Στην Ελλάδα το Dacia Jogger - Πώς είναι από κοντά το φθηνότερο 7θέσιο;
Με απόλυτα ανταγωνιστικές τιμές, πρακτικότητα, χώρο αποσκευών έως 708 λίτρα και εργοστασιακή έκδοση υγραερίου, το Dacia Jogger αποδεικνύεται πραγματικό… τζόκερ.
- -
- -
Δεν χρειάζεσαι τζακ ποτ για να το αγοράσεις, αλλά σου αλλάζει τη ζωή. Αυτή η πρόταση θα μπορούσε να συνοδεύει το νέο Dacia Jogger, το οποίο έρχεται για να δώσει τη λύση στον οικογενειάρχη που χρειάζεται τους χώρους, αλλά χωρίς να τον αναγκάζει να πληρώσει μια περιουσία για να τους αποκτήσει. Με επτά θέσεις, τεράστιο χώρο αποσκευών και χαμηλή κατανάλωση από τα διαθέσιμα κινητήρια σύνολα, το μόνο σίγουρο είναι ότι πολλοί θα χαμογελάσουν με τη νέα πρόταση της Dacia.
Το νέο Jogger παρουσιάστηκε επίσημα στην Ελλάδα, σε μια εκδήλωση της TEOREN Motors στις εγκαταστάσεις τους στην Αθήνα και είχαμε την ευκαιρία να το δούμε για πρώτη φορά από κοντά. Αν και δεν το οδηγήσαμε ακόμη, εντυπωσιαστήκαμε από την ευρυχωρία του, τις έξυπνες λύσεις που υιοθετήθηκαν, τα crossover χαρακτηριστικά του αμαξώματος, τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 200 χιλιοστών, όπως και το γεγονός ότι η τρίτη σειρά καθισμάτων δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε παιδιά ή μικρόσωμους ενήλικες. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή.
Οι κινητήρες του νέου Dacia Jogger
Η πιο δημοφιλής έκδοση αναμένεται να είναι εκείνη με τον τρικύλινδρο, turbo κινητήρα του 1.0 λίτρου που αποδίδει 100 ίππους και καίει υγραέριο (LPG). Εφοδιάζεται με εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης και προσφέρει χαμηλό κόστος μετακίνησης, αλλά και αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα, χάρη στο ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων και την μπουκάλα υγραερίου των 40 λίτρων. Η συγκεκριμένη έκδοση συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας λόγω χαμηλών ρύπων (118 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ) και έχει ελεύθερη είσοδο στον δακτύλιο της Αθήνας.
Στη συνέχεια έχουμε τον νέο 1.0 TCe βενζίνης, με τρεις κυλίνδρους και turbo, ο οποίος αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο μοτέρ είναι νέο, με ανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή σε σχήμα «Δ» για μεγαλύτερη απόδοση και μικρότερες απώλειες, αλλά και άμεσο ψεκασμό καυσίμου που ενισχύει την απόδοση και μειώνει την κατανάλωση. Μάλιστα, διαθέτει και διπλό μεταβλητό χρονισμό, με ηλεκτρομαγνητικούς ενεργοποιητές τοποθετημένους κατευθείαν πάνω στα γρανάζια των εκκεντροφόρων για ταχύτερη απόκριση. Και αυτό χρησιμοποιεί χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά στον εμπρός άξονα.
Dacia Jogger, ένα θαύμα ευρυχωρίας!
Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, την ίδια με πολύ δημοφιλή μοντέλα (όπως το Renault Captur) αλλά με αρκετές διαφορές. Το πίσω μέρος της είναι τροποιημένο έτσι, ώστε να επιτρέπει την επιμήκυνση του μεταξονίου στο εντυπωσιακό μέγεθος των 2.897 χιλιοστών, που θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία του. Διατίθεται με επτά ή πέντε θέσεις, ανάλογα τις ανάγκες και ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 708 λίτρα στις πενταθέσιες εκδόσεις ή τα 565 λίτρα στις επταθέσιες. Όταν χρησιμοποιούνται και οι επτά θέσεις, απομένουν 160 λίτρα χώρου αποσκευών. Αυτό που μας έκανε πραγματική εντύπωση όμως είναι ότι στην τρίτη σειρά καθισμάτων, χωράνε ακόμη και ενήλικες.
