Επίσημο: Αυτό είναι το ανανεωμένο Kia XCeed, και σε έκδοση GT-line
Εξοπλισμένο με μοτέρ βενζίνης, diesel και υβριδικά σύνολα, το νέο κορεατικό crossover έρχεται με αποδόσεις από 120 έως 204 ίππους.
- -
- -
Με πάνω από 120.000 πωλήσεις στην Ευρώπη, το εξαιρετικά επιτυχημένο compact crossover της Kia, το XCeed, ανανεώνεται για το 2022, με τολμηρή νέα εξωτερική σχεδίαση, βελτιωμένο εσωτερικό και μία ολοκαίνουργια έκδοση GT-line. Το νέο XCeed ενσωματώνει μια σειρά από σχεδιαστικές αλλαγές μαζί με μια ανταγωνιστική γκάμα κινητήρων που περιλαμβάνει ήπια υβριδικές, plug-in υβριδικές, βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Τόσο το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό έχουν βελτιωθεί ώστε να ταιριάζουν καλύτερα με τη σπορ αστική φύση του μοντέλου και να το κάνουν ακόμα πιο ξεχωριστό μέλος της ευρύτερης οικογένειας μοντέλων Ceed. Εμείς το γνωρίσαμε από κοντά πριν από λίγες εβδομάδες στην Γερμανία, στα πλαίσια της δημοσιογραφικής πανευρωπαϊκής παρουσίασης του ολοκαίνουργιου Kia Niro. Διαβάστε τις πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις για όλες τις εκδόσεις του Niro (HEV, PHEV και EV) εδώ.
Νέα εμφάνιση
Κομψό, εκφραστικό και μοντέρνο στην εμφάνιση, το νέο Kia XCeed βασίζεται στην σχεδίαση του προκατόχου του. Διαθέτει νέους προβολείς LED και αναθεωρημένη μάσκα αλλά και εμπρός προφυλακτήρα και νέο σχεδιασμό εισαγωγής αέρα. Ενσωματώνοντας δημιουργικά τους προβολείς ομίχλης στα βασικά φωτιστικά σώματα, οι σχεδιαστές μπόρεσαν να συμπεριλάβουν αεροκουρτίνες που οδηγούν ομαλά τον αέρα γύρω από τους τροχούς του οχήματος για να μειώσουν την οπισθέλκουσα και να βελτιώσουν την απόδοση καυσίμου.
Στο πίσω μέρος, οι στοχευμένες βελτιώσεις περιλαμβάνουν έναν νέο διαχύτη με γυαλιστερή μαύρο φινίρισμα και μια διακριτική σχεδίαση «εξάτμισης» για μια ανανεωμένη σπορ εμφάνιση σε όλη τη γκάμα του. Σύμφωνα με τους σχεδιαστές μάλιστα, όπως μας είπαν το τελευταίο ήταν αποτέλεσμα των κριτικών του κοινού, καθώς υπήρξαν άτομα στα οποία δεν άρεσαν ιδιαίτερα οι ψεύτικες απολήξεις που συναντούσαμε στο XCeed που πωλούνταν μέχρι σήμερα. Ενώ το μεταξόνιο παραμένει το ίδιο με άλλα μοντέλα της σειράς Ceed στα 2.650 mm, οι μπροστινοί και πίσω πρόβολοι του XCeed έχουν επεκταθεί πάνω από το πεντάθυρο χάτσμπακ κατά 25 mm εμπρός (σε 905 mm) και 60 mm πίσω (έως 840 mm). Τα μόνα πάνελ αμαξώματος που μεταφέρονται από το πεντάθυρο χάτσμπακ αδερφάκι του είναι οι μπροστινές πόρτες.
Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο με ζάντες 16 και 18 ιντσών. Η απόσταση του XCeed από το έδαφος είναι 172 mm με τους τροχούς των 16 ιντσών και 184 mm με τους τροχούς των 18 ιντσών, μια άνοδος έως και 44 mm σε σχέση με το πεντάθυρο χάτσμπακ Ceed.
