Νέο Suzuki Baleno: Οι κινητήρες αναλυτικά
Με έναν 1.000άρη Turbo, έναν 1.2 ατμοσφαιρικό και μια υβριδική έκδοση διατίθεται το νέο ιαπωνικό σουπερμίνι στην ελληνική αγορά
- -
- -
Με μήκος ελάχιστα κάτω από τα 4 μέτρα (3.995 mm) αλλά και με τεράστιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (355 lt), το αποκλειστικά 5-θυρο ιαπωνικό χάτσμπακ μπορεί με άνεση να αποτελέσει λύση για μικρές οικογένειες με περιορισμένη οικονομική δυνατότητα. Κάτω από το καπό του νέου Baleno παίρνουν θέση τρεις κινητήριες μονάδες, όλες τροφοδοτούμενες με βενζίνη. Στη βάση της γκάμας υπάρχει ο 1.200άρης ατμοσφαιρικός Dualjet, ο οποίος διατίθεται και σε ήπια υβριδική έκδοση με προσαρμογή του συστήματος SHVS για ακόμη πιο χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμου. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει ο ολοκαίνουργιος 3-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.0 Boosterjet που δίνει πολύ καλές επιδόσεις χωρίς να θυσιάζει την κατανάλωση καυσίμου. Ας τους δούμε και τους τρεις αναλυτικά.
1.0 BOOSTERJET
Πρόκειται για το δεύτερο μέλος της οικογένειας BOOSTERJET μετά τον 1.4 του Vitara. Οι τεχνικοί της Suzuki χρησιμοποίησαν τεχνολογία άμεσου ψεκασμού αλλά κι ένα ειδικά εξελιγμένο μικρού μεγέθους turbo που το τοποθέτησαν απευθείας επάνω στην κυλινδροκεφαλή με στόχο την εκμηδένιση της υστέρησης απόκρισης (turbo lag). Ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή είναι και η πολλαπλή εξαγωγής. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, αυτός ο σχεδιασμός εξασφαλίζει άριστη ροή των καυσαερίων μαζών, με ελάχιστη απώλεια θερμοκρασίας από το turbo. Παράλληλα, ελέγχοντας τη βαλβίδα εκτόνωσης (wastegate), η οποία κλείνει προκειμένου να δημιουργήσει μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης κάτω από βαρύ φορτίο, ενώ παραμένει ανοικτή υπό φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα μειώνει τις απώλειες και έτσι πετυχαίνει υψηλά επίπεδα απόδοσης (112 PS και 170 Nm) και οικονομίας καυσίμου (4,5 lt/100 km– 105 gr CO2/ km). Ο 1.0 BOOSTERJET συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή προαιρετικά με αυτόματο 6 σχέσεων. Οι επιδόσεις για τη χειροκίνητη και την αυτόματη έκδοση είναι αντίστοιχα: 11,4 και 11,0 sec για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 200 και 190 km/h.
1.2 DUALJET
Ο νέος 1.2 DUALJET αποτελεί εξέλιξη του Κ12 που κινεί το τωρινό Swift. Πρόκειται για έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα με τεχνολογία dual-injection, δηλαδή με δύο μπεκ ψεκασμού καυσίμου σε κάθε κύλινδρο, για υψηλή απόδοση (90 PS και 120 Nm), οικονομία καυσίμου (4,2 lt/100 km) και χαμηλές εκπομπές CO2 (98 g/km). Ο 1.2 DUALJET συνδυάζεται είτε με το 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με ένα ημιαυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Οι επιδόσεις για τη χειροκίνητη έκδοση είναι 12,3 sec για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 180 km/h.
1.2 SHVS
Το «ήπιο» υβριδικό σύστημα SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) που δημιούργησε η Suzuki προσαρμόζεται στον κινητήρα 1.2 DUALJET και προσθέτει μόλις 6,2 κιλά στο συνολικό βάρος του οχήματος. Απαρτίζεται από μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG - Integrated Starter Generator) για την υποβοήθηση του κινητήρα κατά την επιτάχυνση και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα και μια συμπαγή, ταχείας φόρτισης μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το εμπρός κάθισμα, για την αποθήκευση ενέργειας που στη συνέχεια χρησιμοποιείται για να υποστηρίξει τον κινητήρα κατά την επανεκκίνηση και την επιτάχυνση. Έτσι, καταργεί τη χρήση της κλασικής μίζας και του δυναμό. Βεβαίως, ο κινητήρας διαθέτει και εξελιγμένη λειτουργία start-stop (idle stop function). Το ISG χρησιμοποιεί ιμάντα για τη λειτουργία του, κάτι που επιτρέπει ομαλή και χωρίς θόρυβο επανεκκίνηση του κινητήρα. Το σύστημα SHVS συμβάλει σε χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2 (93 g/km) και κατανάλωση καυσίμου (4 lt/100 km).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ SUZUKI
BALENO ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