Lancia Ypsilon HF: Επιστροφή στα ράλλυ και με έκδοση δρόμου 240 ίππων
Ο θρύλος των ράλλυ επιστρέφει μετά από 32 ολόκληρα χρόνια στην ενεργό δράση με την ολοκαίνουργια Ypsilon HF η οποία θα κυκλοφορήσει και σε έκδοση δρόμου αλλά με διαφορετικό… μοτέρ.
- -
- -
Είναι γεγονός! Το θρυλικό όνομα της Lancia επιστρέφει στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και συγκεκριμένα εκεί που έχει διακριθεί περισσότερο από οπουδήποτε αλλού… στα ράλλυ! Μία μάρκα με 10 παγκόσμια πρωταθλήματα, πληθώρα κορυφαίων οδηγών και μοντέλα που άφησαν ιστορία στο ενεργητικό της, έρχεται για να ξυπνήσει μνήμες 32 χρόνια μετά την τελευταία της επίσημη εργοστασιακή συμμετοχή στο θεσμό, με την νέα Ypsilon Rally 4 HF.
Από σήμερα λοιπόν, οι καρδιές πολλών οπαδών και φίλων των ράλλυ θα ξαναχτυπήσουν σε ρυθμούς HF. Η Ιταλοί αποφάσισαν να επιστρέψουν ξεκινώντας από τη βάση των διαθέσιμων κατηγοριών – τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally 4. Η εν λόγω κατηγορία αντιπροσωπεύει το αστείρευτο πάθος, με νέους οδηγούς που ξεκινούν την καριέρα τους έχοντας ως στόχο να γίνουν οι επαγγελματίες του μέλλοντος. Μια νέα αρχή που ταιριάζει απόλυτα στη Lancia, που χαρακτηρίζεται από φιλοδοξία, πραγματισμό και ταπεινότητα, σύμφωνα με την αποστολή και το DNA της μάρκας.
Η Lancia Ypsilon Rally 4 HF τροφοδοτείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων που αποδίδει 212 ίππους. Η κίνηση περνά στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός μηχανικού σειριακού κιβωτίου 5 σχέσεων και ενός μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Αντίστοιχες προδιαγραφές με το συγγενικό Peugeot 208 Rally 4. Ακόμη δεν ξέρουμε αν αργότερα θα δούμε τη Lancia και στις μεγαλύτερες κατηγορίες αλλά σίγουρα θα είχε πολύ ενδιαφέρον. Άλλωστε εκεί ήταν που έγραψε ιστορία με μοντέλα όπως η 037, η Delta S4 και η Integrale. Και το κορυφαίο νέο; Η αγωνιστική Ypsilon θα είναι ντυμένη στα χρώματα που βλέπετε παραπάνω, τα οποία αποτελούν ξεκάθαρη παραπομπή στο πανέμορφο Martini livery με το οποίο έγιναν γνωστά όλα τα αγωνιστικά της μάρκας.
Και με έκδοση δρόμου… αλλά ηλεκτρική
Ναι καλά διαβάσατε. Η Lancia Ypsilon HF που θα κυκλοφορήσει στην αγορά θα φορά το ισχυρότερο αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο του Ομίλου Stellantis, το οποίο θα βρίσκουμε και στην ισχυρότερη έκδοση του Abarth 600e. Όπως και το αγωνιστικό, θα έχει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, με έναν ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 240 ίππους, χαρίζοντας στο ηλεκτρικό supermini 0-100 km/h σε 5,8 sec. Επίσης, αλλαγές σε σχέση με την απλή Ypsilon θα βρούμε και στο στήσιμο με την HF να φέρει πιο σκληρή και χαμηλωμένη ανάρτηση και φαρδύτερα μετατρόχια. Παράλληλα, διαφοροποιημένη και πιο αγριεμένη θα είναι και η εξωτερική εμφάνιση, ενώ πινελιές HF θα βρίσκουμε και στην καμπίνα.
Δείτε ακόμη: Νέα Lancia Ypsilon: Οι τιμές στην Ιταλία
Μάλιστα, αυτή δεν θα είναι η μοναδική γρήγορη Lancia δρόμου, καθώς ο Ιταλός κατασκευαστής δήλωσε πως θα προσφέρει μία έκδοση HF σε όλα τα νέα μοντέλα που θα ακολουθήσουν συμπεριλαμβανομένων των νέων Gamma και Delta. Η Lancia Ypsilon HF θα κυκλοφορήσει στην αγορά σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα, το Μάιο του 2025.