Οδηγούμε στην Ιταλία τη νέα Alfa Romeo Tonale!

Με αισθητικές, αλλά και ουσιαστικές αλλαγές, η αναβαθμισμένη Alfa Romeo Tonale έχει ό,τι χρειάζεται για να διατηρηθεί στο προσκήνιο.

  • -
  • -

Η Tonale δεν ήταν μία συναισθηματική απόφαση για την Alfa Romeo. Ήταν αποτέλεσμα ώριμης σκέψης, αλλά και της κοινής λογικής. Η ιταλική μάρκα δεν μπορούσε να μείνει έξω από τον χορό των SUV, και με τη Stelvio να απευθύνεται σε ένα μικρότερο και περισσότερο εκλεκτικό κοινό, η κατασκευή ενός C-SUV έμοιαζε μονόδρομος. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο πως με το λανσάρισμα της Junior η Alfa Romeo διαθέτει πλέον τρία crossover στη γκάμα της. H Tonale κέρδισε εγκωμιαστικά σχόλια για τη σχεδίαση της και εν τέλει κατάφερε να κερδίσει το αγοραστικό κοινό. Όσο και αν μην άρεσε στους παραδοσιακούς Alfisti που είδαν την αγαπημένη τους μάρκα να μπαίνει σε πιο… εμπορικά μονοπάτια, οι Ιταλοί είδαν τον αριθμό των πωλήσεων τους να ανεβαίνει. Με περισσότερες από 100.000 πωλήσεις, η Tonale έχει στρατηγικό ρόλο στο πλάνο της θρυλικής ιταλικής φίρμας. Και για αυτόν ακριβώς το λόγο οι «γείτονες» αποφάσισαν να την φρεσκάρουν με μικρές αλλά στοχευμένες παρεμβάσεις, έτσι ώστε να παραμείνει επίκαιρη και γοητευτική στην ανταγωνιστική κατηγορία. Και το GOCAR ταξίδεψε στην Ιταλία για να σας μεταφέρει πόσο άλλαξε το ιταλικό C-SUV.

Σχεδίαση – Κι όμως έχει αλλάξει!

Με την πρώτη φευγαλέα ματιά δεν καταλαβαίνεις τη διαφορά. Όταν όμως τη βάλεις δίπλα στην προηγούμενη γενιά της Tonale θα δεις την αλλαγή. Καταρχήν, αυτή εντοπίζεται αποκλειστικά στο εμπρός μέρος, αφού το υπόλοιπο καλλίγραμμο αμάξωμα που αποτελεί έμπνευση του Έλληνα Αλέξανδρου Λιώκη, παρέμεινε αναλλοίωτο. Το Trilobe, ουσιαστικά το “T” που κάνει η μάσκα στο εμπρός μέρος, έχει νέες κάθετες γρίλιες, και όχι το κυψελοειδές μοτίβο που είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα.

Το Scudetto εξακολουθεί να δεσπόζει, αλλά στο πλάι έχει τέσσερις εισαγωγές αέρα. Τελείως νέα σχεδίαση έχει ο προφυλακτήρας στο κάτω μέρος του, ενώ η θέση της πινακίδας έχει μεταφερθεί στο κέντρο. Ο νέος προφυλακτήρας εμπρός έχει σαν αποτέλεσμα να είναι μικρότερος ο εμπρός πρόβολος, ενώ μεγαλύτερα είναι και τα μετατρόχια χάρη στις νέες ζάντες των 19 και 20 ιντσών. Στο σχεδιαστικό κομμάτι, να προσθέσουμε πως ανανεωμένη είναι η χρωματική παλέτα του ιταλικού C-SUV, που περιλαμβάνει 8 επιλογές, εκ των οποίων οι τρείς νέες: Rosso Brera, Verde Monza και Giallo Ocra. Αξίζει να σημειώσουμε, πως στην Tonale υπάρχει επιλογή για διχρωμία με μαύρη οροφή, η οποία μάλιστα είναι συμβατή και με ηλιοροφή. Από εκεί και έπειτα δεν υπάρχει η παραμικρή αλλαγή, με την Tonale να παραμένει το ίδιο ελκυστική όπως την πρώτη φορά που αποκαλύφθηκε…

