Toyota Yaris Hybrid-R Concept

Με 1.600άρη κινητήρα και αγωνιστική υβριδική τεχνολογία που αποδίδουν 420 ίππους

  • -
  • -

To νέο Yaris  Hybrid-R Concept παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης 2013, από την Toyota. Εμφανισιακά, το Hybrid-R Concept διατηρεί τη βασική σχεδίαση του τρίθυρου Yaris, με τον εντυπωσιακό εμπρός προφυλακτήρα, τους τεράστιους τροχούς και τα σπόιλερ στο πλάι και πίσω να φροντίζουν για την αγωνιστική περιβολή. Το υβριδικό σύστημα κίνησης αποδίδει συνολικά 420 ίππους και απαρτίζεται από 1.600άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα GRE (Global Race Engine) 300 ίππων εξελιγμένο για αγωνιστική χρήση από την Toyota Motorsport και δύο ηλεκτροκινητήρες 60 ίππων με τεχνολογία Toyota Hybrid System-Racing (THS-R), που χρησιμοποιείται στο Toyota TS030 στους αγώνες αντοχής (π.χ. Le Mans). Το υβριδικό σύστημα THS-R διαφέρει από το γνωστό Hybrid Synergy Drive που συναντάμε στα Yaris Hybrid, Auris Hybrid και Prius καθώς αποθηκεύει ενέργεια σε ένα πυκνωτή (αντί για μπαταρία) κατά το φρενάρισμα και την αποδίδει στην επιτάχυνση.
Ο βενζινοκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς και οι ηλεκτροκινητήρες τους πίσω, ένας σε κάθε τροχό, δίνοντας έτσι δυνατότητα τετρακίνησης στο Yaris Hybrid-R Concept. Υπάρχει και τρίτος ηλεκτροκινητήρας ανάμεσα στον κινητήρα βενζίνης και το σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων που λειτουργεί ως γεννήτρια: φορτίζει τον πυκνωτή (αντί για μπαταρία) στο φρενάρισμα και δίνει ενέργεια στους πίσω ηλεκτροκινητήρες στην επιτάχυνση, όταν οι εμπρός τροχοί χάσουν πρόσφυση. Αντικαθιστά ουσιαστικά τη λειτουργία του αντισπίν, περισσότερο για τη βελτίωση της επιτάχυνσης και του κρατήματος παρά για τον περιορισμό της κινητήριας ισχύος. Ακόμη, η ροπή που φτάνει στον πίσω άξονα μεταβάλλεται ανάμεσα στον δεξή και τον αριστερό τροχό, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στο ακόμη καλύτερο κράτημα στις στροφές. Κάθε ηλεκτροκινητήρας μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν γεννήτρια ή μοτέρ, προσομοιάζοντας έτσι τη λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού. Ανάλογα με την ακτίνα της στροφής, το σύστημα μπορεί να στείλει περισσότερη ροπή στον εξωτερικό πίσω τροχό επιτρέποντας υψηλότερες ταχύτητες εισόδου στη στροφή (στροφές μεσαίων ταχυτήτων), να ασκήσει περισσότερη πίεση πέδησης στον εσωτερικό τροχό (γρήγορες στροφές) ή ακόμα και να φρενάρει και να επιταχύνει κάθε τροχό ανεξάρτητα (αργές στροφές) ή να προσαρμόσει την τάση περιστροφής του αμαξώματος για καλύτερη τροχιά πάνω στην αγωνιστική γραμμή, ώστε να περιορίσει την υποστροφή.
Το σύστημα αυτό είναι ιδανικό για αγωνιστική χρήση, λόγω της άμεσης λειτουργίας του, αφού φορτίζει και αποφορτίζει ταχύτατα. Έχει 2 προγράμματα λειτουργίας: TRACK για full αγωνιστική χρήση και ROAD για πιο ήπια, με μειωμένη απόδοση των ηλεκτροκινητήρων, κάτι που κάνει φανερό πως η Toyota σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα σε σπορ μοντέλα, όπως ίσως στο GT-86. Στο πρόγραμμα ROAD, ο πυκνωτής απελευθερώνει την ενέργεια που ανακτάται στο φρενάρισμα για μέγιστη διάρκεια 10 sec ανά φόρτιση και η συνολική ισχύς των δύο ηλεκτροκινητήρων μειώνεται στα 40 PS. Στο πρόγραμμα TRACK, οι πίσω ηλεκτροκινητήρες πετυχαίνουν μέγιστη ισχύ 120 PS για μέχρι 5 sec ανά φόρτιση, αντανακλώντας την υψηλότερη συχνότητα φρεναρίσματος και επιτάχυνσης που χαρακτηρίζει την οδήγηση σε αγώνα.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...