WRC Ράλι Βουλγαρίας
Απόλυτη κυρίαρχη Citroen
- -
- -
Μέχρι τώρα ο όρος «επικράτηση» αφορούσε την κατάληψη όλων των θέσεων του βάθρου αλλά αυτή τη φορά η Citroen πανηγύρισε το πρώτο 1-2-3-4 στην ιστορία της στο WRC. Το ράλι κατέληξε να γίνει μια εσωτερική μάχη μεταξύ των πληρωμάτων των Citroen C4 και ο Loeb απέσπασε με άνεση την 58η νίκη του στο θεσμό.
Το Ράλι Βουλγαρίας ήταν ο πρώτος ασφάλτινος γύρος του WRC από πέρσι τον Οκτώβριο. Είχε τη βάση του στο Borovets, παλιό χιονοδρομικό κέντρο και οι οδηγοί είχαν μπροστά τους 14 ειδικές διαδρομές 354,1 km τις τρεις ημέρες του αγώνα. Μία ειδική ακυρώθηκε κατά τη διάρκεια του δεύτερου σκέλους για λόγους ασφαλείας, μειώνοντας την αγωνιστική απόσταση σε 329,24 km. Παρά τις υψηλές θερμοκρασίας που αναμένονταν οι οδηγοί αντιμετώπισαν βροχή, ομίχλη και ψύχρα μέχρι που το θερμόμετρο τελικά άρχισε να ανεβαίνει την τελευταία ημέρα.
Η πρόβλεψη του καιρού τελικά ήταν το Βατερλώ της Ford καθώς τα αναλυτικά δελτία καιρού που έδωσε στην ομάδα μία ειδική υπηρεσία της Βρετανίας προέβλεπαν στεγνές συνθήκες για την πρώτη ειδική, αλλά η σκληρή γόμα των ελαστικών PZero της Pirelli αποδείχτηκε τελείως ακατάλληλη όταν άρχισε να βρέχει. Αφού χάθηκε κάθε πιθανότητα διάκρισης από την πρώτη κιόλας ημέρα, τα πληρώματα της Ford ασχολήθηκαν με πειραματισμούς σε σεταρίσματα αναρτήσεων και ελαστικών για τα επόμενα ράλι καθώς το Ράλι Βουλγαρίας δεν είχε πλέον κανένα ενδιαφέρον για αυτούς.
Στη μάχη των πληρωμάτων της Citroen, ο Loeb ξεκίνησε την Κυριακή έχοντας προβάδισμα 40 δευτερολέπτων από τον Sordo με στόχο να διασφαλίσει την πρωτοπορία του. Από την άλλη πλευρά ο Sordo έχοντας μόλις 4,7 sec διαφορά από τον τρίτο Petter Solberg δεν είχε άλλη επιλογή παρά να πιέσει ώστε να υπερασπιστεί τη θέση του. Τελικά ο ισπανός οδηγός κατάφερε να διατηρήσει τη δεύτερη θέση, στοιχείο που όχι απλά του επέτρεψε να προσφέρει τα μέγιστα στην συγκομιδή βαθμών για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, αλλά και να μεγαλώσει την αυτοπεποίθηση του για τη συνέχεια της χρονιάς.
Με τη νίκη του αυτή ο Loeb ανέβασε τη διαφορά του από τους διώκτες του στο πρωτάθλημα στους 49 βαθμούς. «Όλοι πήγαν τέλεια. Ξεκινήσαμε πολύ δυνατά την πρώτη ημέρα, δημιουργήσαμε μια σημαντική διαφορά το Σάββατο και έτσι σήμερα τα πράγματα ήταν πιο απλά», δήλωσε ο Loeb δίνοντας παράλληλα συγχαρητήρια στον Sordo για τον πολύ καλό αγώνα που έκανε.
Στο στρατόπεδο της Ford η κατήφεια ήταν διάχυτη. Ο διευθυντής της BP Ford Abu Dhabi World Rally Team, Malcolm Wilson παραδέχτηκε ότι ήταν απογοητευμένος από το Σαββατοκύριακο. «Ολοκληρώσαμε ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών το καλοκαίρι και μετά από όλη τη σκληρή δουλειά ελπίζαμε για κάτι καλύτερο σ’ αυτό το ράλι. Ωστόσο, χαίρομαι που διαπίστωσα ότι ο Jari-Matti έχει βελτιώσει το ρυθμό του στην άσφαλτο και αυτό είναι θετικό καθώς απομένουν ακόμα τρία ασφάλτινα ράλι» δήλωσε.
Επόμενος γύρος
Το πρωτάθλημα επιστρέφει στο χώμα μέσα στο μήνα για έναν από τους κλασικούς αγώνες της σεζόν. Το Ράλι Φινλανδίας με τα διάσημα άλματα υψηλών ταχυτήτων έχει τη βάση του στην πόλη Jyväskylä και πραγματοποιείται 29 - 31 Ιουλίου.
Αποτελέσματα Ράλι Βουλγαρίας |
|||
|
Πλήρωμα |
Κατασκευαστής |
Χρόνος |
1 |
S. Loeb/D. Elena |
Citroen C4 |
3h 02’39”2 |
2 |
D. Sordo/M. Marti |
Citroën C4 |
+29’’.5s |
3 |
P. Solberg/Patterson |
Citroen C4 |
+36’’.3s |
4 |
S. Ogier/J. Ingrassia |
Citroen C4 |
+1’ 55’’.0 |
5 |
M. Hirvonen/J. Lehtinen |
Ford Focus RS |
+3’ 17’’.8 |
6 |
J. Latvala/ Anttila |
Ford Focus RS |
+4’ 28’’.5 |
7 |
Andrersron / Andersson |
Ford Focus RS |
+5’ 25’’.2 |
8 |
Turaz / Sziros |
Peugeot 307 |
+7’ 04’’.0 |
9 |
M. Wilson/S. Martin |
Ford Focus RS |
+9’ 28’’.6 |
10 |
H. Solberg / Minor |
Ford Fiesta |
+13’ 0’’6.0 |
Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών |
||
|
Οδηγός |
Βαθμοί |
1 |
S. Loeb |
151 |
2 |
S. Ogier |
100 |
3 |
M. Hirvonen |
86 |
4 |
J-M. Latvala |
80 |
5 |
P. Solberg |
78 |
6 |
D. Sordo |
67 |
Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών |
||
|
Ομάδα |
Βαθμοί |
1 |
Citroen Total |
232 |
2 |
BP Ford Abu Dhabi |
185 |
3 |
Citroen Junior |
125 |
4 |
Stobart M-Sport Ford |
98 |
5 |
Munchi's Ford |
40 |