Αποκάλυψη για το νέο Opel Astra
Το γερμανικό μοντέλο εξηλεκτρίζεται για πρώτη φορά και θα διατίθεται ως plug-in υβριδικό με δύο επίπεδα επιδόσεων
- -
- -
Η Opel αποκάλυψε σήμερα τη νέα, έκτη γενιά του Astra. Η ιστορία του bestseller της Opel ξεκίνησε πριν από 30 χρόνια με τον απόγονο του θρυλικού Kadett. Με το νέο Astra, ο Γερμανός κατασκευαστής ανοίγει τώρα το επόμενο κεφάλαιο: για πρώτη φορά το συμπαγές μοντέλο διατίθεται με ηλεκτροκίνηση.
Η Opel θα προσφέρει το νέο Astra ως plug-in υβριδικό με
δύο επίπεδα επιδόσεων. Επιπλέον, διατίθενται εκδόσεις με
κινητήρες βενζίνης και diesel σε συνδυασμό με εξατάχυτο μηχανικό
κιβώτιο βελτιστοποιημένων τριβών και οκτατάχυτο αυτόματο.
Εμφανισιακά το νέο μοντέλο αποτελεί επίσης μία ‘σχεδιαστική δήλωση’ για τη μάρκα. Μινιμαλιστικές, καθαρές επιφάνειες, απαλλαγμένες από περιττά στοιχεία και με το νέο πρόσωπο της μάρκας – το Opel Vizor. Παρατηρώντας το αυτοκίνητο από το πλάι, η νέα γενιά Astra δείχνει ιδιαίτερα δυναμική χάρη στην έντονη προς τα εμπρός κλίση της κολόνας C. Στο πίσω τμήμα, το Opel Compass επαναλαμβάνεται με το κεντρικά τοποθετημένο Blitz, το κάθετα ευθυγραμμισμένο και ψηλά τοποθετημένο φως φρένου και τα πίσω φώτα (ενεργειακά αποδοτικά LED, όπως σε όλα τα εξωτερικά φώτα). Το λογότυπο του κεραυνού (Blitz) κάνει και χρέη χειρολαβής της πίσω πόρτας, που κατασκευάζεται από προηγμένο συνθετικό υλικό. Η τεχνολογία αυτή, πέρα από τα πλεονεκτήματα ελαφρού βάρους και ακαμψίας, επιτρέπει τη δημιουργία σχεδιαστικών λεπτομερειών με υψηλή ακρίβεια, όπως τα ιδιαιτέρως λεπτά πίσω φώτα.
Θα λανσαριστεί φέτος σε πεντάθυρη μορφή με χαμηλωμένο αμάξωμα
αλλά περισσότερους χώρους συγκριτικά με τον προκάτοχο του. Με
μήκος 4.374 mm και πλάτος 1.860 mm, χάρη στον πολύ
κοντό εμπρός πρόβολο, το νέο Astra είναι μόλις 4.0 mm
μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, παρά το αυξημένο
μεταξόνιο των 2.675 mm (+13 mm). Ο χώρος
αποσκευών, με προσαρμοζόμενο πάτωμα εξακολουθεί να προσφέρει
χωρητικότητα 422 λίτρων.
Το εσωτερικό ενστερνίζεται τις διαθέσιμες τεχνολογίες του σήμερα, με το πλήρως ψηφιακό ταμπλό Pure Panel να παίρνει την θέση των αναλογικών δεικτών. Αυτό το εκτεταμένο ψηφιακό ταμπλό (προαιρετικά με ενιαίες κρυστάλλινες επιφάνειες) περιλαμβάνει δύο οθόνες 10 ιντσών, αρμονικά ενσωματωμένες – μαζί με τον πλαϊνό αεραγωγό του οδηγού – σε οριζόντια μορφή. Χάρη σε μια επίστρωση που αποτρέπει τις ανακλάσεις προς το παρμπρίζ, καταργήθηκε το συμβατικό κάλυμμα οθονών, αναδεικνύοντας έτσι, ακόμα περισσότερο το high-tech στοιχείο. Οι επιβάτες μπορούν να διαχειρίζονται τις λειτουργίες του νέου Astra μέσω μεγάλων οθονών αφής, ενώ παράλληλα βασικές ρυθμίσεις όπως ο έλεγχος κλιματισμού εξακολουθούν να γίνονται μέσω φυσικών διακοπτών και μπουτόν.
