Peugeot 2008 HYbrid Air στη Γενεύη

Υβριδικό με τεχνολογία συμπιεσμένου αέρα και μέση κατανάλωση 2,9 lt/100 km

  • -
  • -
Στόχος τα 2,0 lt/100km

Απώτερος στόχος της Peugeot είναι η μέση κατανάλωση των 2,0 lt/100km και το HYbrid Air είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτή η κατανάλωση ρεκόρ θα μπορέσει να επιτευχθεί, σύμφωνα με την Peugeot, με τη βοήθεια καινοτομιών που θα εφαρμοστούν τόσο στον κινητήρα βενζίνης, όσο και στην πλατφόρμα του αυτοκίνητου. Αναφορικά με τον κινητήρα, η στρατηγική downsizing, η θερμική διαχείριση και ο κύκλος καύσης είναι σημεία που θα επιφέρουν σημαντική πρόοδο, ενώ στην πλατφόρμα η χρήση πιο ελαφρών υλικών και η καινοτόμος βιομηχανική εξέλιξη θα επιτρέψουν τη σημαντική μείωση του βάρους. 

Στη Γενεύη δεν θα δούμε μόνο το Peugeot 2008, αλλά και την υβριδική εκδοχή του. Όχι όμως με βάση το ήδη γνωστό σύστημα HYbrid4, το οποίο συνδυάζει κινητήρα diesel με ηλεκτροκινητήρα, αλλά με τη νέα τεχνολογία HYbrid Air που αποτελεί αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ των Peugeot-Citroen και Bosch και συνδυάζει τη βενζίνη με το συμπιεσμένο αέρα. Το 2008 HYbrid Air δεν αποτελεί απλώς μια σπουδή της Peugeot, αλλά είναι ο προπομπός μιας σειράς μελλοντικών μοντέλων με αυτή την καινοτόμο υβριδική τεχνολογία, κυρίως στις κατηγορίες των σουπερμίνι (B) και των μικρών οικογενειακών (C).

Η τεχνολογία HYbrid Air συνδυάζει δύο πηγές ενέργειας για να επιτύχει τη βέλτιστη λειτουργία σε όλες τις συνθήκες κίνησης: τη βενζίνη και τον αέρα. Στα ενδιάμεσα στάδια επιτάχυνσης και εκκίνησης από στάση, ο συμπιεσμένος αέρας υποβοηθά και κατά περίπτωση αντικαθιστά τον κινητήρα βενζίνης. Αυτή η τεχνολογία ενσωματώνει μερικά νέα εξαρτήματα στην τεχνολογία του αυτοκινήτου, τα οποία όμως χρησιμοποιούνται με επιτυχία σε άλλους τομείς, όπως η αεροναυπηγική. Έτσι, το σύστημα HYbrid Air αποτελείται από:

  • μια δεξαμενή αποθήκευσης συμπιεσμένου αέρα που βρίσκεται κάτω από το αμάξωμα, στο κεντρικό τούνελ,
  • ένα δοχείο χαμηλής πίεσης αέρα, τοποθετημένο στο χώρο του πίσω άξονα, που ενεργεί σαν δοχείο εκτόνωσης και
  • ένα γκρουπ υδραυλικού κινητήρα / αντλίας, εγκατεστημένο κάτω από το καπό, σε μηχανική σύνδεση με το σύστημα μετάδοσης του οχήματος.

 

Ο θερμικός κινητήρας είναι τρικύλινδρος βενζίνης 1.200 κυβικών. Το σύστημα μετάδοσης EGC (Electronic Gearbox Control) είναι επικυκλικό, με ηλεκτρονική διαχείριση και αντικαθιστά το κλασικό μηχανικό κιβώτιο. Εξασφαλίζει τη βέλτιστη συνεργασία του κινητήρα με την ενέργεια του συμπιεσμένου αέρα, καθώς και την αυτοματοποιημένη αλλαγή ταχυτήτων. Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, διαχειρίζεται τις δυο πηγές ενέργειας για να επιτύχει την αποδοτικότερη λειτουργία, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Η εναλλαγή ανάμεσα στα τρία διαθέσιμα προγράμματα λειτουργίας γίνεται με τρόπο μή αντιληπτό από τον οδηγό:

