Πώς τα πήγε το ηλεκτρικό ΜΙΝΙ στον πρώτο του αγώνα ταχύτητας;

Στόχος η προετοιμασία ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου βασισμένου στο νέο MINI Cooper SE

  • -
  • -

Το πρόγραμμα ‘Vitesco Technologies MINI Electric Racing’ σηματοδότησε την απόλυτη παγκόσμια πρεμιέρα – τον πρώτο αγώνα ταχύτητας ενός ηλεκτρικού MINI στην ιστορία που συμμετείχε στην τελευταία ειδική διαδρομή του Ρουμανικού Πρωταθλήματος Αναβάσεων (Romanian National Hill Climb Championship), το Opel Brașov Trophy, το Σαββατοκύριακο 9-11 Οκτωβρίου. 

Στόχος του προγράμματος ήταν η προετοιμασία ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου βασισμένου στο νέο MINI Cooper SE, επιβεβαιώνοντας την εμπιστοσύνη στις δυναμικές επιδόσεις ενός MINI, αλλά και τις δυνατότητες της τεχνολογίας εξηλεκτρισμού του BMW Group. Η εμπλοκή της Vitesco Technologies – μιας εταιρείας τεχνολογίας που περιλαμβάνει λύσεις εξηλεκτρισμού 48-volt, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές μονάδες ισχύος για υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα – στοχεύει στη βελτιστοποίηση του συστήματος κίνησης του MINI Cooper SE για αγωνιστικές συνθήκες. Η Automobile Bavaria παρείχε τεχνική υποστήριξη και αγωνιστική προετοιμασία, ενώ η Michelin προσέφερε τα ελαστικά για συμμετοχή σε διάφορους αγώνες.

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ MINI COOPER SE 

«Ο πρώτος αγώνας του MINI Electric Racing σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας τολμηρής περιπέτειας. Ήταν μεγάλη πρόκληση να καταφέρουμε να φέρουμε το αυτοκίνητο στο σημείο εκκίνησης, κυρίως αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή του project. Προς το παρόν, δεν χρειάζεται να γίνουν κάποιες ειδικές αλλαγές, το οποίο αποδεικνύει ότι ακόμα και στη στάνταρ εκδοχή του, το MINI Cooper SE είναι ένα πολύ σπορ, ανταγωνιστικό μοντέλο που διατηρεί τη ‘go-kart’ αίσθηση. Είναι ξεκάθαρο – το πνεύμα του John Cooper διέπει όλα τα μοντέλα MINI, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρικού μας αυτοκινήτου», εξηγεί ο Dr. Josef Reiter, Γενικός Διευθυντής του BMW Group Ρουμανίας.

MINI

 

Το αυτοκίνητο ήταν σύννομο με τους κανόνες με ελάχιστες αλλαγές στον τομέα της ασφάλειας, απαραίτητες για συμμετοχή σε έναν αγώνα ταχύτητας, υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ρουμανίας. Δεν έγινε οποιαδήποτε αλλαγή δυναμικού χαρακτήρα, συμπεριλαμβανομένων των ελαστικών τα οποία ήταν περισσότερο street, αλλά πολύ καλής ποιότητας - Michelin Pilot Sport 4. Επιπλέον, αλλαγές σχετικές με την ασφάλεια, όπως αφαίρεση των καθισμάτων και της επένδυσης, τοποθέτηση ειδικών αγωνιστικών καθισμάτων και συστημάτων, και εγκατάσταση ενός ανθεκτικού roll-cage, πέτυχαν μείωση βάρους περίπου 150 kg. «Σε πρώτη φάση, στην πρώτη μας συμμετοχή, θέλαμε να έχουμε ένα σημείο αναφοράς για τη δυναμική του στάνταρ μοντέλου και να καταλάβουμε ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις σε ένα αγωνιστικό πρόγραμμα. Πιστεύουμε ότι μπορούμε κερδίσουμε 3-4 δευτ. ανά χιλιόμετρο με αλλαγές στην ανάρτηση, αγωνιστικά ελαστικά και θερμική διαχείριση. Το MINI είναι ένα ευέλικτο μοντέλο, πολύ καλύτερα προετοιμασμένο για τεχνικά σιρκουί και διαδρομές, όχι για ταχύτητα, κυρίως επειδή η ηλεκτροκίνηση περιορίζει - τουλάχιστον σε πρώτη φάση – τη μέγιστη ταχύτητα στα 150 km/h.

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους ηλεκτρικούς πρωτοπόρους του Ρουμανικού μηχανοκίνητου αθλητισμού – η Kaufland e-Rally Team με οδηγό τον Sorin Ghișoi, ήταν από αυτούς που λειτούργησαν ως πηγή έμπνευσης για το project. Ευελπιστούμε ότι του χρόνου θα παρατάξουμε ένα αγωνιστικό μοντέλο στη γραμμή εκκίνησης και θα προσφέρουμε μαζί ένα ηλεκτρικό θέαμα στο πρωτάθλημα. Την ίδια στιγμή, ευελπιστούμε η εμπειρία μας από την προετοιμασία του MINI Cooper SE για τον αγώνα να αποτελέσει πηγή έμπνευσης και σημείο αναφοράς για τις μελλοντικές ομάδες του πρωταθλήματος που μπορεί να τρέξουν με το ίδιο μοντέλο», εξήγησε ο Alexandru Șeremet, Διευθυντής Επικοινωνίας του BMW Group Ρουμανίας.

