Volkswagen XL1
Υβριδικό-diesel διθέσιο με κατανάλωση 0,9 lt/100 km
- -
- -
Την έκδοση παραγωγής του super green XL1 παρουσίασε στην έκθεση Γενεύης 2013 η Volkswagen. Με μέση κατανάλωση λιγότερο από 1 λίτρο περελαίου ανά 100 km (0,9 lt/100 km), το XL1 είναι το πιο αποδοτικό αυτοκίνητο στον κόσμο (εκτός των ηλεκτρικών, εννοείται). Χάρη στο plug-in υβριδικό του σύστημα, το ιδιαίτερα αεροδυναμικό και ελαφρύ διθέσιο μοντέλο μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για αποστάσεις έως και 50 km.
Η κατασκευή του VW XL1 θα γίνεται στη Γερμανία. Τα κύρια χαρακτηριστικά του έχουν ως εξής:
ΑΜΑΞΩΜΑ
Κατασκευή: Πλαίσιο monocoque και πάνελ από CFRP (ανθρακόνημα)
Θέσεις: 2 (εγκάρσια)
Μήκος: 3.888 mm (μικρότερο από Polo)
Πλάτος: 1.665 mm
Ύψος: 1.153 mm (χαμηλότερο από Boxster, για χαμηλό κέντρο βάρους)
Μεταξόνιο: 2.224 mm
Βάρος: 795 κιλά
Αεροδυναμικός συντελεστής: Cd 0,189
Χώρος αποσκευών: 120 λίτρα
ΜΗΧΑΝΙΚΑ
Κινητήρας diesel: 2κύλινδρος TDI 800 κυβικών
Απόδοση κινητήρα diesel: 48 ίπποι, 120 Nm
Ηλεκτρικό μοτέρ: E-motor 27 ίππων & 140 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 70 ίπποι, 140 Nm
Κιβώτιο: DSG διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Κίνηση: στους πίσω τροχούς
Μπαταρία: ιόντων λιθίου
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Τελική ταχύτητα: 160 km/h (περιορίζεται ηλεκτρονικά)
0-100 km/h: 12,7 sec
Μέση κατανάλωση: 0,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 21 g/km
Αυτονομία κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια: 50 km
Συνολική αυτονομία: μεγαλύτερη από 500 km
Ρεζερβουάρ καυσίμου: 10 λίτρα