Αποκάλυψη των μηχανικών μερών της Mercedes-Benz EQS

Με δύο διαθέσιμα μεγέθη μπαταρίας και πληθώρα επιλογών στις μονάδες ισχύος

  • -
  • -

Ούτε 10 ημέρες δεν έχουν μείνει μέχρι την επίσημη, πλήρη αποκάλυψη της αμιγώς ηλεκτρικής ναυαρχίδας της Mercedes-Benz και ήδη η γερμανική εταιρεία έχει καταφέρει να μας κάνει να μιλάμε ακατάπαυστα για το νέο της μοντέλο. Μετά την Hyperscreen και το εντυπωσιακό εσωτερικό, τώρα περνάμε σε ακόμη πιο σημαντικές λεπτομέρειες που αφορούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά, με πληθώρα επιλογών στις μονάδες ισχύος, αλλά και με δύο διαθέσιμα μεγέθη μπαταρίας.

Η νέα EQS θυμίζουμε πως πατά πάνω στην νέα πλατφόρμα EVA, την οποία θα δούμε στο μέλλον να χρησιμοποιείται από πολλά ακόμη αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα συμπεριλαμβανομένης της EQE, αλλά και των αντίστοιχων SUV εκδόσεων για τις EQS και EQE.

Όπως ήδη γνωρίζουμε η μέγιστη αυτονομία της ηλεκτρικής ναυαρχίδας θα φτάνει τα 770 km σε κύκλο WLTP, με τις διαθέσιμες μπαταρίες να έχουν χωρητικότητα που φτάνει τις 107.8 kWh και 90 kWh, αντίστοιχα. Εάν η μεγαλύτερη εκ των δύο είναι ικανή να καλύψει 770 km, τότε η όχι και τόσο μικρότερη θα πρέπει να ξεπερνά τα 640 km σε κύκλο WLTP (αυτός ο αριθμός μπορεί να αλλάζει ανάλογα με την διάταξη). Η διαθέσιμη τάση φτάνει τα 400V.

Ένας καθοριστικός παράγοντας για την επίτευξη αυτών των αριθμών αυτονομίας είναι η κορυφαία αεροδυναμική του μοντέλου. Με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,20 Cd – τον χαμηλότερο που έχει καταγραφεί ποτέ σε όχημα παραγωγής – η Mercedes-Benz χάρισε στην EQS κορυφαία αυτονομία, αλλά και άνεση για τους επιβάτες της καθώς οι αεροδυναμική θόρυβοι έχουν μειωθεί στο ελάχιστο.

battery

Όπως βλέπουμε και στην φωτογραφία, στην αρχιτεκτονική των μπαταριών συμπεριλαμβάνεται και ένα υδρόψυκτο σύστημα ρύθμισης της θερμοκρασίας με μία πλάκα ψύξης στο κάτω μέρος της μπαταρίας και έναν βοηθητικό θερμαντήρα PTC ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο κύκλωμα ψύξης. Αυτό σημαίνει πως η μπαταρία μπορεί να προθερμαθεί ή να ψυχθεί πριν ή κατά την διάρκεια της οδήγησης ώστε να φτάσει στο ιδανικό φάσμα θερμοκρασίας πριν συνδεθεί σε έναν ταχυφορτιστή. Μάλιστα οι ασύρματες (over-the-air) αναβαθμίσεις λογισμικού θα περιέχουν και updates για το σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας εάν αυτό θεωρηθεί αναγκαίο. Σύμφωνα με την Mercedes-Benz, η εγγύηση για το πακέτο μπαταριών θα φτάνει έως και τα 10 έτη ή τα 250.000 km.

Τι γίνεται από μεριάς ισχύος όμως; Η πλήρως εξηλεκτρισμένη ναυαρχίδα θα προσφέρεται ως πισωκίνητη ή τετρακίνητη με την ιπποδύναμη των εκδόσεων που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής να φτάνει τους 523 ίππους, ενώ αναμένεται και μία ακόμη πιο ισχυρή έκδοση performance. Η εισαγωγική έκδοση EQS 450+ θα είναι πισωκίνητη με 333 ίππους και η μεγαλύτερη EQS 580 4MATIC θα φέρει την προαναφερθείσα υψηλότερη ισχύ, με τους 346 ίππους να πηγαίνουν στους πίσω τροχούς και τους υπόλοιπους 177 να έρχονται από έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που θα συνδέεται με τους εμπρός τροχούς. Παρά την υψηλή ιπποδύναμη, η τελική ταχύτητα θα περιορίζεται – ασχέτως της έκδοσης – στα 210 km/h. Προς το παρόν δεν έχει δημοσιευθεί κάποια τιμή για την επιτάχυνση των εκδόσεων της EQS. Κάτι ακόμα που αξίζει να αναφέρουμε επί του θέματος είναι η 6-φασική λειτουργία του συστήματος στον πίσω άξονα αλλά και το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης που κατανέμει την ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες ανάλογα με τις συνθήκες.

Παράλληλα, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας είναι ρυθμιζόμενο σε 3 στάδια μέσω των paddles στο τιμόνι και η φόρτιση των μπαταριών επιτρέπει έως και 200 kW ώστε να αναπληρώνονται περίπου 300 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 15 λεπτά. Τέλος, ερχόμενοι στον τομέα της φόρτισης δεν γίνεται να μην αναφερθούμε και στο σύστημα πλοήγησης, το οποίο συνδυάζει την βασική λειτουργία που όλοι γνωρίζουμε με μία βάση δεδομένων που περιέχει τις διαθέσιμες υποδομές φόρτισης και στην συνέχεια χρησιμοποιεί το σύστημα διαχείρισης των μπαταριών για να υπολογίσει την βέλτιστη διαδρομή βάσει τοπογραφίας, θερμοκρασίας, ταχύτητας, ανάγκης για ψύξη ή θέρμανση, κυκλοφορικής συμφόρησης αλλά και του αριθμού φορτιστών, την δυνατότητα φόρτισης που προσφέρει καθένας από αυτούς και τις μεθόδους πληρωμής. Αφού λοιπόν επεξεργαστεί όλες αυτές τις πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο ορίζει την βέλτιστη επιλογή διαδρομής.

cloud

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...