Μάθε τα πάντα για την νέα Skoda Octavia RS
Η κορυφαία έκδοση του best-seller της Skoda τώρα στην τελευταία της γενιά
- -
- -
Η Skoda ολοκληρώνει την παρουσίαση της 4ης γενιάς του best-seller της, με την κυκλοφορία της Octavia RS. Η σπορ έκδοση της Octavia διαθέτει ακόμη πιο υψηλά επίπεδα ασφάλειας, νέα συστήματα υποβοήθησης, περισσότερες δυνατότητες συνδεσιμότητας και μεγαλύτερη γκάμα κινητήριων μονάδων από ποτέ.
Μετά την έκδοση RS
iV, το πρώτο RS μοντέλο της εταιρίας το οποίο
εξοπλίζεται με τεχνολογία plug-in hybrid, τώρα έρχονται οι
βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Με 2λιτρο κινητήρα
τεχνολογίας EVO και στις δύο περιπτώσεις, με απόδοση
200 ίππους στην TDI εκδοχή και
245 στην TSI. Εντύπωση κάνουν οι επιλογές που
προσφέρει η Skoda, όσον αφορά την μετάδοση. Στην TSI έκδοση με τους
245 ίππους, οι επίδοξοι αγοραστές μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε
ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και ένα 7τάχυτο αυτόματο διπλού
συμπλέκτη, με την κίνηση να περνά στους εμπρός τροχούς, ενώ η TDI
έκδοση έρχεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7
σχέσεων, αλλά με δυνατότητα επιλογής της κίνησης στους εμπρός ή και
στους 4 τροχούς.
Η ροπή του TSI φτάνει τα 370 Nm ροπής και ανάλογα την επιλογή κιβωτίου, χειροκίνητο ή αυτόματο, τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 6,8 και 6,7 sec, αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα και στις δύο περιπτώσεις είναι 250 km/h. Οι diesel εκδόσεις διαφοροποιούνται περισσότερο μεταξύ τους, με την επιλογή της κίνησης να παίζει τον σημαντικότερο ρόλο. Στην προσθιοκίνητη Octavia RS TDI βλέπουμε τα πρώτα 100 km/h σε 7,4 sec, με την τελική ταχύτητα να διαμορφώνεται στα 249 km/h, ενώ στην τετρακίνητη εκδοχή το σπριντ για τα πρώτα 100 km/h πραγματοποιείται σε μόλις 6,8 sec, αλλά ταυτόχρονα θυσιάζει λίγα km/h από την τελική της ,η οποία φτάνει τα 243.
Εξωτερικά η νέα Octavia RS δεν ξεχωρίζει από το υβριδικό
αδερφάκι της, το οποίο ήδη είχε αρκετά δυναμική σχεδίαση, με τον
συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι στα 0,25 cd. Στο
στάνταρ εξοπλισμό βρίσκονται οι Full LED Matrix προβολείς μπροστά,
τα τεχνολογίας LED φώτα πίσω και οι ζάντες 18 ιντσών.
Στο εσωτερικό φυσικά τον πρώτο λόγο έχει το Virtual cockpit με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών και την οθόνη αφής για το infotainment των 10 ιντσών. Η κορυφαία νέα Octavia διαθέτει σπορ καθίσματα με Alcantara και δερμάτινη επένδυση στον προαιρετικό εξοπλισμό, ενώ ένας καινοτόμος νέος κεντρικός αερόσακος, ανάμεσα από τα δύο μπροστινά καθίσματα, κάνει το ντεμπούτο του. Βρίσκεται μέσα στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού και σκοπός του είναι η αποφυγή τραυματισμού οδηγού και συνοδηγού, ειδικά στην περίπτωση πλάγιας σύγκρουσης.
Κλείνοντας να πούμε πως η νέα Octavia RS με κινητήρα TSI έρχεται στάνταρ με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ σε σχέση με την κανονική Octavia, η RS βρίσκεται 15 χιλιοστά πιο κοντά στο έδαφος. Τέλος πολλά είναι τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού που εξοπλίζουν τη νέα Octavia RS, τόσο στον στάνταρ όσο και στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Το καυτό μοντέλο αναμένεται να λανσαριστεί επίσημα μέσα στο
πρώτο τρίμηνο του 2021.