Επίσης, δεν υπάρχει ανάγκη για καλώδια, αφού η νέα γενιά συστημάτων multimedia infotainment με συνδεδεμένες υπηρεσίες – που μπορούν να ελέγχονται μέσω φωνητικών εντολών στη φυσική γλώσσα και μέσω αφής – μπορούν να συνδέονται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις μοντέλων με ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto μέσω συμβατών smartphones.
Το νέο Astra βασίζεται στην τρίτη γενιά της multi-energy πλατφόρμας EMP2. Η πλευρική και διαμήκης ακαμψία του αμαξώματος - γόνατα MacPherson μπροστά σε συνδυασμό με ημιάκαμπτο άξονα πίσω – στοχεύουν στον άριστο έλεγχο κλίσεων (απόσβεση κινήσεων γύρω από τον οριζόντιο άξονα). Η στρεπτική ακαμψία είναι 14% υψηλότερη από του προκατόχου του.
Η συγκεκριμένη πλατφόρμα ενσωματώνει επίσης τα τελευταία αυτοματοποιημένα συστήματα υποστήριξης οδηγού. Πέρα από την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών στο παρμπρίζ, η τεχνολογία περιλαμβάνει τέσσερις κάμερες αμαξώματος (μία μπροστά, μία πίσω και μία σε κάθε πλευρά), πέντε αισθητήρες ραντάρ (ένα μπροστά και από ένα σε κάθε γωνία), καθώς και αισθητήρες υπερήχων μπροστά και πίσω.
Κάμερες και αισθητήρες ενσωματώνονται με συνδεσιμότητα e-horizon
στο Intelli-Drive 2.0, που αυξάνει την εμβέλεια
των καμερών και του ραντάρ. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να
προσαρμόζει την ταχύτητα στις στροφές, να κάνει υποδείξεις
ταχύτητας και να εκτελεί ημιαυτόνομες αλλαγές λωρίδων. Η λειτουργία
«ανίχνευση χεριών οδηγού εκτός τιμονιού» (‘Hands-off’) διασφαλίζει
την συνεχή προσοχή του οδηγού.Λειτουργίες όπως, ειδοποίηση πίσω
διασταυρούμενης κυκλοφορίας (rear cross-traffic alert), αναγνώριση
τυφλού σημείου μεγάλης εμβέλειας, σύστημα active lane positioning,
που διατηρεί το αυτοκίνητο στη μέση της λωρίδας. αποτελούν το
σύστημα Intelli-Drive 1.0.
Η μεγάλη λίστα των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνει επίσης adaptive cruise control, ενώ η γκάμα κορυφαίων συστημάτων υποστήριξης περιλαμβάνει ένα εκτενές head-up display και Intelli-Vision, βασισμένο σε κάμερα και ραντάρ για ευκολότερο παρκάρισμα.
Το νέο Astra θα διατίθεται από την έναρξη των πωλήσεων με plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης, αλλά και με κινητήρες βενζίνης και diesel. Το συμπαγές μοντέλο της Opel εξηλεκτρίζεται για πρώτη φορά στην ιστορία της μάρκας. Οι προσφερόμενες εκδόσεις ισχύος κυμαίνονται από 110 PS μέχρι 130 PS με τις εκδόσεις βενζίνης και diesel, ενώ η συνολική ισχύς των plug-in υβριδικών εκδόσεων φτάνει μέχρι τους 225 ίππους. Ένα εξατάχυτο κιβώτιο είναι στάνταρ με τα σύνολα βενζίνης και diesel, και έναν οκτατάχυτο αυτόματο (ειδική έκδοση για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις) προαιρετικό για τα ισχυρότερα κινητήρια σύνολα.
Η παραγγελιοληψία για το νέο Opel Astra θα ξεκινήσει φέτος το φθινόπωρο. Οι πρώτοι πελάτες θα παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους στις αρχές της επόμενης χρονιάς.