Αυτό είναι το νέο Audi A5 - Η πρώτη τιμή

Το συγκεκριμένο μοντέλο δεν αποτελεί απλά μία νέα γενιά αλλά το αυτοκίνητο που εντάσσεται στη νέα εποχή της μάρκας, αντικαθιστώντας παράλληλα το δημοφιλές A4.

  • -
  • -

Πέρυσι, είχαμε γράψει πως θα αλλάξουν τα δεδομένα στον κατάλογο της Audi, με τα μεσαία της μοντέλα να αλλάζουν ονόματα ώστε να ενταχθούν στην εκ νέου κατηγοριοποιημένη και συνεχώς αναπτυσσόμενη γκάμα της γερμανικής μάρκας. Σημαντικότερη ίσως αλλαγή ήταν αυτή του Α4, το οποίο πλέον θα πωλείται ως Α5, ενώ το μεγαλύτερο Α6 θα ονομαστεί Α7. Αυτό έγινε ώστε οι ονομασίες Α4 και Α6 να δοθούν σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα που έρχονται σύντομα.

1

Κάπως έτσι, να που ήρθε η στιγμή να γνωρίσουμε το πρώτο μοντέλο που φέρει νέα ονομασία, το ολοκαίνουργιο Α5. Διαθέσιμο με sedan και avant αμάξωμα, το νέο οικογενειακό έρχεται 30 χρόνια μετά το λανσάρισμα του πρώτου Α4 για να συνεχίσει την ίδια φιλοσοφία που συνδυάζει την πολυτέλεια και την άνεση με τη σπορ εμφάνιση, στη νέα εποχή. Πατώντας πάνω στη νέα πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion), αρχικά θα χρησιμοποιεί αμιγώς θερμικά σύνολα, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν και ήπια υβριδικά μοτέρ που θα διαθέτουν ένα νέο MHEV Plus σύστημα που εξέλιξε η Audi, το οποίο χρησιμοποιεί δύο μοτέρ-γεννήτριες για αυξημένη απόδοση και ανάκτηση κατά το φρενάρισμα.

2

Σπορ και εκλεπτυσμένο

Η νέα πλατφόρμα σημαίνει πως έχουμε και σημαντική αύξηση στις διαστάσεις, με το μήκος να φτάνει πλέον τα 4,83 μέτρα (+67 mm), το πλάτος τα 1,86 μέτρα (+13 mm) και το μεταξόνιο τα 2,9 μέτρα (+68 mm). Εξωτερικά το νέο A5 εντυπωσιάζει με την αθλητική και μοντέρνα εικόνα του εμπρός μέρους, με τα λεπτά φωτιστικά σώματα να κλέβουν την παράσταση, ενώ διαφοροποιημένες είναι και οι εισαγωγές αέρα, με τη μεγάλη κεντρική της μάσκας να δημιουργεί μία πιο επιθετική όψη. Γενικότερα, οι καθαρές γραμμές με την χαμηλή οροφή και το μακρύτερο μεταξόνιο χαρίζουν μία σπορ αύρα, με coupe στοιχεία από το παρελθόν του ονόματος να εφαρμόζονται σε μία A4 σιλουέτα. Πίσω το συνεχόμενο φωτιστικό σώμα LED που ενώνει τις δύο άκρες είναι αυτό που τραβά και τα βλέμματα πάνω του, το οποίο μάλιστα φέρει και τεχνολογία OLED δεύτερης γενιάς. Έτσι δίνεται η δυνατότητα να δημιουργούνται σχέδια και διαφορετικές απεικονίσεις, όπως έχουμε δει και σε άλλα μέλη της γκάμας.

2

Το εσωτερικό του νέου A5 χαρακτηρίζεται από υψηλή ποιότητα κατασκευής και σύγχρονο σχεδιασμό. Η νέα σχεδιαστική γλώσσα που γνωρίσαμε και στο Q6 E-tron έρχεται και εδώ, με την μεγάλη κυρτή επιφάνεια να φέρει τον πίνακα οργάνων των 11,9 ιντσών μπροστά από τον οδηγό και μία οθόνη 14,5 ιντσών σε ρόλο infotainment. Όσοι θέλουν θα μπορούν να προσθέσουν ακόμη μία οθόνη 10,9 ιντσών μπροστά από τον συνοδηγό, η οποία φυσικά έχει ειδικό φίλτρο ώστε να μην είναι ορατή από τη γωνία του οδηγού, όταν το όχημα κινείται.

