Επίσημο: Νέα Porsche Macan – Αποκλειστικά ηλεκτρική

Μετά την Taycan, η Porsche, παρουσιάζει το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της γκάμας της, τη νέα Macan.

  • -
  • -

Δέκα χρόνια μετά το λανσάρισμα της Macan, η Porsche, γυρίζει σελίδα στο πολυτελές compact SUV της και στρέφεται αποκλειστικά… στην πρίζα. Η ηλεκτρική Macan πάντως όπως δήλωσε και ο Jörg Kerner (Αντιπρόεδρος της σειράς προϊόντων Macan) είναι το πιο σπορ μοντέλο στην κατηγορία του!

Με απόδοση έως 639 PS και 1.130 Nm ροπής!

Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν εν μέρει τους ισχυρισμούς του Kerner. Οι προδιαγραφές της νέας Macan κόβουν την ανάσα. Σε συνδυασμό με το σύστημα Launch Control, η Macan 4 αποδίδει ισχύ έως 300 kW (408 ίπποι), ενώ η Macan Turbo φθάνει τα 470kW (639 ίπποι).

Η μέγιστη ροπή είναι 650 και 1.130 Nm, αντίστοιχα, διασφαλίζοντας το εκρηκτικό του χαρακτήρα του νέου SUV της Porsche. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, η Macan 4 επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε 5,1’’, ενώ Turbo χρειάζεται μόλις 3,3’’! Η δε τελική ταχύτητα του μοντέλου περιορίζεται στα 220 και 260 km/h αντίστοιχα.

Νέα τεχνολογία Premium Platform Electric με αρχιτεκτονική στα 800V

Οι ηλεκτροκινητήρες που εφοδιάζουν τη νέα Macan τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου η οποία στεγάζεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου και έχει μικτή χωρητικότητα 100 kWh, με πλήρως αξιοποιήσιμες τις 95 kWh.

Η μπαταρία υψηλής τάσης είναι κεντρικό στοιχείο στην καινοτόμο τεχνολογία Premium Platform Electric (PPE) με αρχιτεκτονική στα 800V, την οποία η Porsche χρησιμοποιεί για πρώτη φορά στη νέα Macan.

Η ισχύς φόρτισης DC φτάνει τα 270 kW, με την μπαταρία να φορτίζεται από το 10 στο 80% σε περίπου 21’. Σε σταθμούς 400V, ένας διακόπτης υψηλής τάσης στο εσωτερικό της μπαταρίας ενεργοποιεί τη λειτουργία «bank charging» χωρίζοντας την μπαταρία 800V σε δύο μπαταρίες, η καθεμία με ονομαστική τάση 400V. Έτσι επιτυγχάνεται εξαιρετικά αποδοτική φόρτιση, με έως και 135 kW, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος ενισχυτής υψηλής τάσης. Η οικιακή φόρτιση AC αγγίζει τα 11 kW.

Η ανάκτηση ενέργειας από τους ηλεκτροκινητήρες φτάνει έως και 240 kW κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ το ενσωματωμένο σύστημα ισχύος Integrated Power Box (IPB) βελτιώνει περαιτέρω την αποδοτικότητα της νέας Macan.

Παράλληλα, μειώνει το βάρος και εξοικονομεί χώρο. Το καινοτόμο και μικρών διαστάσεων σύστημα IPB συνδυάζει τρία στοιχεία: τον φορτιστή AC επί του οχήματος, τον θερμαντήρα υψηλής τάσης και τον μετατροπέα DC/DC. Η συνδυασμένη αυτονομία κατά WLTP αγγίζει τα 613 km για τη Macan 4 και τα 591 km για τη Macan Turbo.

Παραμένει αναγνωρίσιμη ως… Macan

Η νέα Macan είναι άμεσα αναγνωρίσιμη καθώς δεν άλλαξε ριζικά αλλά εξελίχθηκε σχεδιαστικά προκειμένου να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις ενός ηλεκτρικού οχήματος και παράλληλα να φωνάζει από μακριά… ότι είναι μια Macan.

Η ήπια κλίση του καπό και οι έντονες γραμμές των φτερών προσδίδουν στη βασική έκδοση του SUV της Porsche (μήκος 4.784 mm, πλάτος 1.938 mm και ύψος 1.622 mm), μια αρκούντως δυναμική εμφάνιση.