Ο χώρος για το κεφάλι είναι πάρα πολύ καλός, ενώ για τα πόδια είναι ικανοποιητικός. Μόνο οι πολύ ψηλοί θα διαμαρτυρηθούν. Για το πολύ καλό ύψος της καμπίνας ευθύνεται το «σκαλοπάτι» που κάνει η οροφή μετά τις δύο εμπρός πόρτες, το οποίο εξασφαλίζει ακόμη 4 εκατοστά ύψους. Δεν το παρατηρείς εύκολα αλλά κάνει πολύ καλή δουλειά και το εντοπίζεις μόνο αν κοιτάξεις το αυτοκίνητο από το πλάι. Αυτό επέτρεψε στους σχεδιαστές να φτιάξουν τα καθίσματα σε διαφορετικό ύψος. Η δεύτερη σειρά βρίσκεται ψηλότερα από την πρώτη και αντίστοιχα, η τρίτη σειρά, στέκεται ψηλότερα από τη δεύτερη, δίνοντας έναν «αμφιθεατρικό» αέρα με εξαιρετική ορατότητα για όλους.
Το μήκος αγγίζει τα 4.547 χιλιοστά και συνολικά, στην καμπίνα βρίσκουμε χώρους μικροαντικειμένων 23 λίτρων. Η πρακτικότητα άλλωστε συναντάται παντού, ακόμη και στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα αφήνουν την 5η πόρτα να είναι όσο πιο φαρδιά γίνεται για μεγάλο άνοιγμα και εύκολη φόρτωση.
Οι τιμές και ο εξοπλισμός του Dacia Jogger
Το νέο μοντέλο της Dacia εφοδιάζεται στις βασικές εκδόσεις με το σύστημα πολυμέσων Media Control που περιλαμβάνει δύο ηχεία, μία βάση στήριξης και σύνδεσης smartphone που ενσωματώνεται απόλυτα στην αισθητική του ταμπλό, Bluetooth, θύρα USB, χειριστήρια στο τιμόνι και πληροφορίες ραδιοφώνου που εμφανίζονται μέσω της ψηφιακής οθόνης TFT 3,5 ιντσών του υπολογιστή ταξιδίου στο κέντρο του πίνακα οργάνων.
Δείτε ακόμη: Πάμε εκδρομή με το Dacia Duster - Πόσο μας κόστισε;
Οι πιο πλούσιες εκδόσεις εφοδιάζεται με το Media Display και την οθόνη αφής 8 ιντσών, ενώ υπάρχει και η επιλογή του Media Nav με ενσωματωμένες δυνατότητες πλοήγησης και ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Wi-Fi για Apple CarPlay και Android Auto. Όσο για συστήματα υποβοήθησης, διαθέτει Ενεργό Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Emergency Brake Assist), Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning), Υποβοήθηση Στάθμευσης (Park Assist), Υποβοήθηση Εκκίνησης σε Ανηφόρα (Hill Start Assist).
Τα βιβλία παραγγελιών για το νέο Jogger είναι ανοικτά από σήμερα με τις τιμές για τη βασική έκδοση LPG να ξεκινούν από 18.880 ευρώ και για την βενζίνης από 19.680 €. Αυτοκίνητα ήδη υπάρχουν στις εκθέσεις των αντιπροσώπων και οι πρώτες παραδόσεις αναμένεται να γίνουν από τον Αύγουστο, για όσους παραγγείλουν σύντομα το νέο τους Dacia Jogger. Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο:
Βενζίνη-Υγραέριο 1.0 TCe 100 PS
- ESSENTIAL LPG 5-S: 18.880 €
- COMFORT LPG 5-S: 21.280 €
- EXTREME LPG 5-S: 22.580 €
- COMFORT LPG 7-S: 22.280 €
- EXTREME LPG 7-S: 23.780 €
Βενζίνη 1.0 TCe 110 PS
- ESSENTIAL 5-S: 19.680 €
- COMFORT 5-S: 22.080 €
- EXTREME 5-S: 23.580 €
- COMFORT 7-S: 23.080 €
- EXTREME 7-S: 24.780 €