Νέο Audi S3 - Οι μεγάλες αλλαγές για το 2024 και η τιμή του
Το facelift που ήρθε για το Audi A3 πέρασε και στο σπορ S3, το οποίο εκτός από τις αλλαγές σε επίπεδο εμφάνισης, φέρνει και αρκετές μηχανικές διαφοροποιήσεις.
- -
- -
Μέσα από τέσσερις συνολικά γενιές και τρία ενδιάμεσα facelift, το Audi S3 έχει χτίσει τη δική του προσωπικότητα στα hot-hatch της αγοράς. Ο πολυτελής χαρακτήρας με τις κορυφαίες επιδόσεις και την ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά συνδυάζονται άριστα, ενώ τώρα έρχεται η στιγμή να γνωρίσουμε και το facelift της τέταρτης γενιάς του, που φέρνει πολλές και σημαντικές αλλαγές. Σε οπτικό επίπεδο συναντάμε νέα φωτιστικά σώματα, μάσκα και προφυλακτήρα, μαζί με επανασχεδιασμένα diffusers που δίνουν έναν πιο σπορ χαρακτήρα. Η χαρακτηριστική (στις δύο τελευταίες γενιές) τετραπλή απόληξη της εξάτμισης είναι εδώ και προαιρετικά, μπορεί να συνοδεύεται από σύστημα εξαγωγής της Akrapovic, ενισχύοντας τη σπορ φιλοσοφία του.
Περισσότερη ισχύς, καλύτερες επιδόσεις
Όλα τα παραπάνω πάντως, δεν έχουν και τόσο μεγάλη σημασία για το παραδοσιακό κοινό του μοντέλου. Η γερμανική μάρκα αποφάσισε να προχωρήσει σε δραστικές αλλαγές, που ποτέ δεν θυμόμαστε να έχουν γίνει σε μια απλή ενδιάμεση ανανέωση! Πιο συγκεκριμένα, το Audi S3 θα εφοδιάζεται με την ισχυρότερη παραλλαγή του τετρακύλινδρου turbo 2.0 TFSI κινητήρα με 333 ίππους και 420 Nm ροπή. Προέρχεται από την επετειακή έκδοση που είδαμε και στην γκάμα του Volkswagen Golf R, ενώ προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις με 0-100 km/h σε 4,7 sec και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Σύμφωνα με την Audi, έχει αναβαθμιστεί και το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic, με επαναπρογραμματισμό στη μονάδα διαχείρισης. Πλέον το κύκλωμα σηκώνει μεγαλύτερη πίεση προσφέροντας ταχύτερες αλλαγές και ισχυρότερη εκκίνηση από στάση, με χρήση του launch control.
Με γονίδια από… RS3!
Η μεγαλύτερη αλλαγή στη facelift έκδοση του Audi S3, είναι η χρήση της τετρακίνησης από το ισχυρότερο Audi RS3. Το quattro που χρησιμοποιείται στην κορυφαία έκδοση του μοντέλου είναι εντελώς διαφορετικό αφού δεν βασίζεται στη γνωστή διάταξη με πίσω διαφορικό Haldex, αλλά μια μονάδα πολύδισκου συμπλέκτη με torque splitter. Αυτό σημαίνει ότι δίνεται πλήρης δυνατότητα ελέγχου διαμοιρασμού της ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών, με το σύστημα να στέλνει περισσότερη δύναμη στον εσωτερικό ή τον εξωτερικό πίσω τροχό, ανάλογα με τις ανάγκες. Η συγκεκριμένη διαφοροποίηση αναμένεται να αλλάξει σημαντικά την οδική συμπεριφορά του Audi S3, προσφέροντας περισσότερη ευελιξία σε στενές διαδρομές και σταθερότητα στα ανοικτά κομμάτια.
Επιπλέον στο μενού του Audi Drive Select θα υπάρχει ένα ακόμη πρόγραμμα οδήγησης (εκτός των Auto, Comfort, Dynamic, Individual, Efficiency), το DynamicPlus, το οποίο θα στέλνει περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα και ο διαμοιρασμός ανάμεσα στους τροχούς θα γίνεται όπως χρειάζεται προκειμένου να προκαλείται υπερστροφική τάση στο πλαίσιο. Εκτός της τετρακίνησης, ο κινητήρας και το κιβώτιο θα είναι ανάλογα σεταρισμένα στο πρόγραμμα Dynamic Plus, για τη μέγιστη αποτελεσματικότητα και το ESC είναι ρυθμισμένο στη Sport ρύθμιση. Ωστόσο, η μάρκα δεν αναφέρει τίποτα για Drift Mode, οπότε συμπεραίνουμε ότι αυτό θα παραμείνει αποκλειστικό προνόμιο του RS3.
Βελτιώσεις… παντού!
Εκτός του κινητήρα και της τετρακίνησης που είναι οι μεγαλύτερες αλλαγές στο νέο Audi S3, έχουμε αρκετές διαφορές και στο στήσιμο του μοντέλου. Έχει ενισχυθεί η ακαμψία του μπροστινού συστήματος, οι ζαμφόρ που συνδέουν την αντιστρεπτική έχουν «σφίξει», οι τροχοί πλέον μπορούν να αναπτύξουν περισσότερο αρνητικό camber και η πρόσφυση είναι σημαντικά βελτιωμένη. Η μεταβλητή κρεμαγιέρα διαθέτει καλύτερη αίσθηση γύρω από τη θέση της ευθείας και το set-up της ανάρτησης έχει αναθεωρηθεί. Να σημειώσουμε ότι σε σύγκριση με τα Audi A3, το S3 έχει 15 mm μικρότερη απόσταση από το έδαφος και προαιρετικά, μπορεί να συνοδεύεται από ενεργά αμορτισέρ που μεταβάλλουν τη σκληρότητά τους ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης στο Audi Drive Select. Σύμφωνα με τη γερμανική μάρκα, μεγάλη διαφορά κάνει και το νέο σύστημα ESC που χρησιμοποιείται, το οποίο πολλές φορές στη γρήγορη οδήγηση «τσιμπάει» ανεπαίσθητα τα φρένα των εσωτερικών τροχών για να βελτιώσουν τη συνολική πρόσφυση.
Δείτε ακόμη: Audi A3 Allstreet - Ένα hatchback με δυνατότητες SUV
Τώρα, όποιος νόμιζε ότι τα φρένα έχουν παραμείνει ίδια, κάνει μεγάλο λάθος! Το νέο Audi S3 θα εξοπλίζεται με αεριζόμενους δίσκους 357 mm στον εμπρός άξονα και πάχους 34 mm, αντί των 30 mm που ήταν πριν. Νέες είναι και οι διπίστονες δαγκάνες μπροστά, που έχουν και μεγαλύτερα τακάκια προκειμένου η επιφάνεια τριβής με τον δίσκο να είναι μεγαλύτερη, άρα πιο αποδοτική και με καλύτερη απαγωγή θερμότητας. Τέλος, οι επιλογές των τροχών είναι 18άρες ζάντες με ελαστικά 225/40 ή 19άρες, με ελαστικά 235/35, που προέρχονται από την Falken και προσφέρουν εξαιρετική πρόσφυση, όπως λέει η Audi. Το νέο Audi S3 αναμένεται στην αγορά μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2024, σε πεντάθυρο αμάξωμα Sportback και τετράθυρο sedan. Ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί επίσημη τιμή στην Ελλάδα, στη Γερμανία όμως κοστίζει από 55.600 €.