Το μεταξόνιο, με μήκος κατά 86 mm μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο (2.893 mm), αντισταθμίζεται από μικρότερου μήκους προεξοχές μπροστά και πίσω, ενώ οι προβολείς (με προαιρετική τεχνολογία Matrix LED) χωρίζονται σε δύο μέρη και είναι τοποθετημένοι  ελαφρώς χαμηλότερα στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου σε σχέση με την προκάτοχη γενιά. Επίσης, το λογότυπο της Porsche είναι πλέον τοποθετημένο κεντρικά στο πίσω μέρος με εντυπωσιακό 3D φωτισμό.

Με νέας γενιάς εσωτερικό

Η νέα Macan ακολούθησε το στυλ και την τεχνολογία από τις Taycan και Cayenne. Διαθέτει τελευταίας τεχνολογίας σύστημα οπτικής παρουσίασης και λειτουργικό σχεδιασμό με έως και τρεις οθόνες, στις οποίες περιλαμβάνεται η ανεξάρτητη κυρτή οθόνη 12,6’’ του πίνακα οργάνων και η κεντρική οθόνη 10,9’’.

Επίσης, για πρώτη φορά, ο συνεπιβάτης μπορεί πλέον να βλέπει πληροφορίες, να προσαρμόζει ρυθμίσεις στο σύστημα infotainment ή να κάνει video streaming μέσω της δικής του προαιρετικής οθόνης 10,9’’.

Με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εξοικονομήθηκε περισσότερος χώρος αποσκευών στο εσωτερικό της Macan. Ανάλογα με το μοντέλο και τον εξοπλισμό, η χωρητικότητα πίσω από το ενιαίο κάθισμα φτάνει τα 540 lt.

Επιπλέον, υπάρχει ένας δεύτερος χώρος αποσκευών μπροστά, με χωρητικότητα 84 lt. Συνολικά προστίθενται 127 lt αποθηκευτικού χώρου σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Όταν η πλάτη των πίσω καθισμάτων πέφτει τελείως, ο όγκος φθάνει τα 1348 lt.

Η πρώτη Macan με σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα

Τόσο η Macan 4 όσο και η Macan  Turbo διαθέτουν τετρακίνηση. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες ελέγχονται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος ισχύος σε σχεδόν πραγματικό χρόνο. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Porsche Traction Management (ePTM) λειτουργεί σχεδόν πέντε φορές ταχύτερα από ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης και αποκρίνεται στην ολίσθηση μέσα σε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Επιπλέον, η κατανομή της τετρακίνησης ελέγχεται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Το σύστημα κατανομής της ροπής Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, συνδράμει στην πρόσφυση, την ευστάθεια οδήγησης και την πλευρική δυναμική της Macan Turbo.

Τα μοντέλα Macan με αερανάρτηση (περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό της Turbo) διαθέτουν το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης ανάρτησης Porsche Active Suspension Management (PASM) που μπορεί επίσης να συνδυαστεί προαιρετικά με την ανάρτηση με ατσάλινα ελατήρια. Το σύστημα PASM διαθέτει επίσης αμορτισέρ με τεχνολογία δύο βαλβίδων. Η πιο διευρυμένη διάταξη των αμορτισέρ εγγυάται μεγαλύτερη άνεση αλλά και βελτιωμένες επιδόσεις.

Δείτε ακόμα: Έσπασε τα χρονόμετρα η νέα Porsche Taycan στο Nurburgring

Ακόμα, για πρώτη φορά, η Macan διαθέτει προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα, με μέγιστη γωνία διεύθυνσης πέντε μοιρών. Το συγκεκριμένο σύστημα επιτρέπει μικρό κύκλο στροφής 11,1m μέσα στην πόλη και κατά την εκτέλεση ελιγμών, ενώ ταυτόχρονα παρέχει εξαιρετική οδηγική ευστάθεια σε υψηλότερες ταχύτητες, υποβοηθούμενο από το σύστημα διεύθυνσης του μπροστινού άξονα.

Από το 2014, η Porsche έχει παραδώσει περισσότερα από 800.000 μοντέλα Macan σε όλο τον κόσμο. Με τη νέα ηλεκτρική version, η γερμανική φίρμα ποντάρει σε μια ανάλογη εμπορική συνέχεια, με τα πρώτα μοντέλα να αναμένεται να παραδοθούν στους κατόχους τους το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...