Νέο Audi RS 3 Performance Edition με τελική 300 km/h!

Πρόκειται για μία ακόμα πιο εκρηκτική, αλλά περιορισμένης παραγωγής, εκδοχή του Audi RS 3.

  • -
  • -

Στο κυνήγι των απόλυτων αριθμών, των εκρηκτικών επιδόσεων και του... πιο σκληροπυρηνικού χαρακτήρα, η Audi αποκάλυψε μία έκδοση περιορισμένης παραγωγής της τελευταίας γενιάς του RS 3, με στόχο την οδηγική απόλαυση και τις έντονες συγκινήσεις. Η έκδοση Performance Edition αποτελεί το ισχυρότερο RS 3 που έχει κατασκευαστεί ποτέ! Ο πεντακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποδίδει 407 ίππους (7 επιπλέον σε σχέση με την «απλή» έκδοση), αλλά σε μεγαλύτερο εύρος στροφών, και συγκεκριμένα από τις 5.700 έως τις 7.000 rpm. To ίδιο ισχύει και στην περίπτωση της ροπής, με τα 500 Nm να είναι διαθέσιμα από τις 2.250 έως και τις 5.700 rpm. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στον μεγάλο υπερσυμπιεστή και την υψηλότερη κατά 0,1 bar πίεση υπερπλήρωσης που πλέον φθάνει τα 1,6 bar. Η ισχύς εξακολουθεί να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων. Φυσιολογικά, οι επιδόσεις του είναι εκρηκτικές, με το RS 3 Performance Edition να χρειάζεται για τα πρώτα 100 km/h από στάση μόλις 3,8 sec. Όμως, ξεχωριστό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 300 km/h, όντας και το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας που το επιτυγχάνει.

Κορυφαίες τεχνολογίες

Το αρνητικό κάμπερ στη γεωμετρία της ανάρτησης, τα ενισχυμένα ψαλίδια και οι πιο σφικτές αντιστρεπτικές RS είναι μερικά από τα στοιχεία που εξασφαλίζουν ήδη κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά στο μοντέλο. Το RS 3 Performance Edition διαθέτει σπορ ανάρτηση RS με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ενεργά αμορτισέρ στο στάνταρ εξοπλισμό. Οι δυνάμεις απόσβεσης των αμορτισέρ κατά τη συμπίεση και την επαναφορά έχουν αυξηθεί σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά RS 3, προσφέροντας βελτιωμένη διαχείριση των φορτίσεων και μεγαλύτερη ακρίβεια χειρισμών. Οι ηλεκτρομαγνητικά ενεργοποιούμενες βαλβίδες ελέγχουν τη ροή του υδραυλικού υγρού στα αμορτισέρ και προσφέρουν τη δυνατότητα ρύθμισης της απόσβεσης εντός δέκα χιλιοστών του δευτερολέπτου ώστε αυτή να ανταποκρίνεται ανά πάσα στιγμή στις εκάστοτε συνθήκες.

Το RS Torque Splitter που χρησιμοποιεί το RS 3 Performance Edition αυξάνει τη σταθερότητα – για παράδειγμα σε βρεγμένες συνθήκες – ενώ παράλληλα βελτιώνει την ευελιξία και μειώνει την υποστροφή κατά τη δυναμική οδήγηση. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενων πολύδισκων συμπλεκτών που κατανέμουν ενεργά τη ροπή, με πλήρη μεταβλητότητα, μεταξύ των πίσω τροχών. Έως και το 50% της ισχύος μπορεί να διοχετευθεί στον πίσω άξονα, ενώ στο πρόγραμμα RS Torque Rear, όλη η ροπή που φθάνει σε αυτόν μπορεί να μεταφερθεί στον εξωτερικό τροχό. Αυτό με την σειρά του επιτρέπει το ντριφτάρισμα σε ελεγχόμενες διαδρομές. Στο πρόγραμμα RS Performance, η κατανομή ροπής μεταξύ των πίσω τροχών γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται σχεδόν ουδέτερη συμπεριφορά, με ελάχιστη υποστροφή και υπερστροφή, εξασφαλίζοντας βέλτιστη απόδοση και επιδόσεις στην πίστα.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Audi S3 Sportback

Το RS 3 Performance Edition φορά semi-slick ελαστικά Pirelli P Zero “Trofeo R” - 265/35 στον εμπρός άξονα, 245/35 στον πίσω - ως μέρος του βασικού εξοπλισμού. Χάρη στην ειδική σύνθεση της γόμας και το ασύμμετρο πέλμα, τα συγκεκριμένα ελαστικά υψηλών επιδόσεων προσφέρουν ιδιαίτερα υψηλή πρόσφυση σε στεγνό οδόστρωμα, αυξάνοντας έτσι τη σταθερότητα και την πλευρική πρόσφυση. Οι ζάντες 19 ιντσών με τη σκούρα γκρι ματ απόχρωση είναι κατασκευασμένες από χυτό αλουμίνιο και έχουν εντυπωσιακή σχεδίαση που είναι εμπνευσμένη από το μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ είναι αποκλειστικά διαθέσιμες στη συγκεκριμένη ειδική έκδοση.

