Lamborghini Revuelto LB744: Όλα τα μυστικά του υβριδικού supercar των 1.015 PS
Το επόμενο κεφάλαιο από το βιβλίο των κορυφαίων «Lambo» είναι εδώ, και συνδυάζει το ουρλιαχτό του V12 με τον εξηλεκτρισμό.
- -
- -
Κατά διαστήματα ακούσαμε πολλές φήμες για τον διάδοχο της Aventador. Κύριος φόβος της πλειοψηφίας του φανατικού κοινού όμως ήταν με διαφορά ο εξηλεκτρισμός και το downsizing που πιθανότατα μία τέτοια κίνηση θα έφερνε μαζί της, ενός εκ των τελευταίων πραγματικών supercars. Όσοι γνώρισαν και αγάπησαν την Lamborghini από μία αφίσα που πιθανότατα βρισκόταν πάνω από το κρεβάτι στο παιδικό τους δωμάτιο, αρνούνταν πεισματικά να δεχθούν την ναυαρχίδα της γκάμας της ιταλικής μάρκας με οτιδήποτε άλλο εκτός από έναν μεγαλειώδη ατμοσφαιρικό V12.
Για όλους αυτούς λοιπόν, η νέα Lamborghini Revuelto LB744 έρχεται σαν το χρυσό εισιτήριο στον κόσμο του εξηλεκτρισμού. Ο αντικαταστάτης της Aventador μπορεί να είναι το πρώτο plug-in hybrid μοντέλο των Ιταλών αλλά, ταυτόχρονα είναι και μία αυθεντική Lambo, καθώς πίσω από την διθέσια καμπίνα βρίσκουμε για ακόμη μία φορά έναν φωνακλά, ατμοσφαιρικό V12 6,5 λίτρων.
Υβριδική, ατμοσφαιρική και με 1.015 ίππους
Το όνομα Revuelto ανήκει σε έναν Ισπανό ταύρο που προέρχεται από τις ταυρομαχίες. Παράλληλα όμως η συγκεκριμένη λέξη σημαίνει και «ανακατεμένα» στην ίδια γλώσσα, κάνοντας εξαιρετικά σκόπιμη την επιλογή του ονόματος μιας και πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της μάρκας που συνδυάζει την θερμική με την ηλεκτρική ενέργεια.
Αδιαμφισβήτητα, η σημαντικότερη πληροφορία σχετικά με την Revuelto είναι πως παραμένει πιστή στην ιστορία των προκατόχων της, χρησιμοποιώντας για ακόμη μία φορά ένα V12 σύνολο. Και όχι μόνο αυτό, αλλά ένα ατμοσφαιρικό V12 σύνολο 6,5 λίτρων το οποίο αποτελεί μία εξέλιξη του κινητήρα που βρίσκαμε στην Aventador μέχρι πρότινος. Στην τελική του μορφή όμως κάτω από το καπό της Aventador επέδιδε μόλις 780 ίππους. Στην Revuelto αποδίδει 825 ίππους και 725 Nm, χαρίζοντας του έτσι τον τίτλο του ισχυρότερου V12 που έχει κατασκευάσει ποτέ η μάρκα.
Η κινητήρια μονάδα του νέου αυτού supercar όμως δεν τελειώνει εκεί γιατί πλέον το μεγαλειώδες αυτό μοτέρ συνδυάζεται και με τρεις ηλεκτροκινητήρες για να φτάσει μία συνολική απόδοση 1.015 ίππων! Στον εμπρός άξονα έχουμε δύο ηλεκτρομοτέρ τα οποία αποδίδουν 150 ίππους έκαστος, ενώ πίσω σε ένα μικρότερο μόλις 34 ίππων βρίσκεται εντός του κιβωτίου ώστε να χαρίσει ένα μικρό boost στον κατά τ’ άλλα κτηνώδη V12.
Σε περίπτωση που δεν το καταλάβατε, η παραπάνω διάταξη σημαίνει πως στον εμπρός άξονα δίνουν κίνηση μόνο τα ηλεκτρικά μοτέρ, ενώ ο V12 των 825 ίππων μαζί με τον τρίτο και μικρότερο ηλεκτροκινητήρα είναι αποκλειστικά συνδεδεμένα με τον πίσω άξονα. Γι’ αυτό το λόγο υπάρχει και η δυνατότητα χρήσης της Revuelto μόνο με κίνηση στους εμπρός τροχούς όταν επιλεχθεί το City mode, το οποίο σβήνει το θερμικό μοτέρ και παρέχει μόνο 180 ηλεκτρικούς ίππους στον εμπρός άξονα.
Για να επιστρέψουμε όμως σε πιο κλασικά στοιχεία τα οποία έχουμε συνηθίσει να συζητάμε όταν αναφερόμαστε σε μία νέα Lamborghini, πάμε να δούμε πως μεταφράζονται τα παραπάνω νούμερα σε επιδόσεις. Οι Ιταλοί δηλώνουν 2,5 sec για το σπριντ έως τα πρώτα 100 km/h από στάση, 7 sec για το 0-200 km/h και τελική ηλεκτρονικά περιορισμένη (!) στα 350 km/h! Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης να πούμε πως η πιο πρόσφατη και κορυφαία Aventador Ultimae χρειαζόταν 2,8 sec και 8,7 sec, αντίστοιχα, ενώ η τελική της έφτανε τα 355 km/h.
