Lancia Ypsilon Ecochic CNG

Νέα έκδοση 0.9 ΤwinAir διπλού καυσίμου (φυσικού αερίου-βενζίνης)

  • -
  • -

Μετά την έκδοση υγραερίου (LPG/βενζίνης), η Lancia επεκτείνει τη green γκάμα του Ypsilon με μια νέα έκδοση διπλού καυσίμου, το Ypsilon 0.9 TwinAir Ecochic με φυσικό αέριο (CNG). Το νέο Ypsilon Ecochic κινείται είτε με φυσικό αέριο (μεθάνιο) είτε με βενζίνη, συνδυάζοντας τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη της χρήσης του μεθανίου με τις αρετές του μικρού υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα TwinAir. Ο νέος κινητήρας εκπέμπει μόλις 86 g CO2 /km και έχει χαμηλή μεικτή κατανάλωση καυσίμου: 3,1 kg/100 km όταν λειτουργεί με μεθάνιο. Σημείωσε πως για το γέμισμα του ρεζερβουάρ μεθανίου χρειάζονται λιγότερα από 12 ευρώ (τιμή Ιταλίας)! Η συνολική αυτονομία χρησιμοποιώντας και τα δύο ρεζερβουάρ (CNG και βενζίνης) μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 1.300 Km, σε εκτός πόλης διαδρομές. Εκτός από οικονομία, ο νέος κινητήρας του Ypsilon διακρίνεται και για την περιβαλλοντική του ευαισθησία. Σε σχέση με έναν αντίστοιχο πετρελαιοκινητήρα, δεν εκλύει μικροσωματίδια και οι εκπομπές οξειδίων αζώτου είναι περίπου 90% χαμηλότερες, ενώ συγκριτικά με έναν κινητήρα βενζίνης παράγει 75% λιγότερους άκαυτους υδρογονάνθρακες, 50% χαμηλότερες εκπομπές οξειδίων αζώτου και 23% χαμηλότερες εκπομπές CO2. Το θετικό είναι πως με την καύση μεθανίου δεν επηρεάζονται πολύ οι επιδόσεις, μια και η ισχύς μειώνεται ελαφρώς από τους 85 ίππους (με καύση βενζίνης) σε 80.

 

CNG (μεθάνιο) στην πράξη

Συγκρινόμενος με τον συμβατικό κινητήρα βενζίνης, ο 0.9 Twinair διπλού καυσίμου χρησιμοποιεί υλικά αυξημένης αντοχής και διαφοροποιημένα εξαρτήματα στο σύστημα τροφοδοσίας, όπως:

  • πολλαπλή εισαγωγής αέρα του κινητήρα,
  • εγχυτήρες (μπεκ) καυσίμου,
  • ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα (εγκέφαλος) και
  • έδραση των βαλβίδων με συγκεκριμένη γεωμετρία.

Τα δύο συστήματα καυσίμου λειτουργούν ανεξάρτητα, ενώ σε κανονικές συνθήκες ο κινητήρας εκκινεί με την χρήση βενζίνης και στη συνέχεια λειτουργεί με καύση μεθανίου. Η εναλλαγή αυτή γίνεται αυτόματα και άμεσα. Ο κινητήρας γυρίζει αυτόματα στη χρήση βενζίνης μόνο όταν εξαντλείται το μεθάνιο, ενώ πάντα υπάρχει δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό. Η αποθήκευση μεθανίου γίνεται σε δύο δεξαμενές χωρητικότητας 12 kg που αντιστοιχούν σε 72 λίτρα υπό πίεση 200 bar και είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου (ο χώρος αποσκευών δεν επηρεάζεται). Η νέα έκδοση του Lancia Ypsilon 0.9 Twinair Ecochic δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη στην Ελλάδα.

 

 

Διάβασε εδώ τις δοκιμές του Ypsilon 0.9 TwinAir και 1.3 JTD diesel

 

http://www.gocar.gr/test-drives/test/6800,Lancia_Ypsilon_13_MJT.html

http://www.gocar.gr/test-drives/test/6647,Lancia_Ypsilon_09_TwinAir.html

 

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

  Ypsilon Ecochic 0.9 TwinAir Bi-Fuel  

 

Βενζίνη

Μεθάνιο (CNG)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

Κύλινδροι

2, σε σειρά

Κυβισμός (cm3)

875

Ισχύς (PS)

85

80

@ rpm

5.500

5.500

Ροπή (Nm)

145

140

@ rpm

1.900

2.500

ΚΙΒΩΤΙΟ

Χειροκίνητο 5 σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

 

Μεταξόνιο (mm)

2.390

Μήκος / Πλάτος / Ύψος (mm)

3.842 / 1.676 / 1.554

Χώρος αποσκευών (dm3)

202

ΤΡΟΧΟΙ

185/55 R15 82H – 195/45 R16 84H

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ

1090

Βενζίνης (lt)

40

Μεθανίου (lt/ kg)

72/ 12 (πίσω δεξαμενή 50 lt + κεντρική 22 lt)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ- ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

 

Τελική ταχύτητα (km/h)

169

167

Επιτάχυνση 0 – 100 km/h (sec)

13,1

13,1

Μέση κατανάλωση

4,6 lt/100 km

4,8 m3/100km

3,1 kg/100 km

Εκπομπές CO (g/km)

107

86

 

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...