Αυτό είναι το νέο Hyundai Kona – Πότε έρχεται Ελλάδα; [video]
Η νέα γενιά του Hyundai Kona μεγάλωσε σε διαστάσεις, έχει πιο μοντέρνο σχεδιασμό, σύγχρονες προδιαγραφές και θα έρθει ως ηλεκτρικό, αλλά και σε εκδόσεις βενζίνης και υβριδικές.
- -
- -
Η Hyundai αποκάλυψε τα χαρακτηριστικά της δεύτερης γενιάς του Kona, ενός μοντέλου που κέρδισε την εκτίμηση των οδηγών σε όλη την Ευρώπη. Οι Κορεάτες επέλεξαν να αλλάξουν άρδην την εικόνα του αυτοκινήτου, παρουσιάζοντας ένα εντυπωσιακό σε αισθητική και προδιαγραφές μοντέλο.
Το νέο Kona προσφέρει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα στην κατηγορία των B-SUV, συμπεριλαμβανομένης της ευρείας γκάμας κινητήρων. Οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές θα έχουν την επιλογή μεταξύ δύο ηλεκτρικών εκδόσεων, υβριδικών (HEV), κινητήρων βενζίνης (ICE), καθώς και σπορ εκδόσεις N Line.
Σε μια αντισυμβατική κίνηση, η Hyundai Motor ανέπτυξε το μοντέλο ως EV, δίνοντας σε αυτό τον πρώτο λόγο στο πλαίσιο της ταχείας μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση. Βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα της Hyundai, το αυτοκίνητο έχει μεγαλώσει αρκετά σε διαστάσεις, με το μήκος να ανέρχεται στα 4.355 mm, το πλάτος στα 1.825 mm και το ύψος στα 1.575 mm. Οι εκδόσεις N Line έχουν ελαφρώς μεγαλύτερο μήκος (4.385 mm), λόγω των διευρυμένων προφυλακτήρων, με το μεταξόνιο να αγγίζει πλέον τα 2.660 mm.
Φουτουριστικός σχεδιασμός και μεγάλοι χώροι
Η διαδικασία εξέλιξης του Kona βασίστηκε στη φιλοσοφία EV-to-ICE, με αποτέλεσμα ένα φουτουριστικό εξωτερικό με επίκεντρο τα EV που τονίζει τη στιβαρότητα και τις καθαρές γραμμές του αμαξώματος. Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27 Cd, το νέο Kona υπερέχει σε αεροδυναμικές επιδόσεις χωρίς να θυσιάζει το στυλ.
Το Kona Electric έχει ελαφρώς διαφορετική εμφάνιση σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, με την οριζόντια φωτεινή μπάρα υπό την ονομασία «Seamless Horizon Lamp» που επεκτείνεται σε όλο το καπό, να κλέβει την παράσταση. Στον προφυλακτήρα βρίσκεται και η θύρα φόρτισης, με τις ζάντες να έχουν νέα σχεδίαση.
Ριζικά αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό, θυμίζοντας έντονα τα οχήματα της σειράς Ioniq. Το σαλόνι είναι σημαντικά πιο ευρύχωρο, με το νέο τιμόνι και τις δύο οθόνες 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, να βρίσκονται σε πρώτο πλάνο. Ο κλασικός επιλογέας ταχυτήτων είναι τοποθετημένος πίσω από το τιμόνι, αφήνοντας επιπλέον χώρο στην κεντρική κονσόλα, με τους διακόπτες για ορισμένες βασικές λειτουργίες να εκτοξεύουν τη λειτουργικότητα.
Η τεχνολογική του φαρέτρα είναι υπέρ-πλούσια, περιλαμβάνοντας δεκάδες συστήματα και εφαρμογές με δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων, το πρωτοποριακό Connected Car Navigation Cockpit, αλλά και ένα μεγάλο Head-Up-Display 12΄΄ στα έξτρα.
Οι χώροι έχουν αυξηθεί τόσο, που στα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα 3 επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών στην ηλεκτρική εκδοχή να φθάνει τα 466 λίτρα.
Με 156 και 216 ίππους
Η Hyundai επέλεξε να μην ανακοινώσει πληροφορίες για τα υβριδικά σύνολα και τα βενζίνης, παρά μόνο για το ηλεκτρικό. Το Kona Electric λοιπόν θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις μπαταριών και ισχύος. Η βασική Standard Range με κίνηση στους εμπρός τροχούς εφοδιάζεται με μπαταρία 48,4 kWh και ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 156 ίππων και 255 Nm ροπή. Η ισχυρότερη Long Range φέρει μπαταρία 65,4 kWh, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 216 ίππους και 255 Nm ροπή.
Η μέγιστη αυτονομία στην έκδοση Long Range ανέρχεται στα 490 km, με τη φόρτιση σε ταχυφορτιστή DC να ολοκληρώνεται σε 40 περίπου λεπτά από το 10 έως το 80%. Και οι δύο εκδόσεις υποστηρίζονται από ηλεκτρικό κύκλωμα 400V.
Πότε έρχεται Ελλάδα
Οι απλές εκδόσεις του νέου Kona, δηλαδή οι βενζίνης και υβριδικές για τις οποίες θα έχουμε λεπτομέρειες σύντομα, αναμένονται στις ελληνικές εκθέσεις τον Ιούνιο. Μάλιστα, η αντιπροσωπεία της Hyundai στη χώρα μας έχει προβεί ήδη σε παραγγελίες στο εργοστάσιο για να καλύψει τη ζήτηση. Ο 1,6 βενζίνης αποδίδει 198 ίππους και 265 Nm ροπή και η υβριδική επιλογή επίσης στα 1,6 λτ. έχει ισχύ 141 ίππους και ροπή 265 Nm.
Αντίθετα, το ηλεκτρικό Kona θα έρθει το φθινόπωρο και συγκεκριμένα προς τα τέλη Σεπτεμβρίου ή στις αρχές Οκτωβρίου. Οι τιμές, θα γίνουν γνωστές λίγο πριν το λανσάρισμα.