Με την εισαγωγή της έκδοσης GT-line, η Kia φέρνει τα σπορτίφ χαρακτηριστικά και στο XCeed. Αυτή η νέα πτυχή του μοντέλου διαθέτει μια σειρά από σπορ πινελιές που τη διαφοροποιούν από τη βασική έκδοση. Το γνωστό tiger nose της Kia πλαισιώνει τη νέα μπροστινή μάσκα, ενώ η σπορ κάτω εισαγωγή αέρα και η επενδύσεις στο πλάι του προφυλακτήρα προσφέρουν μια πιο επιθετική εμφάνιση στο μπροστινό μέρος. Οι αεροκουρτίνες είναι φινιρισμένες σε σκούρο χρώμιο, ενώ αντίστοιχες διαφοροποιήσεις συναντάμε και πίσω. Τα νέα εξαγωνικά πίσω φώτα LED και ένας σπορ κάτω διαχύτης στο χρώμα του αμαξώματος ολοκληρώνουν το ανανεωμένο μοντέλο και διαχωρίζουν το XCeed GT-line από την υπόλοιπη γκάμα.
Πινελιές όπως οι διαφορετικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, τα μαρσπιέ στο χρώμα του αμαξώματος, οι γυαλιστερές μαύρες ράγες οροφής και οι καθρέφτες ενισχύουν περαιτέρω την δυναμική εμφάνιση. Το νέο Kia XCeed θα προσφέρεται σε 12 διαφορετικές αποχρώσεις ανάλογα με τις προδιαγραφές, συμπεριλαμβανομένων τριών νέων χρωμάτων: Lemon Splash, Celadon Spirit Green και Yuca Steel Grey.
Αναβαθμίσεις και στο εσωτερικό
Αν και γνώριμη, η εικόνα εντός της καμπίνας του νέου Kia XCeed έχει ελαφρώς ανανεωθεί. Αρχικά έρχεται με νέα γραφικά για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Supervision 12,3 ιντσών, τα σχέδια του οποίου μπορούν να συνδεθούν με τα Drive Modes του οχήματος, ενώ ένα γυαλιστερό μαύρο πλαίσιο κιβωτίου ταχυτήτων και ένας νέος καθρέφτης οπισθοπορείας με λεπτές άκρες βελτιώνει τόσο την εμφάνιση όσο και τη λειτουργικότητα. Για το infotainment συνεχίζουμε να έχουμε μία οθόνη αφής 10,25 ιντσών στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας η οποία προσφέρει συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay.
Το εσωτερικό είναι φινιρισμένο με μαλακά υλικά. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν από μια σειρά από μία σειρά επενδύσεων για την καμπίνα που περιλαμβάνει ύφασμα, σουέτ, συνθετικό δέρμα ή γνήσιες επενδύσεις δέρματος. Όσον αφορά την έκδοση GT-line, φυσικά έχουμε και εδώ διαφοροποιήσεις σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα όπως το τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος, το μαύρο headliner, η επένδυση του λεβιέ για το κιβώτιο με διάτρητο δέρμα και τα νέα καθίσματα με το λογότυπο GT-line.
Όσον αφορά την ευρυχωρία του εσωτερικού μην περιμένετε ιδιαίτερες αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Αυτό μεταφράζεται σε 426 lt για τον χώρο αποσκευών τα οποία φτάνουν τα 1.378 lt με την δεύτερη σειρά καθισμάτων διπλωμένη.
Κινητήρια σύνολα
Το νέο Kia XCeed τροφοδοτείται από μια γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel, οι οποίοι είτε δρουν μόνοι τους, είτε συνδυάζονται σε ορισμένες περιπτώσεις με τεχνολογία mild και plug-in hybrid. Τρεις υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού (T-GDi) είναι διαθέσιμοι στην ανανεωμένη σειρά XCeed. Ένας τρικύλινδρος 1.000 κυβικών που αποδίδει 120 ίππους και 172 Nm ροπής, ένας τετρακύλινδρος 1,5 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους και 253 Nm ροπής και τέλος ένα σύνολο 1,6 λίτρων με απόδοση 204 ίππους και ροπή 265 Nm. Το τελευταίο όταν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων επιταχύνει έως τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 7,5 sec.
Ιδανικό για όσους καλύπτουν τακτικά μεγάλες αποστάσεις, το νέο XCeed διατίθεται επίσης με ένα πετρελαιοκίνητο μοτέρ που χρησιμοποιεί ήπια υβριδική τεχνολογία. Ο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων μπορεί να συνδυαστεί με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων με απόδοση 136 ίππους και 280 Nm ροπής ή με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Σε αυτή την περίπτωση η ροπή ανεβαίνει στα 320 Nm.
