Αυτή είναι η νέα Ferrari F80 με 1.200 PS - Τιμή στα 3,6 εκατ. ευρώ!
Η ισχυρότερη Ferrari στην ιστορία είναι γεγονός, με εκπληκτική ισχύ που έρχεται από έναν turbo V6 βενζινοκινητήρα και τρεις ηλεκτροκινητήρες, δημιουργώντας ένα hybrid σύνολο.
- -
- -
Η Ferrari παρουσίασε επίσημα το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής που έχει φορέσει τα σήματά της. Πρόκειται για την F80, ένα hypercar που αντλεί τεχνογνωσία από τη Formula 1, όχι μόνο στη… θεωρία, αλλά και στην πράξη. Θα κατασκευαστεί σε μόλις 799 αντίτυπα, αριθμός που προέκυψε ύστερα από περίπλοκες εξισώσεις που έλυσε η ιταλική μάρκα. Βλέπετε, έπρεπε να ικανοποιηθεί η ζήτηση από τους απολύτως πιστούς συλλέκτες που ανέκαθεν είχε, αλλά παράλληλα να κρατηθεί χαμηλά η παραγωγή για να διατηρηθεί το exclusivity. Με δεδομένο λοιπόν ότι η LaFerrari μέτρησε 499 αντίτυπα, η F80 προσφέρθηκε σε έναν λίγο μεγαλύτερο αριθμό, καθώς οι συλλέκτες έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια και η αγορά έχει αλλάξει.
Κόβει την ανάσα
Βλέποντας ένα μοντέλο της Ferrari, θεωρείς πάντα δεδομένο ότι θα είναι και γρήγορο. Ωστόσο η Ferrari F80 δεν είναι απλώς γρήγορη… είναι καταιγιστική. Με 1.200 ίππους που προέρχονται από έναν turbo V6 βενζινοκινητήρα και τρεις ηλεκτροκινητήρες, τα 0-100 km/h έρχονται σε μόλις 2,15 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 350 km/h. To θερμικό μοτέρ των 3.0 lt είναι υπεύθυνο για τους 900 ίππους του συστήματος, άρα η ειδική ισχύς με 300 ίππους ανά λίτρο το καθιστά το πιο ισχυρό που έχει δημιουργηθεί από την ιταλική μάρκα. Και να τονίσουμε ότι το turbo έχει ηλεκτρική υποβοήθηση (e-turbo) με έναν ηλεκτροκινητήρα να περιστρέφει τον άξονα ανάμεσα στις δύο φτερωτές ώστε να μην υπάρχει lag ούτε στις χαμηλές rpm, εκεί που τα καυσαέρια δεν έχουν ακόμη τόσο μεγάλη ροή.
Πρόκειται για τον ίδιο V6 των 120 μοιρών, hot-v διάταξης (με το turbo εντός της περιεχόμενης γωνίας) που κινεί τη 296, αλλά και το αγωνιστικό 499P Le Mans. Ωστόσο έχει και μερικές αλλαγές, κυρίως στην ανάφλεξη και τον χρονισμό. Επίσης η πίεση στον θάλαμο καύσης έχει αυξηθεί κατά 20%, γεγονός που οδήγησε (σε συνδυασμό με το e-turbo) και στην ανάγκη για μερικές αλλαγές στο κιβώτιο λόγω της αμεσότερης ροπής. To πιο εντυπωσιακό όμως είναι ότι έχει τη δυνατότητα να στροφάρει έως τις 9.200 rpm, όπου και επεμβαίνει ο κόφτης! Οι τρεις ηλεκτροκινητήρες τοποθετούνται τόσο στον εμπρός (δύο) όσο και στον πίσω άξονα (ένας) και το κιβώτιο είναι ένα διπλού συμπλέκτη (DCT F1) των οκτώ σχέσεων που μοιράζει ροπή μόνο στους δύο πίσω τροχούς.
H ύπαρξη δύο ηλεκτροκινητήρων εμπρός προσφέρουν χαρακτηριστικά torque vectoring καθώς μπορούν να ελέγχονται ανεξάρτητα. Το peak της συνδυαστικής ισχύος που μπορούν να δώσουν είναι 285 ίπποι. Ο ένας ηλεκτροκινητήρας στο πίσω μέρος αναλαμβάνει τρεις ρόλους: την εκκίνηση του θερμικού μοτέρ, την ανάκτηση ενέργειας και την «ένεση» ισχύος, όταν αυτή κρίνεται απαραίτητη από το σύστημα. Όλοι οι ηλεκτροκινητήρες αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία συνολικής χωρητικότητας 2,3 kWh όπου λειτουργεί στα 800V και μπορεί να μοιράσει έως 325 ίππους στα τρία μοτέρ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εξέλιξη και η παραγωγή των ηλεκτροκινητήρων γίνεται από την ίδια τη Ferrari με απόλυτο στόχο τη μέγιστη δυνατή απόδοση, στο χαμηλότερο δυνατό βάρος. Ωστόσο η F80 δεν είναι Plug-In Hybrid, αλλά αυτοφορτιζόμενο υβριδικό που δεν συνδέεται στην πρίζα για να ανακτήσει ηλεκτρική ενέργεια.
