξελίχθηκε με τον καλύτερο τρόπο για τον Ott Tanak. Μετά το αποτυχημένο πείραμα της επιστροφής του στην M-Sport, o Εσθονός βρέθηκε και πάλι στη Hyundai θέλοντας να κατακτήσει τον δεύτερο τίτλο του. Όμως, όπως και στην προηγούμενη θητεία του στην κορεάτικη ομάδα, ο συνδυασμός δεν μοιάζει να κουμπώνει ιδανικά. Ο Tanak πολλές φορές έχει δηλώσει ότι δεν νιώθει αρκετή αυτοπεποίθηση για να πιέσει πίσω από το τιμόνι του i20, και μάλιστα σε αγώνες που είναι αποδεδειγμένα γρήγορος. Ακόμα και η νίκη του στη Σαρδηνία είναι αποτέλεσμα της ατυχίας του Sebastien Ogier στην τελευταία ειδική, όταν ο Γάλλος είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Βέβαια, με το φετινό σύστημα βαθμολόγησης που σου επιτρέπει να κερδίσεις βαθμούς με… κάθε τρόπο, ο Εσθονός παραμένει στο κυνήγι του τίτλου. Η εγκατάλειψη του στη Φινλανδία μείωσε τις πιθανότητες του, αλλά το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι η μεγάλη του ευκαιρία να κάνει το comeback. Τόσο ο ίδιος, όσο και το i20, έχουν την απαιτούμενη ταχύτητα σε αυτές τις επιφάνειες, ενώ θα έχει καλύτερη σειρά εκκίνησης σε σχέση με τους Neuville και Ogier. Απλά, μένει να ενώσει όλα τα κομμάτια του παζλ που θα τον φέρουν και πάλι στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Dani Sordo

Στα 41 του χρόνια ο Ισπανός είναι ο πιο έμπειρος οδηγός του WRC σήμερα. Η πρώτη του χρονιά εμπλοκής με την Citroen Xsara WRC χρονολογείται πίσω στο μακρινό 2006, μετρώντας σήμερα 191 συμμετοχές στο θεσμό. Παλιότερα, όταν βρισκόταν στο πλευρό του Sebastien Loeb, λέγαμε πως αποτελούσε τον ιδανικό δεύτερο οδηγό. Σήμερα, κάλλιστα θα μπορούσαμε να τον χαρακτηρίσουμε ως τον κορυφαίο τρίτο. Αξιόπιστος, με συνέπεια και υπό συνθήκες μπορεί να κάνει τη ζημιά στους χωμάτινους αγώνες. Δεν είναι τυχαίο, ότι φέτος έχει μόλις δύο συμμετοχές, τερματίζοντας 5ος στην Πορτογαλία, αλλά ανεβαίνοντας στο τρίτο σκαλί του βάθρου στη Σαρδηνία. Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, θα κάνει αυτό που γνωρίζει καλύτερα. Την πρώτη ημέρα θα προσπαθήσει να εκμεταλλευθεί στο έπακρο την ιδανική σειρά εκκίνησης και τον καθαρό δρόμο μπροστά του, έτσι ώστε να βρεθεί ψηλά στην κατάταξη. Στη συνέχεια εξαρτάται από την ίδιο κατά πόσο θα καταφέρει να διατηρηθεί στις ίδιες θέσεις, με δεδομένο ότι οι αντίπαλοι του «καίγονται» για βαθμούς. Μην ξεχνάτε, πως ο Sordo πέρσι είχε τερματίσει τρίτος στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ακολουθώντας ακριβώς την ίδια τακτική…

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...