Ο βασικός οδηγός του προγράμματος, Dominic Marcu, αντιμετώπισε μία σειρά  από προσωπικά προβλήματα που τον εμπόδισαν να συμμετάσχει στον αγώνα. Καθήκοντα οδηγού ανέλαβε ο Andrei Barbu, με αποτέλεσμα να επιστρέψει στο National Coastal Speed Championship μετά από διάλειμμα τεσσάρων ετών. «Ξεκίνησα αυτή την περιπέτεια αρκετά δύσπιστος για τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, κυρίως επειδή θα έτρεχα στο National Coastal Speed Championship χωρίς άλλη δοκιμή, χωρίς να γνωρίζω το αυτοκίνητο, ούτε τι να περιμένω. Αλλά κατά τη διάρκεια των οκτώ αναβάσεων στο Poienii Road μάθαμε πολλά για το αυτοκίνητο, τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες του, καταφέρνοντας να βελτιώνουμε τους χρόνους σε κάθε ανάβαση και στο τέλος να  ολοκληρώσουμε τα πέντε χιλιόμετρα σε 3 λεπτά και 8 δεύτερα. Σίγουρα, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης με σημαντικότερη τη βελτίωση της θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας ώστε να έχουμε αναβάσεις με τη μέγιστη ισχύ που μπορεί να προσφέρει το αυτοκίνητο. Εδώ, πιστεύω ότι η Vitesco Technologies, εταίρος μας σε αυτό το εγχείρημα, θα διαδραματίσει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο και είμαι σίγουρος ότι με την τεχνική ομάδα της θα μπορέσει να επινοήσει τη βέλτιστη λύση για διατήρηση της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα σε βέλτιστα επίπεδα θερμοκρασίας.

Το καλό είναι ότι το ΜΙΝΙ καταφέρνει να μεταφέρει αυτή την αίσθηση ‘go-kart’ ακόμα και στην ηλεκτρική έκδοση, επομένως ήταν πολύ ευχάριστο στην οδήγηση. Είμαι πραγματικά εντυπωσιασμένος, λαμβάνοντας υπόψη ότι ξεκινήσαμε με στάνταρ ανάρτηση και φρένα και με ελαστικά δρόμου, ένα εκπληκτικό σετ ελαστικών Michelin Pilot Sport που συμπεριφέρεται άριστα και σε αγωνιστικές συνθήκες, φτάνοντας στη βέλτιστη θερμοκρασία γρήγορα και διατηρώντας την πρόσφυση σε όλη τη διαδρομή. Στο τέλος, ήταν μία μοναδική εμπειρία για μένα, με εντελώς νέα σημεία αναφοράς, αφού ανακάλυψα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει τη δυνατότητα να γίνει τουλάχιστον το ίδιο γρήγορο με μοντέλα που διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης με παρόμοιες ιπποδυνάμεις. Εάν όχι ακόμα ταχύτερο, γνωρίζοντας ότι ο ηλεκτροκινητήρας παράγει πολύ καλή ροπή, άμεσα διαθέσιμη», εξηγεί ο Andrei.

Το MINI Electric Racing, χωρίς δυναμικές βελτιστοποιήσεις, βρέθηκε κάτω από τη μέση της κατάταξης στο τέλος του Opel Trophy. Ο καλύτερος χρόνος για την ανάβαση των 5 km στο Poiana road ήταν 3:07,478, που αντιστοιχεί με ταχύτητα 96 km/h, άριστο αποτέλεσμα για συμβατικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σε αγωνιστικές συνθήκες, η μέση κατανάλωση έφτασε τα 50 kWh/100 km στην ανάβαση και περίπου στα 25-30 kWh/100 km επωφελούμενο από την ανάκτηση ενέργειας στην κατηφόρα, που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο, με στάνταρ μπαταρίες, είχε αρκετή ενέργεια για να καλύψει τις απαιτήσεις της αγωνιστικής ημέρας. Ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία των αγώνων που δύο ηλεκτρικά πληρώματα τερμάτισαν στον αγώνα, ενώ το MINI Electric Racing προσπέρασε η Kaufland e-Rally Team.

«Η ειδική διαδρομή ήταν πολύτιμη για εμάς. Μάθαμε πολλά για την κατανάλωση σε αγωνιστικές συνθήκες, για την ανάκτηση ενέργειας, τη θερμική διαχείριση και για το ποια θα πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα στην εξέλιξη του project. Έχουμε πολύτιμους συνεργάτες οι οποίοι θα μας βοηθήσουν μέχρι του χρόνου να προσφέρουμε άφθονο ‘ηλεκτρικό’ θέαμα στην πίστα», σχολίασε ο Alex Seremet

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...