Αυτή είναι η νέα Maserati MC20 των 630 ίππων [Video]
Θα υπάρξει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, ικανή για 0-100 σε μόλις 2,8 sec
- -
- -
Μετά από αρκετό καιρό προετοιμασίας και μικρών σταδιακών
αποκαλύψεων, το νέο «super sports car» της
Maserati, είναι εδώ. Όντας
φυσικός διάδοχος της Maserati MC12, η οποία
βασιζόταν στην Ferrari Enzo, η νέα
MC20 ήρθε για να αλλάξει τα έως τώρα δεδομένα για
την ιταλική μάρκα.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ολοκαίνουργιος 3λιτρος twin-turbo V6, κατασκευασμένος 100% in-house, ο οποίος φέρει σύστημα διπλού ψεκασμού, όπως και σύστημα καύσης του μίγματος στο προθάλαμο με δύο μπουζί ανά κύλινδρο. Εδώ, ένας έξτρα θάλαμος καύσης τοποθετείται μεταξύ του κεντρικού ηλεκτροδίου και του παραδοσιακού θαλάμου καύσης και συνδέεται με μια σειρά ειδικά σχεδιασμένων οπών. Πρόκειται για τεχνολογία εμπνευσμένη από την Formula 1, η οποία επιτρέπει στον κινητήρα συνολικού βάρους, μόλις 220 κιλών, να αποδίδει 630 ίππους και 730 Nm ροπής.
Η δύναμη περνάει μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων και καταλήγει στους πίσω τροχούς, μέσω ενός μπλοκέ διαφορικού, περιορισμένης ολίσθησης. Σαν αποτέλεσμα η νέα Maserati MC20 (MC= Maserati Corse και 20= η τρέχουσα χρονολογία) είναι ικανή να ολοκληρώσει το σπριντ 0-100 km/h σε λιγότερο από 2,9 sec, ενώ θα συνεχίσει να επιταχύνει μέχρι την τελική ταχύτητα των 325 km/h.
Εντύπωση έκανε η ανακοίνωση, πως θα υπάρξει και αμιγώς
ηλεκτρική έκδοση του νέου sportscar. Αν και δεν έχουν
δημοσιευτεί ακόμα στοιχεία για τις τεχνικές προδιαγραφές,
γνωρίζουμε πως το ηλεκτρικό coupe θα είναι ικανό να πραγματοποιήσει
0-100 km/h σε 2,8 sec και η τελική του θα φτάνει
τα 310 km/h. Επίσης θα είναι ικανό να πετύχει
αυτονομία 323 km με μία μόνο φόρτιση. Το βάρος του, σύμφωνα με την
Maserati, θα είναι κατώτερο των 1.500 κιλών, ενώ
οι διαστάσεις θα έχουν ως εξής: Το μήκος θα φτάνει τα 4,67 μέτρα,
το πλάτος τα 1,96 μέτρα και το ύψος μόλις τα 1,22 μέτρα. Το
μεταξόνιο θα έχει μήκος 2,7 μέτρα.
Στον τομέα του design, στο εμπρός μέρος βρίσκουμε μία φαρδιά γρίλια, με μία αεροτομή ακριβώς από κάτω, ενώ τα φώτα είναι τεχνολογία LED. Σε όλο το μήκος του οχήματος, παρατηρούμε τομές και γωνίες, σχεδιασμένες με στόχο την αύξηση της κάθετης δύναμης, ενώ οι πόρτες με άνοιγμα γλάρου, βοηθούν στην είσοδο και την έξοδο των επιβατών. Περνώντας στο πίσω μέρος, είναι ξεκάθαρο πως πρόκειται για την καλύτερη οπτικά γωνία του αυτοκινήτου, με φαρδιά «καπούλια» και δύο σπορ εξατμίσεις, ακριβώς πάνω από τον μεγάλο διαχύτη.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ο σχεδιασμός και η αεροδυναμική του αυτοκινήτου έχουν τελειοποιηθεί, χάρη σε πάνω 1.000 προσομοιώσεις στον υπολογιστή και πάνω από 2.000 ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα της Dallara. Ως αποτέλεσμα έχουμε ένα όχημα με αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας κάτω του 0,38, ενώ ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε στο μέλλον να είναι εφικτή η δημιουργία εκδόσεων με ανοιχτή οροφή.
Η MC20 πατάει πάνω σε ζάντες 20 ιντσών, οι οποίες περιέχουν
αεριζόμενες δισκόπλακες 380 mm εμπρός και 350 mm πίσω. Μάλιστα, οι
επίδοξοι αγοραστές έχουν την δυνατότητα να αντικαταστήσουν τα φρένα
με κεραμικά, τα οποία είναι 10 mm μεγαλύτερα, εμπρός και πίσω.
Περνώντας στο εσωτερικό, συναντάμε ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών και μία ίδιου μεγέθους οθόνη για το infotainment. Η κεντρική κονσόλα είναι κατασκευασμένη από ανθρακώνημα, ενώ εξοπλίζεται με σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού, έναν επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης, καθώς και μερικούς ακόμα περιφερειακούς διακόπτες.
Η Maserati δέχεται ήδη παραγγελίες, αν και δεν ανακοίνωσε την τιμή απόκτησης της MC20, η παραγωγή της οποίας θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Modena, πριν το τέλος του έτους.
Δείτε εδώ το βίντεο με την επίσημη παρουσίαση.