Η νέα γενιά του σκληροτράχηλου Toyota Land Cruiser είναι εδώ [Video]

Ελαφρύτερο, ισχυρότερο και με έκδοση GR Sport

  • -
  • -

Το ολοκαίνουργιο Toyota Land Cruiser με την κωδική ονομασία L300 μόλις παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα και σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία έχει δύο σκοπούς. Πρώτον να ενστερνιστεί αλλά και να εξελίξει τα στοιχεία που χαρακτήριζαν τους προκατόχους του όπως, αξιοπιστία, ανθεκτικότητα και εκτός δρόμου επιδόσεις και δεύτερον να δώσει την δυνατότητα σε όσους το οδηγήσουν να «επιτεθούν» σε κάθε λογής τερέν με άνεση.

Για να γίνει αυτό η Toyota χρησιμοποίησε την νέα πλατφόρμα GA-F η οποία βασίζεται στην TNGA (Toyota New Global Architecture). Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ένα ελαφρύτερο σασί, με καλύτερη ακαμψία και χαμηλότερο κέντρο βάρους, ενώ το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 200 κιλά. Παρ’ όλα αυτά, το συνολικό μήκος, πλάτος, μεταξόνιο, αλλά και οι γωνίες προσέγγισης εμπρός και πίσω, όλα έχουν παραμείνει ίδια σε σχέση με τον προκάτοχο του, έτσι ώστε να μην υπάρξει κανένας συμβιβασμός από πλευράς χώρων αλλά και off-road ικανοτήτων. Θυμίζουμε πως το προηγούμενο μοντέλο είχε μήκος οριακά κάτω από τα 5 μέτρα (4.990 mm), πλάτος 1.980 mm, μεταξόνιο 2.850 mm και οι γωνίες προσέγγισης ήταν 32 μοίρες εμπρός και 24 μοίρες πίσω.

side

Από πλευράς ανάρτησης, διαθέσιμο είναι ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο setup, αλλά και μία αναβαθμισμένη έκδοση της επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενης E-KDSS ανάρτησης για απόλυτο έλεγχο σε κάθε επιφάνεια. Παράλληλα, η ιαπωνική μάρκα έχει εξοπλίσει το νέο μοντέλο και με ένα ακόμη πιο προηγμένο Multi-Terrain κέντρο ελέγχου, το οποίο πλέον, εκτός από τις νέες λειτουργίες “Deep Snow” και “Auto mode” που προσφέρει, εξοπλίζεται και με κάμερα που βρίσκεται κάτω από το αυτοκίνητο.

Εμφανισιακά, έχοντας διατηρήσει τις διαστάσεις του προηγούμενου, είναι φυσικό να δείχνει σε πολλούς περισσότερο σαν facelift παρά σαν ένα ολοκληρωτικά καινούργιο μοντέλο, αλλά η Toyota έχει φροντίσει να δώσει την σωστή ποσότητα μοντέρνων σχεδιαστικών επιλογών, όπως τα φώτα τεχνολογίας LED, ώστε το L300 να ξεχωρίζει τόσο στην απλή του μορφή, αλλά ακόμη περισσότερο στην προσφάτως επιβεβαιωμένη GR Sport. Η τελευταία αναμένεται να προσφέρει περισσότερη ισχύ και βελτιωμένες επιδόσεις, χωρίς όμως η ιαπωνική μάρκα να έχει δώσει λεπτομέρειες.

interior

Το εσωτερικό εκμοντερνίστηκε όπως ήταν επόμενο, με μία οθόνη 9 ιντσών να φιλοξενεί το infotainment, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής μίας μεγαλύτερης 12,3 ιντσών. Παροχές όπως Apple CarPlay και Android Auto, ασύρματη φόρτιση κινητού, πανοραμική κάμερα 360 μοιρών και head-up display επίσης θα υπάρχουν, ενώ διαθέσιμα στον προαιρετικό εξοπλισμό θα είναι στοιχεία όπως, η ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, το ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο τιμόνι, ο ιονιστής αέρα και το σύστημα ασφαλείας με δακτυλικό αποτύπωμα.

Φυσικά από τον εξοπλισμό δεν λείπει το τελευταίας γενιάς πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας με συστήματα όπως adaptive cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων.

Τέλος, κλείνουμε με μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές που φέρει το νέο Land Cruiser, την γκάμα κινητήρων. Όπως είδαμε και σε παλαιότερες δημοσιεύσεις, η νέα γενιά αποχαιρετά τον παλιομοδίτικο ατμοσφαιρικό V8 των 5,7 λίτρων και στην θέση του μπαίνει ένας νέος twin-turbo V6 3,5 λίτρων με απόδοση 409 ίππους και 650 Nm ροπής. Αντιστοίχως, σε διάφορες αγορές θα κυκλοφορήσει και μία πετρελαιοκίνητη έκδοση που επίσης θα χρησιμοποιεί έναν twin-turbo V6, 3,3 λίτρων αυτή τη φορά και με απόδοση 302 ίππους και 700 Nm ροπής. Και στις δύο περιπτώσεις η ισχύς περνά και στους 4 τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 10 σχέσεων.

Οι νέοι downsized κινητήρες εκτός από περισσότερη ισχύ και καλύτερες επιδόσεις (6,7 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 km/h από στάση στην βενζινοκίνητη έκδοση), προσφέρουν και βελτιωμένες τιμές κατά 10%, τόσο στην κατανάλωση καυσίμου, αλλά και στις εκπομπές ρύπων.

Περισσότερες πληροφορίες για το πότε και με ποιες εκδόσεις θα έρθει στην Ευρώπη και κατ’ επέκταση στην χώρα μας, θα έχουμε μέσα στο επόμενο διάστημα.


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...