Νέο Toyota Prius: Αποκλειστικά Plug-in στην Ευρώπη!
Η Toyota αποκάλυψε την 5η γενιά του Prius, το οποίο είναι το πλέον αποδοτικό όλων των εποχών και στην ευρωπαϊκή αγορά θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμο με plug-in τεχνολογία.
- -
- -
Το Prius καθιερώθηκε ως ένα από τα πρώτα μοντέλα που σύστησαν στο ευρύ κοινό την ηλεκτροκίνηση, εμφανίζοντας το 1997 τις μελλοντικές τάσεις που διέπουν την αυτοκίνηση σήμερα. Η 5η γενιά του ιαπωνικού μοντέλου αποτελεί το επόμενο βήμα για την ιαπωνική εταιρεία και στην ευρωπαϊκή αγορά θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμο με τεχνολογία plug-in hybrid. Έρχεται να προστεθεί στην πλούσια γκάμα της Toyota, που πλέον διαθέτει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου (FCEV). Επιστρέφοντας στο Prius, η νεότερη γενιά είναι η ισχυρότερη που έχει παρουσιαστεί ποτέ.
Σχεδίαση – Αμάξωμα
Το νέο Prius βασίζεται στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας GA-C της Toyota New Global Architecture (TNGA), η οποία προσφέρει μειωμένο βάρος και αυξημένη στρεπτική ακαμψία. Η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα του αυτοκινήτου έχει σαν αποτέλεσμα το κέντρο βάρους να εντοπίζεται χαμηλότερα, στοιχείο που συμβάλλει στη βελτιωμένη οδική συμπεριφορά. Η σχεδίαση του αμαξώματος έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με το παρελθόν, υιοθετώντας τις γραμμές ενός κουπέ, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί στη βελτιστοποίηση της ροής τους αέρα, κάτι που βοηθάει στη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Το σφηνοειδές σχήμα που εισήγαγε η δεύτερη γενιά, έχει εξελιχθεί με το συνολικό ύψος να έχει μειωθεί κατά 50 mm, με τα ελαστικά μεγαλύτερης διαμέτρου, έως 19 ίντσες, να συμβάλλουν στην πιο δυναμική εικόνα του μοντέλου. Μεγαλύτερο κατά 50 mm είναι το μεταξόνιο, ενώ το ίδιο ισχύει και για το συνολικό μήκος του νέου Prius, και συγκεκριμένα κατά 46 mm. Τις συνολικά αυξημένες διαστάσεις του συμπληρώνει το πλάτος, το οποίο και είναι κατά 22 mm μεγαλύτερο σε σχέση με την 4η γενιά.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το υβριδικό Toyota Corolla Cross
Εσωτερικό
Η καμπίνα του νέου Prius ακολουθεί τη νέα φιλοσοφία της Toyota με την ονομασία «Island Architecture». Αυτή μεταφράζεται σε μία μίνιμαλ αισθητική και ένα ευρύχωρο εσωτερικό. Πιο συγκεκριμένα, η συγκεκριμένη φιλοσοφία χωρίζει το εσωτερικό σε τρεις ζώνες: περιβάλλον, μονάδα οδηγού και ταμπλό οργάνων που μοιάζει να αιωρείται. Για τον οδηγό και τους επιβάτες το περιβάλλον είναι ευρύχωρο και κατασκευάζεται από υψηλής ποιότητας υλικά. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7’’ και συνδυάζεται με μία διακριτική και χαμηλότερα τοποθετημένη κεντρική οθόνη.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε Toyota bZ4x
Υβριδικό σύστημα
Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά του plug-in υβριδικού συστήματος, το οποίο προσφέρει βελτιωμένες τιμές ισχύος και απόδοσης. Ο δίλιτρος θερμικός κινητήρας TNGA αποδίδει 148 ίππους και συνδυάζεται με ένα νέο ηλεκτροκινητήρα 160 ίππων που βρίσκεται εγκατεστημένος εμπρός, για συνολική ισχύ 223 ίππων. Η ηλεκτρική αυτονομία έχει αυξηθεί πάνω από 50% συγκριτικά με το σημερινό μοντέλο. Αυτό οφείλεται σε μία νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 13.6 kWh. Μάλιστα, προαιρετικά υπάρχει δυνατότητα για τοποθέτηση ηλιακών κυψελών στην οροφή, για ακόμα περισσότερη καθαρή ενέργεια. Με αυξημένη απόδοση, ανανεωμένη και σύγχρονη σχεδίαση η 5η γενιά του Prius συνεχίζει την εμπορική πορεία ενός μοντέλου που άλλαξε τα δεδομένα πριν από 25 χρόνια. Το λανσάρισμα του στην ευρωπαϊκή αγορά θα πραγματοποιηθεί την άνοιξη του 2023.