Μονοθέσιο με πινακίδες κυκλοφορίας
Όσο κι αν έχει… πολυφορεθεί ο όρος «αγωνιστικό με πινακίδες», φαίνεται ότι η Ferrari F80 έχει αυτή ακριβώς την προσέγγιση. Για να καταλάβετε πόσο, η μάρκα ανακοινώνει τη διάταξη του εσωτερικού ως… 1+. Που σημαίνει ότι είναι για έναν επιβάτη, αλλά χαριστικά φιλοξενεί ακόμη έναν τυχερό. Κάτι σαν 1+1 δώρο. Ο διαχωρισμός βέβαια «κάνει μπαμ» από το γεγονός ότι στη δεύτερη θέση, δεν υπάρχει καν κάθισμα. Απλώς μια υποδοχή μέσα στο μονοκόκ με 1-2 εξογκώματα για τη συγκράτηση του σώματος, προσκέφαλο και ζώνες. Το πλαίσιο είναι ασύμμετρο, προκειμένου το μονοκόκ σασί να μπορέσει να συνδυαστεί με ρυθμιζόμενο σε θέση κάθισμα οδηγού, ενώ είναι κατασκευασμένο φυσικά από ανθρακόνημα και συνθετικά υλικά. Η οροφή είναι φτιαγμένη από carbon, τα υποπλαίσια εμπρός-πίσω είναι αλουμινένια και οι πόρτες είναι οι γνωστές και ως «φτερά πεταλούδας» λόγω της φοράς που ανοίγουν. Στη θέση οδήγησης αμέσως παρατηρείς το νέο τιμόνι με επίπεδο τόσο στο κάτω, όσο και στο επάνω μέρος τους. Η Ferrari λέει ότι μελλοντικά θα το δούμε και σε άλλα μοντέλα. Γούστα είναι αυτά, όμως οι περισσότεροι θα συμφωνήσουν ότι οι φυσικοί διακόπτες καλώς επέστρεψαν σε αυτό, αντικαθιστώντας τους αφής που είχαν κάποια μοντέλα.
Δείτε ακόμη: Η νέα McLaren W1 των 1.275 PS και 2,4 εκατ. ευρώ!
Έτοιμο για πόλεμο
Η νέα Ferrari F80 χρησιμοποιεί ενεργή ανάρτηση. Κάθε αμορτισέρ έχει ένα μικρό μοτέρ που μπορεί να επιβραδύνει ή να επιταχύνει το έμβολο, ανάλογα τις απαιτήσεις. Έτσι δεν χρειάζεται να τοποθετηθούν αντιστρεπτικές. Τόσο καλή δουλειά κάνει… Το κομμάτι των φρένων το επιμελήθηκε η Brembo, παρουσιάζοντας μια νέα σύνθεση για τους carbon δίσκους που περιλαμβάνει μακρύτερο νήμα άνθρακα, αυξάνοντας την αντοχή τους κατά 100% συγκριτικά με τα «συμβατικά» carbon φρένα. Επίσης, είναι πιο ανθεκτικό στη μεταβολή θερμοκρασίας κατά 300%! Και όλα τα παραπάνω πλαισιώνονται από δύο επιλογές ελαστικών, αμφότερες κορυφαίες. Πρόκειται για τις Michelin Pilot Sport Cup 2s ή Michelin Pilot Sport Cup 2Rs με διαστάσεις 285/30 εμπρός και 345/30 πίσω.
Σχετικά με τα τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, τα Hybrid, Performance και Qualify, είναι αρκετά ξεκάθαρος ο ρόλος τους. Στο Hybrid mode δίνεται προτεραιότητα στην ανάκτηση ενέργειας και τη φόρτιση της μπαταρίας, ωστόσο δεν υπάρχει δυνατότητα πλήρους ηλεκτροκίνησης όπως συναντάμε σε άλλες υβριδικές Ferrari (υπενθυμίζουμε, δεν είναι PHEV η F80). Στο πρόγραμμα Performance η υβριδική μονάδα προσφέρει πιο «άγρια» χαρακτηριστικά, αλλά διατηρεί την μπαταρία περίπου στο 70% της χωρητικότητάς της, ενώ στο Qualify, όλα μπαίνουν στο… κόκκινο προκειμένου η απόδοση να φτάσει στο maximum για τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις. Η νέα Ferrari F80 με τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά στοιχίζει περίπου 3,6 εκατομμύρια ευρώ και η παραγωγή της θα ξεκινήσει το 2025.