Τέλος μία επιλογή plug-in υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης (PHEV) είναι για άλλη μια φορά διαθέσιμη στο νέο XCeed, συνδυάζοντας μια μπαταρία λιθίου 8,9 kWh, έναν ηλεκτροκινητήρα 44,5 kW και έναν αποδοτικό τετρακύλινδρο GDI 1,6 λίτρων. Σε συνδυασμό με ένα εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (6DCT), το PHEV αποδίδει έως και 141 ίππους και 265 Nm στους μπροστινούς τροχούς, ενώ οι οδηγοί θα επωφεληθούν επίσης από μια πλήρως ηλεκτρική αυτονομία 48 km, που μπορεί να αγγίξει ακόμη και τα 60 km εάν το αυτοκίνητο κινείται σε αστικό περιβάλλον. Αυτό θα επιτρέψει στους οδηγούς να ολοκληρώσουν την πλειονότητα των καθημερινών μετακινήσεων αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Πλήρη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας
Το νέο Kia XCeed περιλαμβάνει μια ευρεία γκάμα ενεργών τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού. Το Smart Cruise Control (SCC) αναβαθμίζεται με την προσθήκη της λειτουργίας που σχετίζεται με την πλοήγηση. Το SCC με τη βοήθεια πλοήγησης (NSCC) επωφελείται από τη λειτουργία Αυτόματης ρύθμισης που προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα κίνησης του XCeed σύμφωνα με το μέγιστο που έχει οριστεί για αυτόν τον δρόμο στο σύστημα δεδομένων οδικής πλοήγησης.
Εκτός από τη λειτουργία Auto-set που ελέγχει τη μέγιστη ταχύτητα, το NSCC προσθέτει επίσης τη λειτουργία «ζώνης» (NSCC-Z) που μειώνει την ταχύτητα του οχήματος σε «ασφαλείς ζώνες» που προσδιορίζονται στο σύστημα πλοήγησης. Μόλις βγει από την «ασφαλή ζώνη», το σύστημα θα επιστρέψει το όχημα στην προηγούμενη ταχύτητα που είχε οριστεί.
Μια πρόσθετη εξέλιξη του NSCC που παρατηρείται στο XCeed είναι η λειτουργία Curve (NSCC-C), η οποία χρησιμοποιεί τα δεδομένα πλοήγησης για να προβλέψει μια επερχόμενη στροφή στο δρόμο, μειώνοντας έτσι την ταχύτητα εάν χρειαστεί για να περάσετε τη στροφή με ασφάλεια και στη συνέχεια επιστρέφει στην προκαθορισμένη ταχύτητα.
Όπως κάθε Kia που πωλείται στην Ευρώπη, το νέο XCeed περιέχει στον στάνταρ εξοπλισμό το Vehicle Stability Management. Αυτό βοηθά στη σταθερότητα κατά το φρενάρισμα και τις στροφές ελέγχοντας το σύστημα ευστάθειας (ESC) του αυτοκινήτου εάν ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης.
Το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης σε τυφλό σημείο της Kia (BCA) συνεργάζεται με το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης σε τυφλό σημείο (BCW). Χρησιμοποιώντας τους ίδιους αισθητήρες που βρίσκονται στον πίσω προφυλακτήρα, το BCA προσθέτει προληπτικά μέτρα σε περίπτωση που ο οδηγός αρχίσει να στρίβει σε λωρίδα όταν υπάρχει άλλο όχημα στο τυφλό σημείο του οδηγού. Σε συνδυασμό με τις ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις που υπάρχουν στο BCW, το σύστημα φρενάρει τους τροχούς στην απέναντι πλευρά του αυτοκινήτου, η οποία οδηγεί το όχημα πίσω στην αρχική λωρίδα. Αυτή η πρωτοποριακή λειτουργία ασφάλειας έλαβε το βραβείο Autoblog 2020 Technology of the Year Award για την αποτελεσματικότητά της και τη φιλική προς τον χρήστη εφαρμογή. Το Blind-spot Collision-Avoidance Assist (BCA) αποτελεί μέρος της αποκλειστικής τεχνολογικής σουίτας της Kia που επικεντρώνεται στο να κάνει την καθημερινή οδήγηση μια πιο ασφαλή και χαλαρωτική εμπειρία.
Άλλα χαρακτηριστικά ασφαλείας στο νέο XCeed είναι τα Forward Collision Warning με εφαρμογή σε αυτοκίνητα αλλά και πεζούς, Intelligent Speed Limit Warning, Lane Keeping Assist, Lane Following Assist, Highway Driving Assist και High Beam Assist.
Πατήστε εδώ για να δείτε τον νέο αναλυτικό τιμοκατάλογο, συμπεριλαμβανομένων των εκδόσεων GT-line και PHEV.