Οι στάνταρ εμπρός κεραμικοί δίσκοι (διαστάσεων 380 x 38 mm) με δαγκάνες έξι εμβόλων προσφέρουν κορυφαία απόδοση στο φρενάρισμα. Το σύστημα πέδησης υψηλής απόδοσης, με ειδικά ρυθμισμένη καμπύλη απόκρισης, είναι δέκα κιλά ελαφρύτερο και έχει υψηλότερη θερμική αντοχή από τα συμβατικά συστήματα με δίσκους από χάλυβα. Παράλληλα η μείωση της μη αναρτώμενης μάζας προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Ο πίσω άξονας διαθέτει αιωρούμενες δαγκάνες με μονοκόμματους δίσκους από χάλυβα διαστάσεων 310 x 22 mm. Οι δαγκάνες των φρένων είναι βαμμένες σε μπλε χρώμα ώστε να ταιριάζουν με τις αποχρώσεις του εσωτερικού.

Δείτε ακόμη: Πόσο κοστίζει το Audi RS 3 στην Ελλάδα;

Μοναδικότητα και δυναμισμός

Εκτός από τους τροχούς αποκλειστικής σχεδίασης και την σπορ εξάτμιση RS με μαύρες απολήξεις, οι δακτύλιοι της Audi και το σήμα RS 3 εμπρός και πίσω έχουν επίσης μαύρη απόχρωση. Αυτές οι χρωματικές λεπτομέρειες βρίσκονται σε τέλεια αρμονία με τις ιδιαίτερες διαθέσιμες αποχρώσεις του RS 3 Performance Edition στις οποίες περιλαμβάνονται οι Nogaro Blue, Arrow Grey, Daytona Grey καθώς και οι Sebring Black Crystal Effect και Glacier White Metallic. Οι στάνταρ προβολείς Matrix LED με σκουρόχρωμο πλαίσιο και τα πίσω φώτα LED αναβοσβήνουν με μια ειδικά διαμορφωμένη δυναμική αλληλουχία κατά το ξεκλείδωμα και το κλείδωμα του αυτοκινήτου. Στο ξεκλείδωμα του RS 3 Performance Edition τα φώτα ημέρας - που αποτελούνται από 15 μονάδες LED - αποτυπώνουν μια καρό σημαία τερματισμού στην πλευρά του συνοδηγού και το "3-0-0"  στην πλευρά του οδηγού, δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο τον περιορισμένο αριθμό αντιτύπων και την τελική ταχύτητα των 300 km/h. Αντίστοιχα στο κλείσιμο, αντί για το "3-0-0" προβάλλεται το λογότυπο "RS-3". Κατά την οδήγηση, ως φως ημέρας υπάρχει η προβολή της καρό σημαίας και στις δύο πλευρές ενώ ένας φωτισμός LED εισόδου στις μπροστινές πόρτες προβάλλει την επιγραφή "#RS performance" στο έδαφος δίπλα στο αυτοκίνητο.

Η ειδική έκδοση δηλώνει τη μοναδικότητά της και στο εσωτερικό. Για πρώτη φορά στο RS 3 τα μπάκετ καθίσματα διατίθενται ως βασικός εξοπλισμός, εξασφαλίζοντας εξαιρετική πλευρική στήριξη στις στροφές. Το κεντρικό πάνελ των καθισμάτων έχει μπλε κυψελωτή ραφή δημιουργώντας χρωματική αντίθεση. Το υλικό που χρησιμοποιείται σε αυτό είναι ύφασμα μικροϊνών Dinamica, το οποίο συνδυάζεται με δέρμα Nappa στα πλαϊνά στηρίγματα. Η μεγάλη επιγραφή RS κάτω από τα προσκέφαλα και το ματ ανθρακόνημα στην πλάτη των καθισμάτων, τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα της ειδικής έκδοσης. Μπλε απόχρωση έχουν επίσης οι ζώνες καθώς και οι ραφές στο κεντρικό υποβραχιόνιο, στα χερούλια των πορτών και στο τιμόνι. Το ίδιο ισχύει και για τα πατάκια αλλά και το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ το οποίο φέρει επίσης την επιγραφή RS. Τέλος, το flat-bottom τιμόνι με επένδυση Alcantara διαθέτει μπλε σήμανση στη θέση 12:00.

Ειδικά για το RS 3 Performance Edition η οθόνη αφής 10,1 ιντσών έχει εικόνα φόντο με εμφάνιση carbon και δείχνει τη χαρακτηριστική σειρά ανάφλεξης 1-2-4-5-3 του 2.5 TFSI. Η οθόνη RS ενσωματώνει ενδείξεις σχετικά με τη θερμοκρασία του κινητήρα, το λάδι κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων, τις δυνάμεις g και τις πιέσεις των ελαστικών. Ταυτόχρονα, το Audi virtual cockpit plus παρέχει πληροφορίες και δεδομένα που σχετίζονται με τις επιδόσεις, όπως χρονομετρήσεις γύρων, δυνάμεις g και χρόνους επιτάχυνσης 0 ‑100 km/h, 0 ‑200 km, 0-400 m και 0-800 m. Η παραγωγή του RS 3 Performance Edition θα περιοριστεί στις 300 μονάδες – όπως δηλώνεται και στο διακοσμητικό ένθετο από ανθρακονήματα με την επιγραφή «1 of 300» στην πλευρά του συνοδηγού. Το μοντέλο διατίθεται σε Sportback και Sedan έκδοση και θα κυκλοφορήσει το 2023.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...