Ανάλυσέ το : Οι ανακατατάξεις στην Mercedes GP

  • -
  • -

Καλά θα μου πείτε … εδώ έχουμε το πρωτάθλημα να φτάνει στο τέλος του και όλα είναι ανοιχτά, με την Mercedes GP θα ασχοληθούμε; Το τι θα γίνει το Σαββατοκύριακο που έρχεται στο Interlagos είναι δύσκολο να το προβλέψουμε και δεν έχει νόημα να μπούμε σε υπολογισμούς και σενάρια. Όπως είδαμε στην Κορέα, όλα μπορούν να γίνουν και θα πρέπει να δούμε τον αγώνα και να τον ευχαριστηθούμε και μετά να κάνουμε ταμείο.

 

Την στιγμή που στην Ferrari, Red Bull Racing και την McLaren έχουν ρίξει την προσοχή τους στο πώς θα κλείσουν την σεζόν και για το πώς θα προσεγγίσουν τους αγώνες, στην Mercedes GP προσπαθούν να συμμαζέψουν την φετινή άσχημη εμφάνιση και να δουν το μέλλον τους.

 

Ας ξεκινήσουμε από τους οδηγούς οι οποίοι αλλάζουν αρχιμηχανικούς. Γιατί αυτό είναι σημαντικό; Δεν θα το θεωρούσα σημαντικό απλώς, αλλά απίστευτα κρίσιμο. Είναι ο συνδετικός κρίκος του οδηγού με την ομάδα. Φανταστείτε ότι υπάρχουν δυο μικρές ομάδες μέσα στην ομάδα. Είναι αυτές των δυο οδηγών. Ο οδηγός μιλάει με τον αρχιμηχανικό του και αυτός οργανώνει τους υπόλοιπους μηχανικούς στο να εφαρμόσουν τις επιθυμίες του. Φυσικά πρέπει να υπάρχει χημεία. Εάν δεν μπορεί ο οδηγός να συνεννοηθεί με τον αρχιμηχανικό του τότε δεν μπορεί να βγει το 100% από το μονοθέσιο. Ο Schumacher είχε επι χρόνια αρχιμηχανικό τον Chris Dyer με τον οποίο δούλεψαν σαν ένα Ελβετικό ρολόι. Ο αρχιμηχανικός δεν είναι μόνο «εκτελεστικό» όργανο, αλλά ένας «μάνατζερ» του οδηγού την ώρα του αγώνα. Κλασικό παράδειγμα είναι η περίπτωση του 2006 με τον Felipe Massa. O Βραζιλιάνος τότε οδηγός της Ferrari είχε αρχιμηχανικό τον Gabriele Delli Colli (αρχιμηχανικό του Rubens Barrichello), με τον οποίο είχε αρκετά προβλήματα. Στα μέσα όμως της σεζόν άλλαξε και τον ανέλαβε ο Rob Smedley, με τον οποίο βρήκε την χημεία και αμέσως άλλαξε η επίδοσή του. Τα λάθη μειώθηκαν δραματικά και το καλοκαίρι του 2006 πήρε και την 1η του νίκη στην Τουρκία.

 

Αφού είδαμε λοιπόν την σχέση αρχιμηχανικού/οδηγού ας πάμε στην κατάσταση της Mercedes. Ο Schumacher συνεργάζεται με τον Andrew Shovlin και ο Rosberg με τον Jock Clear. Και οι δυο μηχανικοί είναι έμπειροι, με τον Shovlin να βρίσκεται στην ομάδα από το 1998 και τον Clear από το 1999.

 

Η ανανέωση όμως φαίνεται ότι έχει πέσει και στον τομέα αυτό. Ο Schumacher θα έχει νέο αρχιμηχανικό τον Mark Slade. Ποιος είναι ο Slade; Από το 1994 έως ο 1997 ήταν αναπληρωτής αρχιμηχανικός των Mika Hakkinen, Martin Brundle, Nigel Mansel και Mark Blundell, ενώ από το 1997 μέχρι πέρσι τον Νοέμβριο ήταν μηχανικός αγώνα των Hakkinen, Raikkonen, Alonso και Kovalainen. Αυτά κατά την θητεία του στην McLaren. Όταν η McLaren αποφάσισε να δώσει στους δυο οδηγούς της ίσες ευκαιρίες αντικατέστησε τους αρχιμηχανικούς και ο Slade πήγε στην Renault αναλαμβάνοντας τον Petrov. Από αυτά που μπορέσαμε να μάθουμε o Schumacher είναι δυσαρεστημένος με τον Shovlin γιατί ο Schumacher θέλει έναν αρχιμηχανικό ο οποίος να εκτελεί απλώς τις επιθυμίες του και να μην πηγαίνει το 'στήσιμο' του μονοθεσίου προς άλλη κατεύθυνση.

 

O Rosberg θα έχει τον αρχιμηχανικό που είχε στην Williams, τον Tony Ross, με τον οποίο είχε μια άψογη συνεργασία. Για τον Ross δεν έχουμε πολλά στοιχεία, αλλά μόνο και μόνο το γεγονός ότι ο Rosberg αισθάνεται άνετα μαζί του και κατά πολύ μεγάλη πιθανότητα ζήτησε να τον φέρει στην ομάδα τα λέει όλα.