Εσωτερικό – Ξεχάστε τον επιλογέα…

Οι αλλαγές στην καμπίνα των επιβατών είναι αντίστοιχα περιορισμένες και εντοπίζονται σε συγκεκριμένους τομείς και σημεία. Τα καθίσματα έχουν νέα σχεδίαση και χρωματισμούς, ενώ παράλληλα αυτά του οδηγού και του συνοδηγού έχουν αποκτήσει ηλεκτρική ρύθμιση οκτώ κατευθύνσεων, ηλεκτρική οσφυϊκή υποστήριξη, όπως επίσης θέρμανση και αερισμό. Η πιο εμφανής αλλαγή εντοπίζεται στο κεντρικό τούνελ, με έναν περιστροφικό διακόπτη να έχει αντικαταστήσει τον παραδοσιακό επιλογέα. Ευτυχώς, οι άνθρωποι της Alfa Romeo έχουν διατηρήσει ακέραια τα μεγάλα και εντυπωσιακά αλουμινένια paddles που είναι τοποθετημένα στον κολώνα του τιμονιού.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών με τη ρετρό απεικόνιση και η οθόνη αφής των 10,25’’ που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων Alfa Connect εξακολουθούν να δεσπόζουν στη κεντρική κονσόλα, ενώ υπάρχουν και απομακρυσμένες ενημερώσεις. Υπερπλήρης είναι η σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, προσφέροντας αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, ενώ στη νεότερη έκδοση μοναδικοί νεοτερισμοί αποτελούν η κάμερα high definition με απεικόνιση 360 μοιρών, αλλά και το νέο σύστημα ημιαυτόνομου παρκαρίσματος.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε τη συλλεκτική Alfa Romeo 33 Stradale! 

Κινητήρια σύνολα – Σε τρεις εκδοχές

Σε επίπεδο μηχανικών μερών η Tonale θα εξακολουθεί να προσφέρεται με τρία διαφορετικά κινητήρια σύνολα, τα οποία έχουν συγκεκριμένες αλλαγές για είναι σύμφωνα με τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων, Euro 6E bis. Έτσι, η υβριδική εκδοχή θα εφοδιάζεται με τον 1.500άρη υπετροφοδοτούμενο κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 175 ίππους, αντί για 160 ίππους. Παράλληλα, θα διατίθεται και η δημοφιλής έκδοση Ibrida Plug-In Q4, έχοντας μειωμένη κατά 10 ίππους ισχύ, αποδίδοντας 270 ίππους. Και στα δύο σύνολα έχουν γίνει αλλαγές στον ηλεκτρονικό έλεγχο του υβριδικού συστήματος, καθιστώντας πιο γραμμική τη λειτουργία των κινητήριων συνόλων. Τέλος, θα εξακολουθεί να διατίθεται η επιλογή με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.600 cc με τους 130 ίππους. Αξίζει να σημειώσουμε πως όλες οι Tonale συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο. Η υβριδική με διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, η πετρελαιοκίνητη με διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, ενώ με αυτόματο εξάρι εφοδιάζεται η plug-in εκδοχή.

Στο δρόμο – Με έμφαση στο συναίσθημα

Περνώντας στην καμπίνα του οδηγού οι διαφορές είναι μικρές, με τον περιστροφικό διακόπτη για το κιβώτιο να ξεχωρίζει στην κεντρική κονσόλα. Οι πιο παραδοσιακοί σίγουρα θα προτιμούσαμε τον κλασσικό επιλογέα, αλλά οι περισσότεροι αναμφίβολα θα εκτιμήσουν την πρακτικότητα του. Το εσωτερικό εξακολουθεί να παραμένει ποιοτικό, με πολύ καλό φινίρισμα και μαλακά αφρώδη υλικά στο μεγαλύτερο μέρος της κεντρικής κονσόλας. Οι νέοι χρωματικοί συνδυασμοί στο εσωτερικό έχουν ανανεώσει την εικόνα του εσωτερικού, το οποίο παραμένει το ίδιο ευχάριστο, αλλά και premium.

Σε κάθε περίπτωση, κάθεσαι ιδανικά, με το τιμόνι στη σωστή θέση και απόσταση, έχοντας την αίσθηση πως οδηγείς ένα σπορ αυτοκίνητο και όχι ένα crossover. Στους δρόμους της Τοσκάνης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε μόνο την plug-in hybrid έκδοση της νέας Tonale, η οποία πλέον αποδίδει 270 ίππους. Ξεκινώντας με τους αριθμούς, η ιταλική μάρκα αναφέρει πως η νεότερη γενιά πραγματοποιεί το 0-100 km/h σε 6,6 sec, όταν η προηγούμενη χρειαζόταν 6,2 sec. Την ίδια ώρα, η μέση κατανάλωση είναι 3,4 lt/100 km, με την ηλεκτρική της αυτονομία να αγγίζει τα 61 km σε μικτό κύκλο και τα 81 km στην πόλη. Συνδυαστικά, με γεμάτο ντεπόζιτο και μπαταρία, μπορεί να καλύψει περισσότερα από 600 km. Σίγουρα, ο δείκτης αποδοτικότητας θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος, αφού η μπαταρία των 15,5 kWh είναι σήμερα σχετικά μικρή συγκριτικά με τις επιλογές που προσφέρει ο ανταγωνισμός.

