Ηλεκτρικά Ford Transit Custom και Tourneo Custom

Plug-in με range extender και αυτονομία έως 500 km

  • -
  • -

Το 8θέσιο υβριδικό μοντέλο της Ford παρουσιάστηκε επίσημα στην εκδήλωση Go Further 2019 στο Άμστερνταμ, όπου παρευρέθηκε και το GOCAR. Όπως και στις αντίστοιχες εκδόσεις Plug-in του van Transit Custom, το σύστημα προσφέρει μειωμένη κατανάλωση και ελεύθερη πρόσβαση στις ολοένα και περισσότερες ζώνες κυκλοφορίας οχημάτων μειωμένων ρύπων σε όλη την Ευρώπη. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2019.

Οι εμπρός τροχοί των Transit Custom Plug-In Hybrid και Tourneo Custom Plug-In Hybrid κινούνται αποκλειστικά μέσω ηλεκτροκινητήρα/γεννήτριας, με ενέργεια που προέρχεται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 13,6 kWh η οποία μπορεί να φορτιστεί μέσω του δικτύου ηλεκτροδότησης. Ο πολυβραβευμένος 1.000άρης βενζινοκινητήρας EcoBoost λειτουργεί αποκλειστικά ως range extender, σε συνεργασία με το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση, για επέκταση της αυτονομίας, και δεν έχει καμία σύνδεση με τους τροχούς.



Στόχος της Ford είναι το υβριδικό σύστημα να εξασφαλίζει αυτονομία 50 km με χρήση μόνο της μπαταρίας που συνεπάγεται μηδενικές εκπομπές ρύπων ή σε 500 km με χρήση του range extender. Η κατανάλωση καυσίμου υπολογίζεται στα 3,3 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 75 g/km.

Τέσσερα προφίλ επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέγει το πότε αλλά και πώς να χρησιμοποιεί τη διαθέσιμη φόρτιση της μπαταρίας:

  • EV Auto - στοχεύει στο βέλτιστο μίγμα επιδόσεων και οικονομίας. Οι αλγόριθμοι του συστήματος ελέγχου του οχήματος παρακολουθούν τα επίπεδα ενέργειας της μπαταρίας και το τρέχον οδηγικό σενάριο (όπως οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο ή σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας) για να αποφασίσουν εάν πρέπει να ενεργοποιηθεί το range extender.
  • EV Now - δίνει προτεραιότητα στη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας της μπαταρίας για οδήγηση μηδενικών εκπομπών ρύπων απενεργοποιώντας το range extender, έως ότου τα επίπεδα φόρτισης του συσσωρευτή ενέργειας μειωθούν στα κατώτατα όρια.
  • EV Later - δίνει προτεραιότητα στο range extender και αξιοποιεί τη φόρτιση από την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση για να διατηρείται το μέγιστο επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, ώστε να είναι έτοιμη για μετέπειτα χρήση.
  • EV Charge - χρησιμοποιεί το range extender για το γέμισμα της μπαταρίας στην περίπτωση που η κίνηση στο προφίλ EV Now είναι απαραίτητη.




Η μπαταρία φορτίζεται πλήρως μέσω της υποδοχής φόρτισης στον εμπρός προφυλακτήρα, σε 5,5 ώρες από μία οικιακή ηλεκτρική πρίζα 240-volt 10-amp και σε 3 ώρες από ενισχυμένη πρίζα 240-volt 16-amp ή 32-amp. Κατά την οδήγηση, ο οδηγός μπορεί να ελέγξει το βαθμό ανάκτησης της ενέργειας και την υποβοήθηση πέδησης που παρέχονται από το αναγεννητικό σύστημα φόρτισης, επιλέγοντας Drive ή Low στον επιλογέα ταχυτήτων. Αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού στο Low-mode αυξάνεται η προγραμματισμένη επιβράδυνση του οχήματος, με τα φώτα φρένων να ανάβουν αυτόματα εάν κρίνεται αναγκαίο, για την προειδοποίηση των οδηγών που ακολουθούν. Η μεγαλύτερη επιβράδυνση αυξάνει την ποσότητα κινητικής ενέργειας που ανακτάται και αποθηκεύεται στη μπαταρία, βελτιώνοντας έτσι την ωφέλιμη ηλεκτρική αυτονομία.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως η ευρυχωρία των δύο μοντέλων δεν επηρεάζεται από το υβριδικό σύστημα. Ειδικά στο Tourneo Custom, οι δύο πίσω σειρές καθισμάτων μπορούν να ρυθμιστούν σε συνεδριακή διάταξη για άμεση πρόσβαση και βελτιωμένη επικοινωνία μεταξύ των επιβατών, ή σε δύο σειρές τριών καθισμάτων με κατεύθυνση προς τα εμπρός.



Το στάνταρ ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect παρέχει συνδεσιμότητα Wi-Fi για τους επιβάτες υποστηρίζοντας έως και 10 συσκευές, ενώ η εφαρμογή FordPass προσφέρει πρόσβαση από απόσταση μέσω του κινητού σε λειτουργίες όπως Vehicle Status (Κατάσταση Οχήματος), Vehicle Locator (Εντοπιστής Οχήματος) και Remote lock/unlock (Απομακρυσμένο Κλείδωμα/Ξεκλείδωμα).

Η Ford είναι ο πρώτος κατασκευαστής οχημάτων μαζικής παραγωγής που προσφέρει plug-in υβριδική τεχνολογία στην κατηγορία van ενός τόνου. Μάλιστα, συνεχίζει να διερευνά τα οφέλη που μπορεί να αποφέρει η χρήση plug-in υβριδικών, ηλεκτρικών οχημάτων στις πόλεις, διεξάγοντας δοκιμές με πρωτότυπα οχήματα και τη συμμετοχή πελατών στο Λονδίνο. Αργότερα οι δοκιμές θα επεκταθούν σε Κολωνία και Βαλένθια.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...