Αποστολή στο Παρίσι: Η επανάσταση των Γάλλων έχει ονοματεπώνυμο, Renault Embleme

Εάν έστω τα μισά απ’ όσα πρεσβεύει το πρωτότυπο Embleme «περάσουν» σε μοντέλα παραγωγής της Renault, οι Γάλλοι, θα φέρουν την επανάσταση στο χώρο…

  • -
  • -

Η Renault βρίσκεται σε έναν δημιουργικό οργασμό. Υπό τις οδηγίες του Luca de Meo, η γαλλική φίρμα ξεπέρασε τους «σκοπέλους», ανασυντάχθηκε, εκπόνησε ένα μακροπρόθεσμο στρατηγικό πλάνο και πλέον, περνάει στην αντεπίθεση, βάλλοντας προς πάσα κατεύθυνση.

Οι Γάλλοι μέχρι το 2030 θα βομβαρδίσουν την αγορά με τουλάχιστον 15 νέα μοντέλα. Μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και ορισμένα πολύ βαριά χαρτιά, όπως το νέο Clio, η αναβίωση του Twingo και ένα SUV έκπληξη. Όλα όμως ανεξαιρέτως, θα έχουν ως πηγή έμπνευσης ή εάν προτιμάτε καλύτερα ως πατριάρχη αυτής της νέας εποχής, ένα πρωτότυπο μοντέλο. Το Renault Embleme…

Το αυτοκίνητο του μέλλοντος    

Σε μια ρητορικού τύπου ερώτηση «πως θα είναι τα αυτοκίνητα του μέλλοντος», η Renault θα μπορούσε να απαντήσει μονολεκτικά: Όπως το Embleme. Με αυτό το εντυπωσιακό σε εμφάνιση και περιεχόμενο concept car, οι Γάλλοι, μας δείχνουν πως οραματίζονται το μέλλον τους. Γιατί ακόμα κι αν το Embleme δε «ξεφύγει» ποτέ από τη σάλα ώστε να κυκλοφορήσει «ελεύθερο» στο δρόμο, η σχεδίαση του, οι τεχνολογίες που ενσωματώνει και το οικολογικό του αποτύπωμα, είναι ορισμένα μόνο από τα στοιχεία που θα δούμε σύντομα σε πολλά μοντέλα παραγωγής της Renault.

Το Emblème συμβολίζει πρωτίστως τη νέα ολιστική προσέγγιση στο σχεδιασμό των μελλοντικών μοντέλων της Renault. Το ντιζάιν του είναι γεμάτο «συναίσθημα» και συνδυάζει άριστα την κομψότητα με τις σπορ γραμμές.

Πέραν όμως της «εικόνας», η αεροδυναμική «ταυτότητα» του Embleme είναι αυτή που ξεχωρίζει. Ο Pascal Tribotté υπεύθυνος του project και πρώην leader στην αεροδυναμική εξέλιξη των μονοθεσίων της Alpine, δημιούργησε ένα αυτοκίνητο… με ροή. Ικανή όχι μόνο να έχει τη μικρότερη δυνατή αντίσταση στον αέρα αλλά να «βοηθά» και επιμέρους νευραλγικούς τομείς. Οι ειδικά σχεδιασμένοι για παράδειγμα αεραγωγοί ψύχουν φρένα, μπαταρίες και ηλεκτρομοτέρ, ενώ οι ενεργοί διαχύτες είναι φανερά επηρεασμένοι από τα μονοθέσια της F1.

Λεπτομέρειες επίσης, όπως οι εξωτερικοί καθρέπτες, αντικαθίσταται από δύο κάμερες ενσωματωμένες στους θόλους των τροχών, ενώ μέχρι και οι χειρολαβές για το άνοιγμα των θυρών είναι «χωνευτές» και όχι αναδυόμενες για ακόμα καλύτερη αεροδυναμική αλλά κυρίως για λιγότερα… CO2.

Μπερδευτήκατε; Δεν έγραψα κάτι λάθος. Η απαλλαγή από τις βλαβερές εκπομπές ρύπων είναι ο βασικός στόχος της Renault ώστε να καταπολεμήσει την κλιματική αλλαγή. Προκειμένου οι Γάλλοι να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2040 στην Ευρώπη και έως το 2050 παγκοσμίως, αποφάσισαν να φέρουν την επανάσταση όχι μόνο στον τρόπο που σχεδιάζουν τα αυτοκίνητα τους αλλά κυρίως στον τρόπο που τα κατασκευάζουν.

Εάν λάβουμε ως δεδομένο ότι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο του σήμερα, από τα υλικά που χρησιμοποιούνται σε αυτό, στην παραγωγή του, στη χρήση του, έως και το τέλος της ζωής του, έχει υπολογισθεί ότι ρυπαίνει την ατμόσφαιρα με 50 τόνους CO2, το Embleme, για την ίδια ακριβώς διαδικασία θα επιβάρυνε το περιβάλλον με μόλις 5 τόνους CO2! Μιλάμε για μείωση της τάξεως του 90%!