 

Το GoCar μίλησε με έναν πρώην υψηλά ιστάμενο της BrawnGP ο οποίος τόνισε ότι τέτοιες αλλαγές πρέπει να γίνονται. Και οι δυο αυτοί μηχανικοί έχουν βρεθεί σε ρουτίνα από την εποχή της BAR/Honda/Brawn και σίγουρα νέες ιδέες για το πώς μπορεί να στηθεί ένα μονοθέσιο είναι απαραίτητες. Αυτό όμως που τόνισε ότι λείπει από την ομάδα είναι κάποιος ο οποίος θα δίνει κατευθύνσεις. Κάποιος ενορχηστρωτής και μας είπε για παράδειγμα τον ρόλο του Bob Bell στην Renault.

 

Κλασικό ερώτημα είναι τι θα γίνει με τον Michael Schumacher. Όπως είπε και πρόσφατα ο Eddie Jordan στο BBC, για να πετύχει το σχέδιο της Mercedes και να πάρει πρωτάθλημα ο Schumacher με την Γερμανική ομάδα, θα πρέπει πρώτα να κερδίσει τον ομόσταυλό του Nico Rosberg. Φέτος δεν τα έχει καταφέρει, εάν εξαιρέσουμε κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις. Το σενάριο ότι περιμένει να δει πως θα είναι τα ελαστικά της Pirelli στις πρώτες δοκιμές του Abu Dhabi με την λήξη του πρωταθλήματος για να εκτιμήσει τις δυνατότητες  που μπορεί να έχει για το 2011 ίσως έχουν κάποια βάση.

 

Το GoCar ρώτησε κάποιους μάνατζερ οδηγών για να κάνουν την εκτίμησή τους. Η εκτίμηση όλων είναι ότι δεν θα αλλάξει κατάσταση στις μεγάλες ομάδες, οπότε και ο Schumacher θα μείνει το 2011. «Τουλάχιστον θα ξεκινήσει το 2011», μας είπε κάποιος. Ένα άλλο στοιχείο που μας μετέφεραν είναι ότι επειδή δεν υπάρχουν μετακινήσεις οδηγών «βαρύνουσας σημασίας» δεν θα χρειαστεί να πιεστεί ο Schumacher για να αποχωρήσει. Εάν για παράδειγμα υπήρχε ο Kubica ή o Vettel ή ο Raikkonen στην αγορά μπορεί να το συζητάγαμε. Μην ξεχνάτε ότι η Mercedes GP έχει κλείσει μεγάλους χορηγούς (Petronas) μόνο και μόνο επειδή οδηγεί ο Schumacher ένα από τα μονοθέσιά της, οπότε υπάρχει μια αλυσίδα πραγμάτων που θα πρέπει να σπάσει.

 

Στα πιο υψηλά κλιμάκια περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε τι θα γίνει με τον νέο ρόλο του Ross Brawn. Σε συνέντευξή του στον Βρετανικό Τύπο ο Brawn είπε ότι υπάρχει το πλάνο σταδιακής αποδέσμευσής του, αλλά σε κάποια χρόνια, όχι ακόμα. Ο Haug υποσχέθηκε τίτλο σε συνέντευξή του στα Γερμανικά ΜΜΕ. «Ο Brawn έγινε πρωταθλητής με την Ferrari και την Brawn GP. Τώρα έχει βάλει στόχο να το κάνει και με την Mercedes. Και θα του τον φέρουμε», είπε.

 

Σημαντικό στοιχείο είναι ότι η Mercedes από την στιγμή που δεν πήγε για τίτλο σταμάτησε πρακτικά την εξέλιξη του μονοθεσίου της και έριξε το βάρος στο νέο. Δεν είναι όμως καθοριστικός παράγοντας. Και η Ferrari για παράδειγμα είχε σταματήσει την εξέλιξη του μονοθεσίου της το 2009 αλλά το 2010 δεν ήταν «τρένο». Κλειδί αποτελεί το στοιχείο της έξυπνης ιδέας, ακόμα και εάν αυτό είναι στα όρια της παρανομίας (πάντα υπάρχει μια λεπτή γραμμή). Πέρσι η Brawn GP είχε τον διπλοτάβανο διαχύτη, φέτος η McLaren είχε το f-duct και η Red Bull Racing τις χαμηλές απολήξεις των εξατμίσεων που τροφοδοτούσαν τον διαχύτη. Μέχρι να αντιγράψουν οι αντίπαλοί τους την ιδέα αυτή μπορεί να περάσει χρόνος, στον οποίο να έχουν πάρει κάποιους σημαντικούς βαθμούς. Αυτό το κάτι ψάχνουν στην Mercedes, και όπως είπαν θα προχωρήσουν με μεγαλύτερο ρίσκο από φέτος.

 

Στο τελευταίο θα βοηθήσει το γεγονός ότι υπάρχουν και αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς. Κάποια πράγματα απαγορεύονται (f-duct, διπλοτάβανοι διαχύτες, κ.α.) ενώ θα επιτραπούν οι ρυθμιζόμενες πίσω πτέρυγες σε καθεστώς προσπεράσματος, όπως επιπλέον θα έχουμε και την Pirelli σαν νέο προμηθευτή ελαστικών.

 

Ίσως να την δούμε το 2011 να μάχεται για τις νίκες μαζί με τους «συνήθεις ύποπτους».

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...