Με τέτοιες επιδόσεις η Revuelto έρχεται πολύ κοντά στον πιο κοντινό της αντίπαλο, την Ferrari SF90 Stradale των 1.000 ίππων. Το supercar από το Μαρανέλο κάνει τo 0-100 km/h σε 2,7’’, τo 0-200 km/h σε 6,7’’ και έχει τελική 340 km/h.
Ένα στοιχείο που μας έκανε εντύπωση είναι ότι η μπαταρία των 3,8 kWh που είναι τοποθετημένη ανάμεσα στην καμπίνα και το θερμικό μοτέρ, φορτίζει ταχύτερα χρησιμοποιώντας τον V12 σαν γεννήτρια απ’ ό,τι με την χρήση καλωδίου και πρίζας. Μία εξωτερική πηγή με ισχύ 7 kW θα χρειαστεί περίπου 30 λεπτά για να γεμίσει την μπαταρία, ενώ με τον κινητήρα γεμίζει σε μόλις 6 λεπτά!
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Lamborghini Huracan STO στην πίστα. Δείτε το VIDEO!
Πιο βαριά και για πρώτη φορά με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία που είχαν καθορίσει τον χαρακτήρα των κορυφαίων Lamborghini των τελευταίων ετών ήταν σίγουρα το κιβώτιο. Ο συνδυασμός της ωμής δύναμης τους V12 με την όχι και τόσο μοντέρνα τεχνολογία ενός μονοσύμπλεκτου αυτόματου κιβωτίου, είχε ως αποτέλεσμα το χαρακτηριστικό πλέον «χαστούκι» που έτρωγαν οι επιβάτες κάθε φορά που ο οδηγός άλλαζε ταχύτητα με το γκάζι στην μοκέτα. Τώρα όμως, το αυτόματο μονού συμπλέκτη περνά στις σελίδες της ιστορίας καθώς σχεδόν μία δεκαετία μετά το λανσάρισμα της Huracan και του αυτόματου διπλού συμπλέκτη, η Revuelto αποκτά κιβώτιο DCT, το οποίο είναι ταχύτερο μάλιστα από αυτό που βρίσκεται στο μικρό V10 αδερφάκι της.
Αν και η χρήση ελαφρών υλικών και ανθρακονήματος είναι εκτενής στην προσπάθεια εξισορρόπησης του παραπανίσιου βάρους που πρόσθεσε η υβριδική τεχνολογία, η Revuelto παραμένει ένα βαρύ supercar. Με βάρος 1.772 kg (χωρίς υγρά) είναι πάνω από 200 kg βαρύτερη από την Aventador Ultimae.
Επιθετική και με πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο
Η νέα κορυφαία Lamborghini φαίνεται να έχει επηρεαστεί αρκετά από το design της πιο πρόσφατης Huracan Tecnica, υιοθετώντας την λογική των μαύρων επιφανειών και των έντονων ακμών. Αν και ο συνδυασμός εισαγωγών, μαύρων λεπτομερειών και των επιθετικών φώτων ημέρας δημιουργούν ένα άκρως εντυπωσιακό μπροστινό, το πίσω μέρος είναι αυτό που θα κόχει την ανάσα. Από Τις δύο τεράστιες απολήξεις στο πάνω μέρος βγαλμένες από ταινία του Batman, μέχρι το ακάλυπτο μοτέρ και τον πελώριο διαχήτη, το πίσω μέρος της Revuelto ενσαρκώνει ακριβός το φαντασμαγορικό πνεύμα που καθορίζει όλα τα μοντέλα της μάρκας.
Στο εσωτερικό, η επέκταση της digital προσέγγισης είναι ξεκάθαρη, με το ταμπλό να περιέχει όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις διαφορετικές οθόνες. Μία 12,3 ιντσών μπροστά από τον οδηγό σε ρόλο πίνακα οργάνων, μία κάθετα τοποθετημένη 8,4 ιντσών για το infotainment και μία παραλληλόγραμμη 9,1 ιντσών μπροστά από τον συνοδηγό για να βλέπει πόσα χιλιόμετρα πάνω από το όριο ταχύτητας κινείται ο οδηγός.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε την υβριδική Ferrari 296 GTB
Τιμολογιακά η Lamborghini δεν έχει κάνει κάποια ανακοίνωση αλλά σίγουρα θα βρίσκεται κάπου στο φάσμα του μισού εκατομμυρίου. Αρχικά μπορεί να φανούν πολλά, αλλά αν σκεφτούμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα supercar με απόδοση που περνά στο πεδίο των hypercars τα οποία ως γνωστών κοστίζουν εκατομμύρια, μήπως έχουμε να κάνουμε με ευκαιρία; Εσάς πώς σας φαίνεται; Είναι άξιος αντικαταστάτης για την θρυλική Aventador;