Πως κατάφεραν μια τόσο εντυπωσιακή επίδοση οι Γάλλοι; Διερεύνησαν πολλούς έξυπνους, αξιόπιστους και βιώσιμους συνδυασμούς: ανακυκλωμένα υλικά με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα, φυσικά υλικά, διαδικασίες παραγωγής που βασίζονται εξ’ ολοκλήρου στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, εφαρμογή επαναχρησιμοποιούμενων εξαρτημάτων και «κυκλικότητα» σε όλες τις διαδικασίες. Από τις πρώτες ύλες, μέχρι την παραγωγή.

Οι χωνευτές χειρολαβές για παράδειγμα που σας έλεγα νωρίτερα, κατασκευάζονται από την Akwel και αποτελούνται από λιγότερο από 10 «κομμάτια». Τα περισσότερα από ανακυκλωμένα υλικά. Αντίθετα, οι αναδυόμενες χειρολαβές που χρησιμοποιούνται σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα απαρτίζονται από περισσότερα από 100 εξαρτήματα!

Αντίστοιχα, η Forvia, που είναι υπεύθυνη για το εσωτερικό του αυτοκινήτου χρησιμοποίησε για την κατασκευή του ταμπλό, των θυρών, της κεντρικής κονσόλα κ.α., φυσικά και ανακυκλωμένα υλικά, η Constellium, ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς αλουμινίου στον κόσμο, προσέφερε στο Embleme ανακυκλωμένο αλουμίνιο για την κατασκευή του αμαξώματος του, ενώ η Michelin δημιούργησε αποκλειστικά για το φουτουριστικό μοντέλων των Γάλλων μια ειδική σειρά ελαστικών με χαμηλή αντίσταση κύλισης, που θα δούμε στα αυτοκίνητα μας σε καμιά 10αριά χρόνια από σήμερα.

Για να έχετε μια εικόνα του πόσο προηγμένα αλλά κυρίως φιλικά προς το περιβάλλον είναι τα εν λόγω λάστιχα, θα σας πω πως μια αντίστοιχη διάσταση 215/45 R20 σημερινών ελαστικών ρυπαίνει την ατμόσφαιρα με σχεδόν 2.000 κιλά CO2, ενώ τα ελαστικά του Embleme με μόλις 448 kg CO2.

Με τη χρήση αυτών των προηγμένων υλικών και άκρως φιλικών προς το περιβάλλον, η Renault κατάφερε να επιτύχει ένα ακόμη ρεκόρ. Να μειώσει σημαντικά το βάρος του αυτοκινήτου. Το Embleme ζυγίζει 1.750 kg και πιστέψτε με για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο των προδιαγραφών του (μήκος 4,8 m, μεταξόνιο 2,9 m ) και… με μπαταρίες, αυτά τα κιλά είναι «λίγα» σε σχέση με την πλειονότητα των αντίστοιχων υβριδικών ή ηλεκτρικών SUV παρόμοιου μεγέθους που κυκλοφορούν στην αγορά αυτή τη στιγμή.

Το σύστημα κίνησης, το σωστό…

Το Renault Emblème (βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Medium) διαθέτει μια ηλεκτρική μονάδα κίνησης διπλής ενέργειας, που συνδυάζει μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία για καθημερινή χρήση με μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου, για την κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων. Στην πράξη, ο ηλεκτροκινητήρας (τοποθετημένος στον πίσω άξονα) είναι απόδοσης 160 kW (218 ίπποι), και τροφοδοτείται από μια μικρή μπαταρία (NMC) 40 kWh.

Επιπλέον, για τη διεύρυνση της αυτονομίας φροντίζει η κυψέλη καυσίμου 30 kW, με τη δεξαμενή υδρογόνου των 2,8 κιλών και… το solar panel στην οροφή. Για να μην μακρηγορώ αυτός ο συνδυασμός είναι σε θέση να προσφέρει αυτονομία άνω των 1.000 km χωρίς την ανάγκη επαναφόρτισης από εξωτερική πηγή ρεύματος!

Δείτε ακόμη: Αυτές είναι οι τιμές του νέο Renault 5 στην Ελλάδα

Το Embleme, εν κατακλείδι, δεν είναι ένα ακόμη concept car. Είναι ουσιαστικά το μέλλον της Renault και μια ξεκάθαρη συλλογική προσέγγιση που ενθαρρύνει την καινοτομία χωρίς φραγμούς μεταξύ της γαλλικής εταιρείας, των συνεργατών και των προμηθευτών της. Με πιο απλά λόγια, κοιτώντας κανείς το Embleme, μπορεί να ρίξει μερικές κλεφτές ματιές στο μέλλον της αυτοκίνησης, της κινητικότητας και της φροντίδας του περιβάλλοντος.

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...