Η γκάμα των diesel της Renault

Οικονομικότεροι οι τέσσερις Energy dCi

  • -
  • -

Μετά την κυκλοφορία του κινητήρα dCi 130 και των δίλιτρων dCi 130 και 150, η οικογένεια των πετρελαιοκινητήρων Energy μεγαλώνει με την πλή¬ρη μεταμόρφωση του 1.5 dCi, ο οποίος θα μετονομάστηκε Energy dCi 110.

Ο 1.5 dCi που αντικαθίσταται αποτελεί ίσως τον σημαντικότερο diesel της Renault από πλευράς πωλήσεων, καθώς παρήχθη σχεδόν σε ένα εκατομμύριο μονάδες μέσα στο 2010. Η ανανεωμένη έκδοση θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά στα Mégane και Scé¬nic κι αργότερα και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας.

Εν τάχει ο κινητήρας θα αποδίδει 110 ίππους εξ’ ου και το 110 στην ονομασία του, ενώ η ροπή θα αγγίζει τα 260 Nm, (20 Nm περισσότερα από τον προκάτοχο) που θα είναι διαθέσιμα από τις 1750 rpm. Η μέση κατανάλωση θα είναι κάτω από 4 lt/100km που σημαίνει ότι οι εκπομπές CO2 δεν θα υπερβαίνουν τα 100gr/km.

Στον μεταμορφωμένο diesel των 1.5 λίτρων έχουν γίνει μια σειρά από σημαντικές αλλαγές που έχουν βελτιώσει την απόδοση και τις ανάγκες σε καύσιμο. Έχει επανασχεδιαστεί η πολλαπλή εισαγωγής ώστε να βελτιωθεί η απόδοση του turbo και η τουρμπίνα έχει μικρότερη αδράνεια ώστε η απόκριση στις χαμηλές στροφές να είναι καλύτερη. Τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ των 7 οπών ψεκάζουν το καύσιμο στρωματοποιημένα για καλύτερη καύση με λιγότερα κατάλοιπα προς όφελος της μείωσης των εκπομπών CO2.

Ο κινητήρας 1.6 dCi 130 διαθέτει σύστημα stop & start χάρη στο οποίο εξοικονομείται ένα περίπου λίτρο ανά 100 km στην κατανάλωση σε συνθήκες εντός πόλης. Για να εξασφαλιστεί η καλή λειτουργία του συστήματος λόγω των πολλαπλών εκκινήσεων έχουν ενισχυθεί το μοτέρ και το πινιόν της μίζας, καθώς και το σύστημα ψεκασμού (αντλία και μπεκ υψηλής πίεσης). Η βάση του κινητήρα υπολογίστηκε για 410.000 κύκλους εκκίνησης που αντιστοιχούν σε 300.000 km, σχεδόν 7 φορές περισσότερους από ό, τι για ένα κλασικό κινητήρα. Επιπρόσθετα υιοθετήθηκε το σύστημα ανάκτησης ενέργειας ESM (Energy Smart System), το οποίο επιτρέπει την φόρτιση της μπαταρίας στις φάσεις της πέδησης, μέσω του altenator.

Και στου δύο αυτούς κινητήρες, dCi 130 και dCi 110, υπάρχει σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων EGR χαμηλής θερμοκρασίας. Με το σύστημα αυτό μια μικρή ποσότητα καυσαερίων οδηγείται με αγωγούς στην εισαγωγή όπου αναμιγνύεται με τον αέρα με σκοπό τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου. Η διαφορά με τα υπάρχοντα συστήματα επανακυκλοφορίας καυσαερίων είναι ότι τα καυσαέρια παραλαμβάνονται μετά το φίλτρο μικροσωματιδίων και αφού ψυχθούν περαιτέρω με ξεχωριστό εναλλάκτη οδηγούνται στην εισαγωγή πριν το inercooler του turbo. Με την προσθήκη του συγκεκριμένου συστήματος οι κινητήρες αυτοί υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις του Euro6 που θα ισχύσουν το 2014.

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...