Επίσημο: Alpine A290 – Το Renault 5 στην πιο extreme εκδοχή του

H AlpΙne παρουσίασε το Α290, το μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο της γκάμας της που βασίζεται στο Renault 5, με τα κατάλληλα βέβαια… «αναβολικά».

  • -
  • -

Η Alpine έχει δεσμευτεί να λανσάρει τουλάχιστον 7 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030. Το πρώτο εξ αυτών, παρουσιάστηκε σήμερα και δεν είναι άλλο από το A290. Ένα compact σπορ ηλεκτρικό όχημα που βασίζεται όπως ίσως καταλάβατε, στο ρετρό στυλ του Renault 5 EV.

Φαρδύτερο, πιο ισχυρό και με σπορτιφ DNA

Όπως το Abarth 500e, έτσι το νέο Alpine A290, μεταφέρει την ισχύ του στους εμπρός τροχούς, σε αντίθεση με πολλά ηλεκτρικά hot hatch (VW ID.3 GTX, Cupra Born VZ, MG4 XPower κ.α) που στέλνουν την ισχύ τους είτε στους πίσω τροχούς είτε και στους δύο άξονες.

Σε αντίθεση με το αδερφάκι του, το Alpine A290, θα διατίθεται σε εκδόσεις με μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Οι δυο πρώτες version του μοντέλου θα αποδίδουν 174 ίππους, ενώ η κορυφαία εκδοχή (GT Performance) θα προσφέρει 220 ίππους, τη στιγμή που το Renault 5 στην πιο ισχυρή του έκδοση αποδίδει 150 PS.

Το A290 φέρει και αυτό μια ανάρτηση πίσω πολλαπλών συνδέσμων, σπάνιο χαρακτηριστικό για την κατηγορία, με την Alpine να συνεργάζεται επιπλέον αποκλειστικά με τη Michelin για την ανάπτυξη τριών ελαστικών για το A290: Ένα Pilot Sport EV για το καλοκαίρι, ένα Pilot Sport S5 για βρεγμένους δρόμους και ένα ακόμη Pilot Alpin 5 για το κρύο και τους χιονισμένους δρόμους.

Η Alpine υποστηρίζει επίσης ότι η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα παραμένει σταθερή ακόμα κι αν η μπαταρία… εξαντλείται, με το A290 να πωλείται αποκλειστικά με την 52άρα μπαταρία η οποία θα του προσφέρει αυτονομία κίνησης με μία μόλις φόρτιση της τάξεως των 400+ km.

Τώρα σε ότι αφορά τη φόρτιση, ο ιδιοκτήτης του Α290 θα μπορεί να φορτίσει σε DC ταχυφορτιστή των 100 kW, και θα χρειαστεί μισή ώρα περίπου για να «γεμίσει» τη μπαταρία από το 15 έως το 80% της χωρητικότητας της, ενώ σε περίπτωση που κάποιος βιάζεται πολύ, δύναται σε 15 λεπτά να προσθέσει στο όχημα 140 km αυτονομίας.

Το Alpine A290 φορά επίσης φρένα της Brembo, με τετραπίστονες κόκκινες ή μπλε δαγκάνες, διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας για την οδήγηση του (Save, Normal, Sport και Perso), απαιτεί 6,4’’ για τα πρώτα «100» από στάση, με το βάρος του αμαξώματος να μη υπερβαίνει τα 1.500 κιλά.

Στην καμπίνα, η Alpine φρόντισε ώστε να εμπλουτίσει το A290 με μπάκετ καθίσματα, flat bottom τιμόνι, αλλά και με ένα κόκκινο μπουτόν το οποίο αναγράφει πάνω του OV και επιτρέπει στον οδηγό πιέζοντας το να εκμεταλλευτεί (σε μια προσπέραση για παράδειγμα) τη μέγιστη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα. Αντίστοιχα, ο μπλε διακόπτης (RCH) επιτρέπει τον έλεγχο στο επίπεδο ανάκτησης της ενέργειας.

Δείτε ακόμα: Έρχεται 2,0 lt τούρμπο κινητήρας υδρογόνου με 340 PS από την Alpine

Από κει και πέρα, οι ψηφιακές οθόνες των 10,25’’ για τον πίνακα οργάνων και 10,1’’ για το σύστημα πολυμέσων δίνουν κανονικά το παρών και στο μοντέλο της Alpine, το οποίο διαθέτει επίσης όλα τα σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας.

Η Alpine δεν προχώρησε στην αποκάλυψη των τιμών για το νέο A290 είναι όμως κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι θα εκκινεί πάνω από τα 35.000 € στη Γαλλία.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...