  1. Στην λειτουργία Air” (ZEV-ZeroEmissionVehicle), το όχημα κινείται αποκλειστικά με την ενέργεια από τον συμπιεσμένο αέρα, ο οποίος εκτονώνεται ελεγχόμενα μέσα στη δεξαμενή, εκτοπίζοντας υδραυλικό λάδι αντίστοιχου όγκου. Το λάδι αυτό είναι ο φορέας ενέργειας που τροφοδοτεί τον υδραυλικό κινητήρα, ο οποίος με τη σειρά του περιστρέφει τους τροχούς μέσω του επικυκλικού συστήματος μετάδοσης. Αφού στη φάση αυτή ο βενζινοκινητήρας είναι σβηστός, το όχημα κινείται με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και χωρίς να εκπέμπει CO2.Αυτός ο τρόπος λειτουργίας κυριαρχεί κατά την κίνηση μέσα στην πόλη. 
  1. Στη λειτουργία “Βενζίνη”, το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά από τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 VTi. Αυτό ο τρόπος κίνησης είναι ιδανικά προσαρμοσμένος για οδήγηση σε ανοικτό δρόμο ή αυτοκινητόδρομο, με σταθερές ταχύτητες. 
  1. Στη συνδυασμένη λειτουργία, ο κινητήρας βενζίνης και το υδραυλικό σύστημα λειτουργούν ταυτόχρονα για την κίνηση του αυτοκινήτου, σε αναλογία προσαρμοσμένη στις συνθήκες οδήγησης και με στόχο τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση. Το σύστημα HYbrid Air λειτουργεί ευέλικτα αφού μπορεί να τροφοδοτήσει τον υδραυλικό κινητήρα με δύο τρόπους: Όσο ο συμπιεσμένος αέρας επαρκεί για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του οδηγού, το υδραυλικό σύστημα κίνησης τροφοδοτείται από αυτόν. Εάν είναι απαραίτητο, τότε μπορεί να τροφοδοτηθεί απευθείας από την υδραυλική αντλία. Αυτό το πρόγραμμα λειτουργίας προορίζεται ειδικά για τις μεταβατικές φάσεις οδήγησης, στην πόλη αλλά και στον ανοιχτό δρόμο (επιταχύνσεις, εκκινήσεις από στάση).

 

Η πλήρωση του δοχείου αποθήκευσης ενέργειας γίνεται με δύο τρόπους: Φρενάροντας, ή απλά αφήνοντας το γκάζι, η επιβράδυνση επιτυγχάνεται όχι μόνο από την πίεση των υλικών τριβής (τακάκια) πάνω στους δίσκους φρένων, αλλά και από την αντίσταση που προκαλεί η διεργασία συμπίεσης του αέρα μέσα στο δοχείο. Εναλλακτικά, εκκινείται ο θερμικός κινητήρας και ένα μέρος της ενέργειας που παράγεται από την καύση της βενζίνης, χρησιμοποιείται για τη συμπίεση του αέρα. Και στις δύο περιπτώσεις, η μέγιστη ενέργεια στο δοχείο πίεσης επιτυγχάνεται πολύ γρήγορα, μόλις σε 10 δευτερόλεπτα. Ένα βασικό πλεονέκτημα του συστήματος HYbrid Air είναι η δυνατότητα προσθήκης του σε οποιαδήποτε υπαρκτή πλατφόρμα αυτοκινήτου, χωρίς αλλαγές στη χωρητικότητα της δεξαμενής βενζίνης.

 

Μέση κατανάλωση 2,9 lt/100km

Το 2008 HYbrid Air μπορεί μέσα στην πόλη να λειτουργεί στο πρόγραμμα «AIR» (ZEV) έως και στο 80% του συνολικού χρόνου οδήγησης, εξοικονομώντας μεγάλη ποσότητα καυσίμου! Σύμφωνα με την Peugeot, στη συνδυασμένη λειτουργία η μείωση της κατανάλωσης στον κύκλο πόλης φτάνει το 45%, ενώ κατά τη διάρκεια των δοκιμών για την πιστοποίηση του συστήματος, οι μετρήσεις έδειξαν μέση κατανάλωση μόλις 2,9 lt/100km και εκπομπές CO2 69g/km. 

VIDEOS

PSA-Bosch-HYbrid-Air-system-2013

Peugeot 2008

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...