Όμως, η Tonale έχει ένα στοιχείο που δεν διαθέτουν άλλα μοντέλα της κατηγορίας. Και αυτό είναι ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας. Όπως πολύ εύστοχα μας ανέφεραν οι άνθρωποι της Alfa Romeo στην παρουσίαση του μοντέλου, δεν τους ενδιαφέρει να κατασκευάσουν «υπολογιστές σε τέσσερις τροχούς». Η ιταλική μάρκα πάντα θα έχει στο επίκεντρο τον οδηγό και την οδική συμπεριφορά. Και η νεότερη Tonale εξακολουθεί να γοητεύει για τα δεδομένα ενός SUV. Το τιμόνι με λόγο μετάδοσης 13,6:1 είναι το πιο γρήγορο στην κατηγορία και το καταλαβαίνεις στην πρώτη απότομη αλλαγή πορείας. Η αμεσότητα, η πληροφόρηση και η αίσθηση είναι αντίστοιχη με ενός σπορ μοντέλου, γνωρίζοντας ακριβώς τι κάνει το εμπρός μέρος, το οποίο είναι πρόθυμο να υλοποιήσει κάθε σου εντολή.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Junior Veloce

Ο ηλεκτροκινητήρας της χαρίζει αμεσότητα στο γκάζι από πολύ χαμηλά, ενώ με την είσοδο του θερμικού μοτέρ έχεις την απαραίτητη δύναμη να κινηθείς γρήγορα παρά το βάρος των 1.835 kg. Η αναβάθμιση του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου του υβριδικού συστήματος, έχει σαν αποτέλεσμα η λειτουργία του συνόλου να είναι ακόμα πιο ραφιναρισμένη και η εναλλαγή στη λειτουργία ανάμεσα σε θερμικό και ηλεκτρικό μοτέρ να γίνεται ακόμα πιο ομαλά. Το αυτόματο κιβώτιο εξακολουθεί να συνδυάζεται ιδανικά με την plug-in hybrid εκδοχή, αν και δεν είναι λίγες οι φορές που προτιμήσαμε τη χειροκίνητη επιλογή. Όχι για κανέναν άλλο λόγο, απλά για να αλλάζουμε σχέση με τις υπέροχες αλουμινένιες πεταλούδες πίσω από το τιμόνι. Ό,τι καλύτερο κυκλοφορεί στην αγορά, με διαφορά!

Η ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον σε όλους τους τροχούς ενισχύεται με τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Dual Stage βελτιστοποιώντας τη λειτουργία της τόσο σε επίπεδο άνεσης, όσο και δυναμικών χαρακτηριστικών. Ακόμα και σε πολύ κακά κομμάτια, κρατάει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος μακριά από την καμπίνα, χωρίς να έχει ξερές αντιδράσεις. Και όταν αποφασίσεις να κινηθείς πιο γρήγορα στον επαρχιακό, ελέγχει με άνεση τις αντιδράσεις του αμαξώματος. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μειωμένες, ενώ η παρουσία της τετρακίνησης στην έκδοση plug-in αυξάνει ακόμα περισσότερο τα περιθώρια πρόσφυσης. Όπως μας ανέφεραν οι άνθρωποι της Alfa Romeo, αλλαγές στην ανάρτηση δεν έχουν γίνει, αλλά η εικόνα της έχει βελτιωθεί με τα μεγαλύτερα μετατρόχια, στοιχείο που προκύπτει από τις μεγαλύτερες σε διάσταση ζάντες των 19 και 20 ιντσών. Τέλος, τα φρένα που φέρουν την υπογραφή της Brembo με τετραπίστονες δαγκάνες είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά, χωρίς να εμφανίζουν σημάδια κόπωσης, προσφέροντας καλή αίσθηση. Τηρουμένων πάντα των αναλογιών και με δεδομένο πως πρόκειται για plug-in hybrid μοντέλο.

Η αναβάθμιση της Tonale ήταν επιβεβλημένη, με δεδομένες τις νέες αυστηρές νόρμες που αφορούν τις εκπομπές ρύπων. Και επί τη ευκαιρία, οι δαιμόνιοι Ιταλοί την αναβάθμισαν σε συγκεκριμένους τομείς, διατηρώντας την φρέσκια και επίκαιρη, και φυσικά το ίδιο οδηγοκεντρική. Στην ελληνική αγορά αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2026 και με τα τρία κινητήρια σύνολα που αναφέρουμε παραπάνω.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...