Νέο υβριδικό Nissan Juke με e-Pedal και κατανάλωση 5,2 lt/100 km
Έτοιμη η υβριδική έκδοση του μοντέρνου B-SUV της Nissan. Δείτε πότε έρχεται στην Ελλάδα.
- -
- -
Το Nissan Juke βρίσκεται στην αγορά εδώ και περίπου 2 χρόνια, και σήμερα η ιαπωνική μάρκα αποφάσισε να του δώσει ένα περισσότερο πολυδιάστατο προφίλ με τη νέα υβριδική του έκδοση. Πιο συγκεκριμένα, το Juke Hybrid φιλοξενεί ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.600 cc με 94 ίππους και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας είναι εκείνος που συνδέεται με τους τροχούς και συνδυαστικά, το σύστημα αποδίδει 141 ίππους.
Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας έχει ρόλο να συγχρονίζει τις σχέσεις του σασμάν με τις στροφές του κινητήρα για ομαλές αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο έχει dog γρανάζια (ισιογράναζο) και όχι τα κλασικά με συγχρονιζέ για τη μείωση των τριβών. Η μπαταρία που πλαισιώνει το υβριδικό σύστημα έχει χωρητικότητα 1,2 kWh και αποθηκεύει ενέργεια από την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. Όπως ίσως μπορείτε να υποπτευθείτε, πρόκειται για το υβριδικό σύστημα που εφοδιάζει και το Renault Clio E-Tech - εδώ μπορείτε να διαβάσετε τη δοκιμή του.
Εδώ, να τονίσουμε ότι η Nissan εξοπλίζει το υβριδικό Juke με το e-Pedal, που προσφέρει οδήγηση με το ένα πεντάλ. Απελευθερώνοντας το δεξί πεντάλ το Juke φρενάρει μέσω της ανάκτησης, αφήνοντας το φρένο χρήσιμο μόνο για την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος. Το e-Pedal προσφέρει επιβράδυνση μέχρι τα 5 km/h.
Επιστρέφοντας στο υβριδικό σύστημα, η φίρμα υποστηρίζει ότι μπορεί να δώσει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μέχρι την ταχύτητα των 55 km/h. Στις εντός πόλης διαδρομές ο ηλεκτροκινητήρας έχει τον κύριο λόγο στην κίνηση του οχήματος με σκοπό να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου. Η τελευταία περιορίζεται στα 5,2 λίτρα βενζίνης ανά 100 km ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις 118 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο (δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα). Μιλώντας με ποσοστά, η Nissan λέει ότι εντός πόλης, το Juke Hybrid κινείται κατά 80% με το ρεύμα που μαζεύει φρενάροντας. Επίσης, υπάρχουν και προγράμματα οδήγησης Eco, Normal και Sport για οικονομία, κανονική χρήση ή σπορ οδήγηση, αντίστοιχα.
Εμφανισιακά, το υβριδικό Juke έχει αποκτήσει ζάντες αλουμινίου αεροδυναμικής σχεδίασης, αλλά και μια αεροτομή εμπρός για να υπάρχει μικρότερη αντίσταση από τον αέρα. Εντός της καμπίνας συναντάμε νέες ενδείξεις στον αναβαθμισμένο πίνακα οργάνων, ενώ κατά τα λοιπά, όλα μένουν ίδια, αν εξαιρέσουμε μερικούς διακόπτες στην κονσόλα για τον έλεγχο του υβριδικού συστήματος. Στο πορτμπαγκάζ, έχουμε μια μείωση της τάξεως των 68 λίτρων (354 λίτρα πλέον) αφού κάτω από αυτό βρίσκεται η μπαταρία του συστήματος. Στην Ελλάδα αναμένεται από το Φθινόπωρο και οι τιμές του θα ανακοινωθούν κατά το λανσάρισμα.