4

Με κινητήρες βενζίνης, diesel και plug-in hybrid

Στο λανσάρισμα του μοντέλου θα δούμε τα εξής κινητήρια σύνολα. Στη βάση της γκάμας βρίσκουμε δύο 2 δίλιτρα μοτέρ βενζίνης με απόδοση 150 και 204 ίππους, τα οποία συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ η ισχυρότερη εκ των δύο επιλογών θα προσφέρεται και με σύστημα τετρακίνησης Quattro. Στη συνέχεια έχουμε την diesel επιλογή με 2λιτρο μοτέρ που ενισχύεται από το MHEV Plus σύστημα για να αποδόση 204 ίππους, ενώ η υβριδική τεχνολογία βοηθά ώστε να μειωθούν οι εκπομπές CO2 κατά 10g/km.

5

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκουμε τις εκδόσεις S5 και S5 Avant. Εδώ έχουμε ένα 3λιτρο V6 μοτέρ με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και το σύστημα MHEV Plus. Η απόδοση αγγίζει τους 367 ίππους, ενώ ταυτόχρονα οι εκπομπές έχουν μειωθεί κατά 14 g/km σε σχέση με το diesel μοτέρ που βρίσκαμε στο παλιό S4. Φυσικά από τη γκάμα δεν θα λείπει και η plug-in hybrid έκδοση που θα χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία 100 km. Αυτή θα ακολουθήσει μέσα στο επόμενο έτος.

Δείτε ακόμη: Τα 5 νέα Audi που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας

6

Τι είναι το σύστημα MHEV Plus;

Σε αντίθεση με τα συμβατικά ήπια υβριδικά συστήματα, εδώ έχουμε δύο γεννήτριες. Αυτό που καταφέρνουν είναι να βελτιώσουν σημαντικά την ισχύ του συστήματος ανάκτησης, το οποίο μπορεί να φτάσει έως και τα 25 kW σε ισχύ, ενώ ταυτόχρονα παρέχει boost 24 ίππων και 230 Nm. Η ενίσχυση βοηθά κυρίως στις χαμηλές στροφές έως ότου ανέβει η πίεση των turbo. Το κομμάτι της ανάκτησης να πούμε ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό καθώς προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα. Πρώτον γεμίζει τη μπαταρία πολύ πιο γρήγορα, ενώ μειώνει σημαντικά την ανάγκη για χρήση των φρένων στις καθημερινές μετακινήσεις, μειώνοντας κατ’ επέκταση τη φθορά τους.

7

Σύμφωνα με ένα μηχανικό της Audi, στόχος είναι η απενεργοποίηση του θερμικού μοτέρ όσο το δυνατόν περισσότερο. Ο ίδιος είπε πως χάρη στο νέο αυτό σύστημα, το Α5 θα μπορεί να κινηθεί με χαμηλές ταχύτητες έως και 80 km/h, όπου το φορτίο είναι χαμηλό μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Όπως έχουμε δει να συμβαίνει δηλαδή και με το νέο Hybrid σύστημα του Ομίλου Stellantis.

Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το φθηνότερο SUV της Audi στην Ελλάδα για το 2024

Πότε θα κυκλοφορήσει και πόσο θα κοστίζει;

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το νέο A5 θα κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά το Νοέμβριο με τη βασική έκδοση A5 Sedan TFSI των 150 ίππων να ξεκινά από 45.200 ευρώ στη Γερμανία. Η έκδοση Avant που θα προσφέρει και 125 lt περισσότερα στο χώρο αποσκευών υπολογίζεται πως θα κοστίζει περίπου 2.000 ευρώ παραπάνω.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...